Gå til innhold

Hvorfor skal jeg trene?

Anbefalte innlegg

Jeg forstår bare ikke normale folk som pumper jern for å bli bjørner og ungdom som løper alt de har at du hører de er så slitene at de hiver etter pusten når de er ferdig! Hva har han karen oppnådd? Og han fyren da som har løpt i over 1 time da? Hva har han tjent? Strongman mannen kan løfte et traktor dekk. Det var jo særdels praktisk! Veldig nyttig! Er bare litt rart hvordan vi mennsker er da :p?

Mer markante muskler som visner så fort du går vekk fra vektstanga? Kondisjon som er like fjern etter noen uker uten trening?

Enig, det hadde vært kjedelig vis vi alle hadde spist boller og lest bøker.

No pain, no gain. Ja, man vil omsider tape muskelmasse og kondis hvis man slutter å trene men det handler om prioriteringer. Hvis man brenner for noe er man villig til å dedikere mye tid til det.

Ellers så skjønner jeg meg ikke på disse legene. De bruker fem år på å utdanne seg, for så å ta kurs resten av livet for å ha nok kunnskap til å fortsette i jobben. Huff, hadde de ikke vært bedre tjent med en jobb på Rema 1000 der de slipper å studere livet ut? Jeg skjønner sannelig ikke at de orker å lese så mye bare for å få høyere lønn. Hva skal de med alle pengene uansett? :nei:

Men dere er vel enig at vi mister mange timer?

Fotball f. eks. er jo trening, det kan være sosialt og morsomt! Og det er trening! Jogger på en maskin og pumpe jern liksom... er jo ingen av delene.

Visst er pumping sosialt. Du danner kjempemange nye bekjentskap på et treningsstudio :)

Så på naturprogram så liksom dyrene er født sterke. De mister ikke muskemasse når de sulter!

Slik ser en utsultet pitbullterrier ut. Her snakker vi om et av de sterkeste dyrene i forhold til størrelse, og du sier at dyr ikke mister muskelmasse? Greit nok at dyr fungerer litt annerledes, men det er ikke så stor forskjell på mennesker og andre pattetdyr.

precious0505.jpg

Men å reprodusere oss er vel ikke det resten av menneskeheten ønsker/ eller har noe nytte av....

Vel, slik som befolkningsituasjonen er i verden i dag så har vi kanskje ikke bruk for mer reproduksjon, men visst faen ønsker vi det. Det er hele meningen med livet, uansett om du er menneske eller insekt ;)

På treningsstudioet så ser jeg det er faen meg egene barnerom! Foreldrene trener mens unga blir underholdt av ei klovn el.

Ehh... de skal altså løpe på en jævla maskin, i steden for å kanskje gjøre noe sammen med ungen? Spille fotball el.?! Er jo ganske egoistiske? folk som trener er jo der fordi digger seg selv eller prøver å oppnå det?

I steden for å vaste timesvis på noe totalt ufornuftig, kan jeg heller ta med meg nevøen min å spille fotball eller andre ting! Ting han kanskje vil huske når han blir eldre.

Hvordan er trening egoistisk? Jeg synes man skal unne seg selv 3 - 5 timer i uka til personlig utvikling. Leser du bøker fordi du digger deg selv? Nei, du gjør det for å underholde deg selv og forbedre din kunnskap på samme måte som at vi løfter vekter fordi vi synes det er moro og det gjør oss sterkere. Jeg fatter forøvrig ikke hvorfor du innbiller deg at nevøen din vil huske litt fotballspilling bedre enn den dagen han satte ny personlig rekord i et baseløft ;) Jeg har spilt fotball og løftet vekter, og det er ingen tvil om at det er mye mer givende med sistnevnte siden man ser resulatene både i speilet og på vektstanga ;)

WangenPs3, hvor kommer den energien fra? Etter du har spist dobbelt så mye som du måtte UTEN å ha trent? Eller er det noe stoffer som skilles ut som bare for deg til å føle deg mer vel? Har ikke dette mye med psyke å gjøre? Sofaen? Jeg sa ikke ligge på sofaen, jeg har nevnt å gå turer her. Skal jo ikke bare sitte på ræva.

Ja, testosteronnivåene øker og det skilles ut endorfiner når man trener og det får en til å føle seg bedre. Å gå tur for å spise kvikklunsj på toppen av fjellet anser ikke jeg som trening.

Greit nok det.

Ja, vi alle liker jo å gjøre forskjellige ting.

Men skulle bare gjerne likt å sett på litt statestikk i forhold til levealder av trening og ikke trening. Jeg har ikke akkurat hørt om OL utøvere som har levd over 100 år...

Men klart det! Mer ting du gjør! Større sjanse er det for at du skader deg. Sitter du bare på ræva så er det lite sannsynlig at du vil skade deg.

Angående sofasittingen så motsier du deg selv i forhold til det forrige innelgget jeg siterte. Men joda, bare mur deg selv inn i festningen din, du. Du vet jo ikke om du blir meiet ned av en buss hvis du krysser veien en dag ;) Levealder og skader er strengt tatt ikke et tema. Trener man trygt så er det ingen grunn for å skade seg. Skal man være redd for alt mulig kan man ikke leve i det hele tatt. Tenk på bilkjøring. Det er tusen ganger farligere enn trening, og jeg tipper det er noe du praktiserer ukentlig. Ubevisst utsetter du deg selv for langt større risikoer daglig enn noen som helst trening vil kunne by på, så du motsier deg selv igjen. Om man lever til man blir 70 eller 100 betyr ingenting. Kvalitet foran kvantitet. Det er ikke lengden på livet som er avgjørende, men hvor mye du lever i løpet av den perioden før du går i graven. At unge menn i det hele tatt tenker på levealder er uhørt. Man skal leve leve til det fulleste, og det oppnår man ikke ved å være redd for alt mulig.

Trives du med å sitte i godstolen din dagen lang så gjør du det for min del. Bare se på Animal Planet, men jeg foretrekker heller muligheten til å se dyr på ordentlig i naturen ;) Dette handler ikke om dyr, men alle andre aspekter av livet hvor eksempelet er overførbart. Der du velger å se på ting fra avstand, velger vi å oppleve dem på nært hold. Ja, man kan oppleve verden uten å trene men å løfte vekter og bygge opp kondisen sin er et stort steg i riktig retning mot hvilket som helst mål man har i livet.

Ellers, så takker jeg for et veldig underholdende emne. Jeg kjenner ikke deg, og jeg er ingen person til å dømme deg, men tanken på at du aldri vil kunne være som oss gleder meg virkelig :) Du har det bare ikke i deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal man sitte foran dataen å "nerde" flere timer i døgnet? (det finnes en ekte verden utenfor)

Hvorfor skal man dytte i seg alkohol når det gjør mer skade enn godt (med mindre man har sosial angst)

Går det ikke ann å både lese bøker OG trene? Har man virkelig så dårlig tid i livet sitt?

Hvor mange timer kastere folk flest bort på å sitte foran en skjerm (tv eller data)

Trening tar 40-50 min, 4-5 ganger i uka på et rimelig høyt nivå. Og det er mer enn folk flest trenger å trene.

Man har bare en kropp. Ta vare på den..

post-135649-1221734279_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

nevoscript, du kan kalle trening hva du vil, men faktum at vi har forskjellige interesser og prioriteringer. Skyter ut med mine erfaringer og litt om min hverdag jeg.

Trening:

-Overskudd. I starten gikk dette ned. Jeg følte meg skikkelig sliten, nedbrutt, trøtt. Etter en tilvenningsperiode, la om hverdagen slik at jeg fikk mer søvn, og begynte å spise litt mer ordnet det seg. Overskuddet er nå mye bedre enn hva det var før jeg begynte å trene.

-Gladere. Kroppen slipper fri endorfiner. Man får en økt følelse av "velvære", og blir da i bedre humør.

-Bedre trent. Ikke alle får daglig nytte av muskelstyrken de bygger opp, inkludert meg, men jeg har allikevell opplevd å kunne gjøre praktiske oppgaver mye lettere enn før, og alt er mindre slit enn før.

-Sosialt. Dette varierer veldig. Personlig er jeg på gymmet for å trene, og henger ikke der, men å veksle et par ord mellom settene er altid hyggelig.

En typisk hverdag(tirsdag, torsdag, fredag, lørdag) ser slik ut:

skole

trene

lekser

tv/bok/pc

(jobb)

I helgene slår det sosiale til. Det er da tiden for å henge med venner er. blir ikke mye tid til dette i hverdagen, selv uten trening ville jeg ikke hatt tid til å henge med venner i hverdagen, så hvorfor ikke trene. Trening går ikke utover karakterene, trening går ikke utover jobb, trening går ikke ut over skole generelt. Trening gjør en ofte mer sosial, da det i de fleste tilfeller øker selvtillit, og som i sin tur kan gjøre en utadvendt.

Alt i alt har jeg nesten kun gode erfaringer med trening. Skulle det være et minus inne her ville det være en sjelden skade. Treningen tar heller ikke kjempelang tid om en lærer seg å være effektiv.

Endret av Expired product
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...