jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hei! Jeg er hellig overbevist om at vi mennesker ikke skal fly rundt å jobbe kilometervis vær dag. Men å gå, og kanskje løfte på ett eller annet! Vi løper når det er krise! Og alle vet at det er da vi løper langt med ræva kondisjon uansettt og fort så klart! Oppretteholde styrke evt. Men å bli en bjørn eller jaguar kan vi jo bare glemme å bli. Er det noe statestikk på hvor lenge folk lever når man sammenligner folk som spiser sunt som ikke trener og folk som trener og er sunn? Hva om en som trente brukte energien sin på noe fornuftig...? Jeg stusser fordi broren min er treningsfreak og jeg skjønner ikke hva han prøver å oppnå med å sløse så VANVITTIG med tid på. Faen heller, ta deg en bolle å les bok! Kanskje du kan lære noe og gjøre noe... Jeg har prøvd å trene selv, men jeg merker motivasjonen eksisterer ikke! Jeg føler jeg sløser bort tiden min bare! Hvorfor skal jeg gidde dette?! Hva tjener jeg på dette? Humør? Jeg taper tid det er ikke en DRITT tvil om! Fordi jeg sovner med engang jeg er ferdig å trene og jeg sover faen meg i over 13 timer hvis jeg trener. Jeg ser også "venner" som trener hele tiden sover hele tiden når de er ferdig! Folk på idrettslinja klager på at de er så slitene vær dag. Så... lever dere lenger fremfor en sunn fyr som ikke trener? Hva er det dere oppnår? Handler hele greia om sex? Dere som driver med sport for å tjene penger forstår jeg, det er jo tross alt mye penger i fotball etc.! Men dere andre på treningsstudioet... Takk! Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 det er en hobby, du liker kanskje å sitte og lese bøker og spise boller ( med eller uten rosiner) mens andre liker å trene - der er forskjell på folks interesser, skulle alle vært like som deg hadde det nok blitt en kjedelig verden.. jeg for min del skjønner ikke åssen folk gidder å sitte alene for seg selv og sture for seg selv med en råtten bok, men det er min mening. Folk trener også for å få ett bedre selvbilde og ett bedre inntrykk av seg selv, man trives bedre i en sunn og fit kropp enn en usunn og dvask kropp. Og du burde skjønne selv at en som er dårlig trent, ofte er overvektig, noe som kan føre til tette blodårer, hjerte og karsykdommer, muskelsvinn m.m Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Hvis du ikke trener så spiser du ikke så mye heller! Og skal selvfølgelig unngå det også slik at du er tynn! Og å bevege seg burde man jo, gå seg turer. Skaffe seg en hund el. slik at man gjerne går flere turer om dagen. Jeg klarer ikke tenke når jeg løper på en jævla maskin eller sykler og sliter. Når jeg går så kan du jo tenke som juling. Spise sunt, ta tran etc. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvordan tror du folk blir overvektige a? siden de ikke trener så, så mener du de spiser tilsvarende mindre mengder mat? det er veeeeldig naivt og tro.en Hadde folk vært sånn hadde ikke en altfor stor del av jordens befolkning vært overvektige.. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Egentlig så gir jeg faen i overvektig i tråden. Egentlig så lurer jeg på om en sunn og tynn person som ikke trener på helsestudioet, jogging og hard styrketrening lever lenger enn som er på treningsstudio og trener for livet! Merk spise sunt! Og det jeg ikke skjønner... folk blir jo feit når man eter mer enn man trenger. Finnes en HAUG av mennsker som ikke er feite og som IKKE trener! Så det er fullt mulig . Helsestudioet minner meg om et jævla horehus... jenter kler seg som horer jo. Man skal ikke vandre med ståpikk der inni heller da. Regner med at folk skal trene der. Tror bare hele dritten handler om pikk og fitte. Er vel forsåvet det alt handler om uansett.. hehe,. Endret 12. september 2008 av nevoscript Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvis du er såpass "barnslig" at du tror at helsestudio handler om "pikk & fitte", så er det vel egentlig ikke ikke noen grunn for å svare deg på en voksen måte vel!? Som andre her har sagt; det er en hobby og ikke minst en sosial aktivitet. Ikke alle trener fordi de er feite og har lyst til å gå ned i vekt. Det finnes flere grunner for det: - Personskade: Man trener opp en muskel som har blitt skadet, slik at man kan begynne å bruke den flittig. - Utseendemessig: Mange trener for å få en trent & flott kropp, for både å bedre selvtilliten og ikke minst være sunn & sterk. - Energi: Det er bevist at man får mer energi av å trene. Mange som kommer hjem fra jobb og er helt utkjørt. Hvis man trener regelmessig så får man mer overskudd til å gjøre mer istedet for å ligge på sofaen hjemme... Må også kommentere det at du sier jenter kler seg som horer på treningsstudio. Det er bare pisspreik! Vet ikke helt hvor du har sett dette, men der jeg trener, så er det vanlig treniningsutstyr som blir brukt. Ikke lårkort, pushup og hva annet disse horene bruker..... Lenke til kommentar
Howareye Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Trener du for å se bra ut, så er det greit nok det. Selv om jeg mener det er helt på tur, hvis du har det inntrykket av treningssentre så har du litt feil inntrykk. Ja, det er de som pynter seg for å trene, noe jeg synes er helt tragisk. Anyway, trener du jevnt gjennom hele livet så er sannsyneligheten stor for at du vil være i relativt god form på dine eldre dager. Sykle rundt som 90 etc, om du lever lengre kommer mer ann på hva du spiser. Ved å trene vil du faktisk føle deg bedre, så lenge du trener riktig. Det meste du gjør vil også bli lettere. Jeg har så og si trent hele livet, mye forskjellig, klatring, løping, orientering, styrke med vekter og uten etc. Hvis jeg ikke trener mister jeg helt klart mye overskudd, føler meg rett og slett helt jævlig i forhold til når jeg trener. En annen grunn er at jeg liker å spise hva jeg vil, uten å tenke så mye over hva jeg spiser, så lenge det er digg. Trener jeg så kan jeg spise omtrent hva jeg vil, og opprettholde helsa som jeg ville hatt hvis jeg ikke hadde trent, men spist sunt. Det er smak og behag regner jeg med. Men alle jeg kjenner som har trent aktivt i noen år, og slutter å trene, kommer fort tilbake i trening igjen. De finner ut at man føler seg mye bedre når man trener enn ellers. Har du aldri trent så vet du selvfølgelig ikke hvordan velvære du har når du trener, så da vet du ikke hva du går glipp av;) Med andre ord, du tror ikke at du går glipp av noe, du trenger ikke begynne å trene, siden du har det greit sånn som det er. (Skrevet fort i timen) Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Hvis jeg trener så er jeg selvsagt sliten etter å ha trent! Og jeg sovner lettere. Er bra det. Men jeg har tapt mange timer! Å trene totalt kan jo ta over godt 2 timer når man regner å komme seg dit og dusje og treninga! Pluss at søvn vil kroppen min ha mer av! Jeg føler ikke at tjener noe på det. Skader og trening i forhold til det forstår jeg. Jeg forstår bare ikke normale folk som pumper jern for å bli bjørner og ungdom som løper alt de har at du hører de er så slitene at de hiver etter pusten når de er ferdig! Hva har han karen oppnådd? Og han fyren da som har løpt i over 1 time da? Hva har han tjent? Strongman mannen kan løfte et traktor dekk. Det var jo særdels praktisk! Veldig nyttig! Er bare litt rart hvordan vi mennsker er da ? Mer markante muskler som visner så fort du går vekk fra vektstanga? Kondisjon som er like fjern etter noen uker uten trening? Enig, det hadde vært kjedelig vis vi alle hadde spist boller og lest bøker. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 sant det howareye påpeker. hvis du ikke har trent noe særlig i livet ditt så vet du nok ikke hvor mye overskudd man får av det. når jeg trener jevnlig, gjerne hver dag, så kjenner jeg en betydelig forskjell. jeg får ikke energi kollapser midt på dagen og jeg føler meg mer opplagt, dog jeg som regel sover litt mer. det blir mye mer naturlig å legge seg, og man sovner mye lettere. og det at du får mye bedre helse er jo en selvfølge! hvis du er lur så tar du og fører en logg hvor du skriver hvor mye du sover, om du er opplagt eller ei, lett eller vanskelig og sove o.l. etter det kan du prøve 1-2 uker med f.eks. 30 min litt intens cardio trening hver dag. før logg, så ser du nok og MERKER at du er mye mer opplagt når du trener enn når du ikke trener. grunnen til at ( jeg mener ) du bør føre logg er at man ( jeg hvertfall - gullfiskhukommelse ) ofte ikke tenker over hvor stor forskjell det faktisk er fra når man ikke trener og ikke trener. man tar ofte sånt for gitt. til tross for at man kjenner en forskjell så er det greit å ha det litt kartlagt! før når jeg aldri trente og egentlig aldri ( var en chubby liten nerd ) hadde trent så var trening noe av det verste jeg visste. det var smerte! men når du først kommer deg over den kneika så slutter det å være 'vondt' på samme måten - det blir lettere og man føler seg tilfreds og avslappet etter en god treningsøkt. ha et godt liv, enten du trener eller ikke Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Takk! Men dere er vel enig at vi mister mange timer? Fotball f. eks. er jo trening, det kan være sosialt og morsomt! Og det er trening! Jogger på en maskin og pumpe jern liksom... er jo ingen av delene. Jeg bare klarer ikke å forså mennsker som kommer dit vær dag å gjør det. Totalt uforstårlig! Trente styrke en god stund. Så på naturprogram så liksom dyrene er født sterke. De mister ikke muskemasse når de sulter! vi gjør det! fikk bare et vanvittig inntrykk av vi skal bruke huet mer enn musklene våres... Men kanskje vi som ikke har noe bra hjerne kan trene til noe merkelig resten av livet! Men å reprodusere oss er vel ikke det resten av menneskeheten ønsker/ eller har noe nytte av.... Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Egentlig så gir jeg faen i overvektig i tråden. Egentlig så lurer jeg på om en sunn og tynn person som ikke trener på helsestudioet, jogging og hard styrketrening lever lenger enn som er på treningsstudio og trener for livet! Merk spise sunt! Og det jeg ikke skjønner... folk blir jo feit når man eter mer enn man trenger. Finnes en HAUG av mennsker som ikke er feite og som IKKE trener! Så det er fullt mulig . Helsestudioet minner meg om et jævla horehus... jenter kler seg som horer jo. Man skal ikke vandre med ståpikk der inni heller da. Regner med at folk skal trene der. Tror bare hele dritten handler om pikk og fitte. Er vel forsåvet det alt handler om uansett.. hehe,. overvekt er en vitkig faktor, og du kan ikke utelate den, bare fordi du gir faen, spør du logisk og dumt får du "ulogiske" og "dumme" svar tilbake. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Jeg spurte jo om noe bevis på om en som spiste sunt, og spiser han normalt så blir han ikke feit, og han trener ikke! han går bare turer, gjør praktiske småting i ny og ne! Men trener egentlig ikke! VS. en som jogger og står i og spiser sunt! Hvem ville levd lengst? Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Personlig får jeg mer energi av å trene, noe som betyr at jeg er våken og opplagt en større del av døgnet. Denne ekstra tiden er større enn tiden jeg bruker på treningen, altså har jeg et netto overskudd av tid pga. trening som jeg f.eks. kan bruke til å spise en bolle og lese bøker. Jeg får også en bedre livskvalitet. Treningen i seg selv har en dokumentert positiv effekt på hummøret. I tillegg får man gjerne et mer positivt møte med omverdenen når man er mer energisk og positiv i utgangspunktet. Jeg er forøvrig også mindre plaget med sykdom enn jeg var før jeg begynte å trene. Nattesøvnen er også bedre osv. Om jeg lever så mye lengre i antall år det har jeg ingen anelse om, men mer tid pr. døgn og bedre livskvalitet gjør det absolutt verdt å trene for min del i alle fall. Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Takk! Men dere er vel enig at vi mister mange timer? Fotball f. eks. er jo trening, det kan være sosialt og morsomt! Og det er trening! Jogger på en maskin og pumpe jern liksom... er jo ingen av delene. Jeg bare klarer ikke å forså mennsker som kommer dit vær dag å gjør det. Totalt uforstårlig! Trente styrke en god stund. Så på naturprogram så liksom dyrene er født sterke. De mister ikke muskemasse når de sulter! vi gjør det! fikk bare et vanvittig inntrykk av vi skal bruke huet mer enn musklene våres... Men kanskje vi som ikke har noe bra hjerne kan trene til noe merkelig resten av livet! Men å reprodusere oss er vel ikke det resten av menneskeheten ønsker/ eller har noe nytte av.... Remix Men du er vel enig at du mister mange timer? Lese bøker f.eks er jo wase of time, det kan jo ikke være sosialt og morsomt! Og det er kjedelig! Sitte på en stol og lese liksom... Jeg bare klarer ikke å forstå mennesker som sitter hver dag og gjør det. Totalt uforståelig! Hvis du synes treninger så ufårståelig og dumt kan du få ha den meningen, og lese bøker og ete boller, vi trenger noen boksmarte mennesker. Men jeg forstår overhode ikke deg heller. Jeg leser en bok i året (hvis den detter i hånda mi, og jeg får "den må jeg bare lese" følelse). Og klarer ikke tenke meg et liv på McDonalds og bøker. Leser det jeg må for å komme gjennom skole, få kunskapen jeg trenger, men trener hver dag og digger det. Har aldri tenkt på at jeg kaster bort timer, for dette er en ting jeg faktisk digger å holde på med. Du tenker sikkert det samme når du sitter med Knut Hamsund og klør deg på pungen. Ang. at du ikke klarer å tenke osv når du løper er dette synd å høre. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Aldri lest en hel bok. Men det er bare forferdelig snodige å tenke på at du bruker energi på å løfte noe opp og ned i full konsentrasjon! Energi man kan f. eks. bruke på å hjelpe andre mennsker. Jeg kom i en heftig diskusjon etter jeg hadde trente se. Foreldrene mine ble forbanna når jeg ikke orka å gå med hundene fordi jeg var sliten etter trening. Også vi er ikke som andre individer da. Liksom lyst å løpe fort? Javel, du tar uansett aldri igjen en jaguar f. eks. Lyst å bli sterk? vel bjørnen gir deg et poteslag og du er død. Så mye for all den vektløftinga! Jeg tenker sikkert veldig robotaktig nå? :S Blir du altså sååå mye lykkeligere av å løfte ting og løpe? Når får du igjen for all denne løpinga? Jeg prata med en lege og han fortalte meg at kroppen våres er ikke lagd for all denne belastning når det kommer til trening, og han mente det var bare ren slitasje på kroppen. Mente han steinhard trening eller normal trening. Aner ikke! Vet du? Og etter alt det har jeg bare blitt litt skeptisk til det. + at det er jo slitsomt bare for å få noen cm omkrets på bicepsen! Også må det oppretteholdes! Når du blir gammal så blir det jo bare hengehud og alt hvis du ikke trene?! Men ingen av dere som spekulerer i det lange livet da? Ehh.. hvem som lever lengst igjen? Bare lurer! Lenke til kommentar
HouseWolf Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Hvis du ikke skjønner hvorfor jeg løfter en vekt opp og ned i full konsentrasjon, så greit. Men nå har det seg sånn at jeg synes det er deilig, jeg får en deilig følelse mens, og etter jeg har trent. Hvis du ikke får denne følelsen så får det være sånn, men jeg tror ikke jeg er alene om dette synet på trening. Jeg trener absolut ikke for å blir stor. Jeg veier 75 kg, og er 1.80 høy, og tror jeg skal holde meg der. Jeg bryr meg om hvordan jeg ser ut, på lik linje med at du ikke går i kjeledress på fest. (Håper virkelig ikke du gjør det) Men vi deler tydelig vis ikke samme syn på ting, så for alt jeg vet er du en person som hater at folk kler seg som de selv synes ser bra ut. Men nå har du hvertfall fått en grunn på hvorfor folk, eller rettere sagt "jeg", gidder å bruke tid på trening. Hvis jeg hadde hatt samme syn på å binne fluer i kjelleren hadde jeg sikkert skiftet hobby, men sånn er det ikke. Det jeg prøver å få deg til å forstå er at ikke alle trener for å få tønne armer, det er faktisk en hobby, eller lidenskap. Å holde på med noe man liker er for meg en god ting. Ang. levealder kommer vel det an på hvordan en person trener. Det skrives jo hele tiden om at folk i OL, VM klassen ikke trener sunt. Kroppen blir utmattet eller utbrent, men en kombinasjon av god og riktig trening, god sinstilstand, og godt kosthold er jeg overbevist om at vil forlenge livet. Hvis du trives så godt med å ikke trene, men fortsatt opprettholder helsen din, isteden for å hate på trening, ikke trives med å bruke tid på det skal jeg ikke nekte for at dette kan øke din levealder. Trivsel er en faktor, både fysisk og psykisk. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 På treningsstudioet så ser jeg det er faen meg egene barnerom! Foreldrene trener mens unga blir underholdt av ei klovn el. Ehh... de skal altså løpe på en jævla maskin, i steden for å kanskje gjøre noe sammen med ungen? Spille fotball el.?! Er jo ganske egoistiske? folk som trener er jo der fordi digger seg selv eller prøver å oppnå det? I steden for å vaste timesvis på noe totalt ufornuftig, kan jeg heller ta med meg nevøen min å spille fotball eller andre ting! Ting han kanskje vil huske når han blir eldre. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 WangenPs3, hvor kommer den energien fra? Etter du har spist dobbelt så mye som du måtte UTEN å ha trent? Eller er det noe stoffer som skilles ut som bare for deg til å føle deg mer vel? Har ikke dette mye med psyke å gjøre? Sofaen? Jeg sa ikke ligge på sofaen, jeg har nevnt å gå turer her. Skal jo ikke bare sitte på ræva. Utseendemessig? Hvordan ansiktet ditt ser ut tror jeg ikke endrer seg av å løpe med mindre er overvektig da. Men er du stygg så er du stygg og da er plastisk kirurgi veien. Lenke til kommentar
Sovesofa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 På treningsstudioet så ser jeg det er faen meg egene barnerom! Foreldrene trener mens unga blir underholdt av ei klovn el.Ehh... de skal altså løpe på en jævla maskin, i steden for å kanskje gjøre noe sammen med ungen? Spille fotball el.?! Er jo ganske egoistiske? folk som trener er jo der fordi digger seg selv eller prøver å oppnå det? I steden for å vaste timesvis på noe totalt ufornuftig, kan jeg heller ta med meg nevøen min å spille fotball eller andre ting! Ting han kanskje vil huske når han blir eldre. har du opplevd omsorgssvikt som barn? Går ann og pumpe på studio og samtidig være med ungene sine, så du mener at folk som trener på studio digger seg selv eller prøver å oppnå det? du er vel noe av det mest transynte menneske som jeg har sett her inne, og det er mange av dem her, som jeg ser det vil du bare skrive dritt og skjelle ut folk for du tydligvis ikke har hatt foreldre hjemme som ikke har vært med deg på fotballbanen.. når du generaliserer sånn, blir tråden din bare enda mer useriøs. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Jeg må slutte å stikke hånda i vepsebol! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå