Karl-Peder Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Nei, ok.. Det var nok en liten overdrivelse fra min side.. Det er i hvert fall veldig mange 240er som går her ennå, og flere var det før jeg ble gammel nok til å kjøre opp. Jeg skal for øvrig ikke påstå annet enn at jeg nok er litt fordomsfull mot rånerne, selv om jeg i utgangspunktet ikke har noe imot dem (annet enn at de - som mange andre - utsetter miljøet for unødvendige "påkjenninger"). Lenke til kommentar
Benor Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Råning er i mine øyne unødvendig. Kjøre rundt og rundt i biler med stereoanlegg som koster mer en selve bilen. Huffameg. Miljøvennlig er det ei heller. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Råning er i mine øyne unødvendig. Kjøre rundt og rundt i biler med stereoanlegg som koster mer en selve bilen. Huffameg. Miljøvennlig er det ei heller. Prøver du å si at en nyere Civic R har fryktelig hard på miljøet? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Råning er i mine øyne unødvendig. Kjøre rundt og rundt i biler med stereoanlegg som koster mer en selve bilen. Huffameg. Miljøvennlig er det ei heller. Jeg synes ikke vi skal gå inn på den diskusjonen. Hva som er unødvendig kan defineres til så mangt. Personlig synes jeg skjærgårdsjeep med 2x300hk på hekken er svært unødvendig.....men steike artig. Så hvor nødvendig det er blir en avsporende diskusjon. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Råning er i mine øyne unødvendig. Kjøre rundt og rundt i biler med stereoanlegg som koster mer en selve bilen. Huffameg. Miljøvennlig er det ei heller. Prøver du å si at en nyere Civic R har fryktelig hard på miljøet? Såfremt den kjøres mer enn nødvendig, brukes det mer drivstoff enn nødvendig og dermed vil det bli mer utslipp enn nødvendig fra den. Så ja: En Civic R er hard på miljøet om den blir benyttet til råning. Dog er den nok litt bedre enn mange andre biler som benyttes til det samme. Edit: Perpyro har rett. Jeg trekker meg herved fra nødvendighetsdelen av diskusjonen, i hvert fall. Endret 12. september 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Coa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Er nok ikke så bra for miljøet å råne. Men syns det er fett. Gleder meg til å få meg bil Lenke til kommentar
McFly Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Har faktisk sansen for rånere. Selv om de ofte fremstår som smårasistiske, så er de stort sett blant de mest tolerante menneskene innerst inne, og det er stort sett et inkluderende miljø Har også sansen for tanken om at det ikke er hvor dyr bil du har som teller, men hva du faktisk gjør med bilen din selv. Lenke til kommentar
Pals Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Det er faktisk lærerikt å skru bil. Det modifiseres og trimmes etter alle kunstens regler, og resultatet blir ofte mislykket. Da har man lært at ingeniørene hos bilfabrikkene faktisk ikke er så dumme.. Men etter hvert går det over på mer seriøse modifiseringer som gjør bilene bedre. Det er mange seriøse aktører der ute, som legger sjela si i bilen. Respekt. Selvfølgelig er det ikke bra å vise seg fram med tullkjøring og risikofylt kjøring. Særlig når det kan gå ut over andre. Men å angripe rånere som gruppe på denne måten har jeg liten sans for. Det er vanlige ungdommer som interesserer seg for bil, jeg ser ikke det helt store problemet med det. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Raga Rockers - Noen å hate Lyrics: Han der ække sånn som deg Fort deg bort og ta han Det er like godt som sex Å banke en stakkars faen ref. Er det ikke deilig å ha noen å hate Føles det ikke godt å ha noen å hate Er det ikke herlig å slå dem flate Er det ikke deilig å ha noen å hate Hør lyden av nakker som knekker Hør lyden av kjøtt som sprekker Det er bare å følge fingeren som peker Dit hvor de voksne leker ref. Er det ikke deilig å ha noen å hate Føles det ikke godt å ha noen å hate Er det ikke herlig å slå dem flate Er det ikke deilig å ha noen å hate Han der ække sånn som deg Fort deg bort og ta han Det er like godt som sex Å banke gørra ut av en stakkars faan ref. Er det ikke deilig å ha noen å hate Føles det ikke godt å ha noen å hate Er det ikke herlig å slå dem flate Er det ikke deilig å ha noen å hate Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Ikke sånn kjempeglad i rånere. Synes det virker som et veldig harry miljø og veldig "bondete" men antageligvis bare bydust-vibbene som tar overhånd. Er strengt tatt mye annet som er unødvendig/man ikke skjønner poenget med. Liker folk å pimpe bilene sine så la dem da for all del blåse pengene sine på det. Kanskje mange av stedene der slikt er utbredt mangler andre tilbud til rånerne? For dette er vell strengt tatt ett småstedsfenomen? Sjeldent jeg ser ungdommen henge på bensinstasjoner med bilene sine her i Oslo som når jeg kjører gjennom flere mindre steder. Men igjen, dette blir jo bare en overfladisk og antageligvis enkel vurdering fra min side. Miljøeffekten kunne jeg umulig brydd meg mindre om. Er så lei av alt miljømaset at jeg vurderer å fyre opp en kullovne med pipe i hagen. Hva med luftballong forresten? Hvordan er forbrenningen og utslippene der? Kan du fly den til jobben. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Vet dere hva? Mange av dem er idioter, men ikke alle! Det å hate rånere blir som å hate mennesker fordi mange av oss er tullinger. Det er kun de som oppfører seg som drittsekker som burde taes. Dvs å råkjøre i høyt befolkede områder osv. At de spiller litt musikk eller spiser hamburger og prater om bil er ikke noe problem. Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 13. september 2008 Forfatter Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Ok... kanskje bare jeg som får lyst å grave meg selv under jorda når jeg ser dem. Fy faen så harry og flaut. Endret 13. september 2008 av nevoscript Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Verdt læsinga: Rånerne markerer reviret sitt med dype-basstoner. De lokker til seg hunkjønn og hankjønn vis mulig, ved og vise sine muskler. Høyere turtall jo flere tiltrekkes. Parringsdansen utføres ved og sette bakre labber i fast modus og så spinne med framlabbene slik at det oppstår mye røyk, denne røyken viser at den klassiske råneren har funnet seg en make. Under parring kan man se Råneren stå stille og ha ellers så usedvanlig lav parringslyd. Som regel merker man parringen på åpne strekninger eller faktisk i veldig folksomme plasser. Gjerne i vannhullet. Endret 13. september 2008 av Lord Grÿllwotth Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Hvorfor gjør dem dette? Hva er hensikten? Hvorfor spiller de den møkka musikken så høyt at du hører dørene og alt skrapet på bilen bare dirrer fordi det er så latterlig dårlig bil? Du hører snart at den detter bare sammen. Det høres jo ikke ut som om den er skrudd sammen engang! Musikk er en del av "råne-kulturen", at den skal spilles så høyt som den ofte gjør kan sikkert diskuteres, og at noen setter altfor store sub'er i gamle biler slik at skilt og diverse utsyr rister når de spiller er intet mer en dårlig håndverk, gjør man de skikkelig er det en fryd og høre på. Og en opplevelse! At noen ødelegger for andre ved å "børne" der det ikke egner seg og ikke er lov er synd, men flertallet av "rånerne" er veldig hyggelige mennesker som er opptatt av bil og modifikasjoner rundt dette. Ta deg en tur på gatebil treffet på Rudskogen neste år, så ser du at flertallet av bilene er langt i fra gamle rusthauger, som detter fra hverandre! E: Edit Endret 14. september 2008 av roberteh Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Mest irriterende er at de alltid kjører med tåkelysene på, og ikke kan bruke blinklys. Det er dem, en del klabbfingrede gamlinger / kvinnfolk som "bare" kom borti tåkelysene uten å vite hva de drev med (damn 4-eyes!) og ikke minst taxi-sjåførene. Rånerne klarer i det minste å svitsje over på parklys når de skrur over på tåkelysa, her etter kalt rånelys! Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Tenkte å nevne det der jeg også, Misantropen. Men så kom jeg på at det sikkert finnes en del rånere som kan å blinke etc. også. Jeg håper i hvert fall det. Lenke til kommentar
Target.Aquired Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Og det verste er at man alltid ser ei blondine sitte i en av disse rånekassene! Er det personen eller bilen som tiltrekker seg det andre kjønn! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 La oss hate alle som ikke er like "bra" som oss ... Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg irriterer meg over folk som er forskjellige fra meg, folk som stemmer "røde" partier, folk som stoler blindt på "fakta" om menneskeskapt global oppvarming med VG som kilde, religiøse og politiske ekstremister ... men jeg hater dem ikke. Selv om jeg irriterer meg over overnevnte mennesker, til tider meget sterkt, så både respekterer og aksepterer jeg deres syn på saken. Selv om jeg ikke er enig. Kanskje han rånereren med Volvo-caps og 240 med bengalakk, "laksetrapp", kappet fjæring og halve vareutvalget til Biltema skrudd på bilen, synes det er det å henge på Shell som gir livet hans mening? Jeg hater folk som dreper andre, voldtar og stjeler - men det er noe annet. Jeg sparer "hateordet" til dem. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Så om man kjører en eldre modifisert bil med uoriginalt lydanlegg så er man en råner? Når det kommer til skranglekasser, bør du være litt forsiktig. Det som bruker å skrangle ved spilling av musikk, er kjennemerket på bilen. Dette er Statens eiendom, og det er begrenset hva du har lov å gjøre med det. Selv kjører jeg modifisert bil, jeg har en sub i bagasjerommet, jeg hører gjerne på musikk på full guffe når jeg kjører. Jeg skrur ned musikken så snart jeg ser folk. Jeg har et skilt som skrangler. Er jeg en råner? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Lurer på det samme. Jeg kjører Golf III, fra herrens år 1992 - senket med coilovers skrudd så langt gjengene går, felger med ulovlig lavt innpress, greit anlegg og snart sjakkmønster på taket. Er jeg råner? Jeg har lagt et tynt lag med skumgummi bak skiltet, ingen skrangling her. Tips, tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå