Pals Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Volvo 240 var det verste sorten av rånebilene, men nå virker som de gamle tunfiskboksene holder på å forsvinne med en storm, og jeg foretrekker dem som spiker enn som biler. 240'n er den mest usmakelige stilen jeg har noen gang har sett, burde nesten ha vært lov å parkere på handicap plasser med slike biler fordi 80% av tilfellene er personen som sitter bak rattet er retards. Det virker i hvert fall sånn når man hører hva slags musikk de hører på, og når man se hvor elendig de kjører. Høres nesten ut som jeg generalisere alle rånere og Volvo interesserte, men er bare så drittlei av denne Volvoen nå. Du skriver sikkert dette kun for å provosere, så jeg biter på.. Skal du rakke ned på folkhemscontainern på den måten tar jeg det personlig. Denne bilen er fantastisk, selv om den er stygg. Solid, sikker, enkel å skru, billige deler, god plass og utrolig holdbar. 240'n kom i 1975. Utrolig mange av disse "rånebilene" er fra 70-tallet, og ruller like godt ennå. hvor mange andre biler holder så lenge? Nei dette er en av klassikerne. Ikke mobb 240'n! Lenke til kommentar
Piperenser Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Skal du rakke ned på folkhemscontainern på den måten tar jeg det personlig. Denne bilen er fantastisk, selv om den er stygg. Solid, sikker, enkel å skru, billige deler, god plass og utrolig holdbar. 240'n kom i 1975. Utrolig mange av disse "rånebilene" er fra 70-tallet, og ruller like godt ennå. hvor mange andre biler holder så lenge? Nei dette er en av klassikerne. Ikke mobb 240'n! Utrolige biler. Hadde selv en av de første 244 med B19 og automatgir, trafikksikker kjerre da luftmotstanden og den asmatiske motoren kombinert med en treg automatkasse sørget for at man bare skjelden hadde muligheten til å være til fare for seg selv eller andre. Holdbare biler som man kan mekke på med bind for øya. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Bur i eit råner-helvete. Ikkje har dei peiling på lyd og trur at bass er alt som teller, dritt musikk, Gjer trafikken farlegare. Det er ekkelt. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hva er "ekkelt" med råning? Enig at mange ikke skulle hatt lappen, men det gjelder ikke bare de som råner. Bass er gøy, men det må gjøres skikkelig, da er det en opplevelse du sent vil glemme. Ingenting som to 15" subwoffere og et par tusen watt på en god lørdag Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Syntes ikke råning er så galt jeg, kjøre rundt å titte på livet i helga og høre på musikk. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Det kommer litt an på i hvilken grad. Altså i den forstand å kjøre rundt og høre på musikk er jo grett nok så lenge ein ikkje forsøpler andre med musikken, men å vise seg frem og utsette andre for ulykker er verre. Bilulykker er sikkert det som dreper mest i landet og mesteparten er ungdommer. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Bilulykker er sikkert det som dreper mest i landet og mesteparten er ungdommer. Ingen er uenig i dette, men hva har det med råning og gjøre? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Bilulykker er sikkert det som dreper mest i landet og mesteparten er ungdommer. Ingen er uenig i dette, men hva har det med råning og gjøre? Etter sånn eg kjenner rånarene her i bygda har dei eitt veldig stort behov for å vise seg for kvarandre, og da er det meget farleg kjøring inn i bildet, you see. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Ja, og man må ikke glemme alle rånerne som blender andre i mørke og regn med sine onde tåkelys!! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Ja, og man må ikke glemme alle rånerne som blender andre i mørke og regn med sine onde tåkelys!! Hehe, kjenner ikkje mange rånare med tåkelys akkurat. Men eg veit om mange med så breie dekk at dei sikkert lett planer. No good! Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg har 235-dekk på BMW'en min... Det "slipper" litt i rundkjøringene når veien er våt skal jeg innrømme, men da takker jeg gud (eller ingeniørene i Bayern) for antispinn og stabilitetskontroll. Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Her jeg bor kjører rånerene opp og ned den samme gaten hver kveld. Tror dem er kjempe kule, med svensk techno på full guffe. Som oftest er det drita fulle 14-16 åringer med skikkelig bleket hår som sitter i baksetet med dem. Jeg blir ikke noe særlig fasinert over dem, men for all del. De kan gjøre hva de vil, så lenge det ikke går ut over meg. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Her jeg bor kjører rånerene opp og ned den samme gaten hver kveld. Tror dem er kjempe kule, med svensk techno på full guffe. Som oftest er det drita fulle 14-16 åringer med skikkelig bleket hår som sitter i baksetet med dem. Næmmen: Bor du også i Verdal? ;P Det er slik her også. ^^ Lenke til kommentar
-Gudfaren- Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Nei, jeg bor på Østlandet. Hvis det skjer det samme i Verdal også, så har vel epidemien spredt seg over stokk og stein. Lenke til kommentar
KKake Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Forresten, for å holde meg on-topic, så får jeg ytre min mening om rånere.. Akkurat her jeg bor, så er det en del rånere, som synes det er fantastisk morro og kjøre runde på runde rundt den lokal Statoil-en. Kan ikke akkruat si at jeg skjønner at det kan være så jævlig morrsomt, men om de liker det så skal de få lov til det, så lenge de ikke gjør det når det er mange biler på Statoil. Men det som virkelig skjærer i hjerterota er når rånere på 19-20 år kjører rundt og prøver å sjekke opp 14-15 år gamle jenter. Da kan jeg ikke gjøre annet enn å le Men jeg er ikke noe særlig i mot råning, men synes det er i overkant harry å komme i et gammelt vrak av en Volvo 240 eller en Ford Granda. Men om bilen er gjennomført, og ikke ser ut som vrak, og sjåføren faktisk klarer å kjøre normalt i folksomme omtråder, så har jeg ingenting i mot det. Endret 28. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
macmanlady Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 For your entertainment, dette forbinder jeg med rånere: http://www.youtube.com/watch?v=I2h5YsgR2Z0...feature=related Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Har selv ikke noe intresse av dårlig musikk eller biler, så jeg skjønner ikke hvorfor det kjører ungdommer som nja nesten ikke har bestått ungdomskolen forbi min videregående skole kl 10 om morgenen. Endret 28. september 2008 av Sebbe Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) HAHAHA! Det der er jo et knallgodt bilde på stereotypråneren, macmanlady. Schnell: Hva om du bare lar traktoren stå helt til du faktisk har bruk for den til noe annet enn å kjøre meningsløst rundt omkring? Da sparer du vel miljøet for ganske mye mer enn de derre 50 prosentene dine..? ;p Endret 28. september 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) For real entertainment, dette forbinder jeg med rånere: 4th age productions - Kjøre gris på grus og gras Folk som ikke har opplevd dette, har fra nå av ikke stemmerett i denne tråden Endret 28. september 2008 av AvieN Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 På tide med en liten oppfrisking: OK! Trådstarter har gått noen runder med innlegget sitt og luket litt.Tråden gjenåpnes, og jeg forventer en saklig debatt om rånere i forhold til samfunn og politikk hovedsakelig. Rene støtteerklæringer, av typen «jeg er så enig ass» hører ikke hjemme her, og vil bli slettet uten forvarsel. Reflektér. Kjør debatt. Jeg har gått løs på tråden og fjernet en haug innlegg. Hold dere til temaet folkens. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå