Gå til innhold

Jeg hater «rånere»

Anbefalte innlegg

Jeg er oppvokst med å få høre at å hate er et veldig sterkt ord! Så alltid vært forsiktig med å bruke det og missbruke det. Men jeg hater rånere.

Når jeg ser dem kjøre forbi med dritt musikken sin så jeg for meg en eksplosjon som i disse actionfilmene! Hele bilen bare går i lufta, mange meter! Bilen brenner som faen selv! Råneren med selvtilliten sin brenner så det jomer etter!

Nok frydefull drømming. Jeg hater at de skal fly rundt og slædde og bråke så mye! Så kjører de så klart båndgass fra vært kryss de skal ut av! Latterlig akselerasjon på dem også! Haha! Jeg ler inni meg vær gang jeg ser dem. Jeg blir bare dypt flau! Merk jeg blir flau. Jeg har lyst å krype under jorda fordi jeg blir bare så flau! Jeg tenker... stakkars foreldre. Ja, og de inni bilen så klart, uff.

Hvorfor gjør dem dette? Hva er hensikten? Hvorfor spiller de den møkka musikken så høyt at du hører dørene og alt skrapet på bilen bare dirrer fordi det er så latterlig dårlig bil? Du hører snart at den detter bare sammen. Det høres jo ikke ut som om den er skrudd sammen engang!

Hvordan kan de få lov å kjøre de skraphaugene? De kjører som svin og er ikke annet enn en fare for andre biler og folk! Her jeg bor er det ikke fortau, kommunen har aldri penger. Og her kommer de i 80 når det er 50. Og langt over 100 på natta når fulle folk vandrer langs gatene. Ja, alle kjører forsovet fort om natten. Så «OK!». Må si jeg elsker den veien når dem kommer. Men hvordan tørr de med skraphaugen sin? Tenk deg å kjøre bak en sånn stygg og ekstremmodifisert bil? Det at den er stygg trekker jo så mye oppmerksomhet at det i seg selv er en fare for mange! Eksosanlegget er på nippet til og bare dette av å gå rett i bilen din. Så breie dekk at vannplanning er tommel opp! 1 CM gummi etc. Uff.

Hadde det vært lavere avgifter så kanskje de kunne kjøpt seg en bedre og sikrere biler! Sluppet all denne idiotiske modifiseringa! At bilen kan gå fort er jo obligatorisk for ungdom, det er jo greit nok. Pluss at kraftig akselerasjon er positivt i svært mange situasjoner! Men skal jo ikke bryte fartsgrensa. Så kanskje få bedret veiene slik at vi hadde sluppet drittkjøring på drittveier. Å se pene ting er rus! Å se en pen bil er rus! Så dere med rå/fin bil må gjerne signalisere med musikk eller hva dere vil at dere kommer! Fordi jeg liker å se pene ting! Rånere hater jeg og vil ikke se dere. Dere tjener ikke på å modifisere en skraphaug.

Takk!

Endret av Haraldson
Lagt inn redigert innlegg mottatt på PM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har denne tråden en mening, eller er det bare for å få utløp for dine følelser? Alt jeg ser er et voldsomt personlig engasjement som ikke er satt inn i noen større sammenheng, hverken i forhold til samfunn, politikk eller religion.

Jeg gir deg én sjanse til å la tråden leve, og da skal følgende utbedres;

• Moderer språket ditt. Banning er ikke direkte mot retningslinjene her på forumet, men det er lov å utvise skjønn. Her tilfører ikke banneordene noen ekstra mening

• Sett det hele i en sammenheng, når du først postet her i denne kategorien

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

OK! Trådstarter har gått noen runder med innlegget sitt og luket litt.

Tråden gjenåpnes, og jeg forventer en saklig debatt om rånere i forhold til samfunn og politikk hovedsakelig. Rene støtteerklæringer, av typen «jeg er så enig ass» hører ikke hjemme her, og vil bli slettet uten forvarsel. Reflektér.

Kjør debatt.

Endret av Haraldson
Lenke til kommentar

Problemet er (i hvert fall der jeg kommer fra) at rånerne stort sett kjører med lite miljøvennlige biler. Volvo 242 er en gjenganger her, og ingen kan vel si at den er blant de biltypene som tar mest hensyn til utslipp av miljøgifter. Selv kjører jeg nok ganske mye, men det er som regel en årsak til det - jeg kjører ikke kun fordi jeg synes det er morsomt å kjøre.

Lenke til kommentar

Man må ikke skue bunden på hårene.

Selv om det er en gammel 242 de har hypet opp med eksosanlegg størrelse loff så er det ikke dermed at den er en miljøversting.

230 turbomotorer er vel det som er populært å sette i de og det går noe så inni det røde, noe som for øvrig øker effektiviteten på motoren slik at man får igjen mere power pr. liter drivstoff, som i sin tur gjør at motoren brenner drivstoffet renere og minsker utslippene utrolig nok.

Skal du ta noen for utslippets skyld så gå løs på amcar miljøet, der er det mange miljøsvin og turbo er et fremmedord.

Om bilen ser 80 tals ut er ikke dermed sagt at den holder på å dette fra hverandre, disse bilene er godt skrudd sammen for å si det slik, og hadde de ikke vært det hadde den kraftige bassen fått bilen til å dette fra hverandre helt på egenhånd.

Mange av rånerne bruker faktisk mye penger på bilene sine.

De senker den, monterer på sportsunderstell og stort eksosanlegg så sånn kjøreteknisk er nok ikke disse bilene så farlige som man vil ja det til

Problemene oppstår når man tyner yttergrensene og der er det likt om det er blodtrimma volvo eller dyr mercedes.

Lenke til kommentar

Tro meg: Volvoene som går her i Verdal er stort sett ikke av den miljøvennlige typen. ;)

Amcarmiljøet sliter med akkurat samme problematikk, men jeg har ikke noe imot dem. Dog har jeg såpass med integritet at jeg kan si at grunnen til at jeg liker amcarmiljøet bedre, nok er fordi jeg synes amerikanske biler stort sett er penere å se på enn flesteparten av bilene rånerne kjører med. Ingenting - jeg gjentar: INGENTING - slår en 1967 Ford Mustang Shelby GT 500 ("Eleanor") eller en 1970 Dodge Challenger 440 på utseende. :)

Edit: Det finnes en og annen Chevy Nova som kommer tett oppunder, da. :D

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar

Nei, jeg hater ikke rånerne på noe slags vis. Det finnes "gode" og "onde" rånere, akkurat som i alle andre samfunnsgrupper, men jeg klarer ikke å skjønne at det skal være så morsomt å kjøre samme runde hele tiden (..her i Verdal, that is). Dem om det, jeg bryr meg egenlig ikke, så lenge de kjører som folk.

Lenke til kommentar

Lett å hate folk som sitter i en bil å har det gøy, mens man selv står i uværet ute å fryser nøttene av seg mens man venter på bussen.....

Rånere bruker bilene sine som samlingsteder akkurat som musikere bruker lokalene sine til å møtes... forskjellen er at rånerne ikke er lenket fast til en spesifik bygning, de har nemlig hjul.... hehe...

BTW! Jeg er ingen råner, jeg bare flirer av dere som ikke har noe bedre å gjør enn å klage på andre.... :mrgreen:

Lenke til kommentar

Bare for å forsvare meg selv litt.

- Jeg elsker bilmiljø

- Jeg elsker lydteknikk

- Jeg elsker høy musikk.

Når norske avgifter gjør at jeg med fast jobb og grei nok inntekt ikke kan ta meg råd til å kjøre noe annet enn gammel C-ascona, så er det nå enn gang slik det fort blir. Og at noen liker gamle biler er forsåvidt ikke noe å rakke ned på. Gammel opel (volvo for den del) kan være morsomt, og heller nødvendigvis ikke være stygt!

Eksempel: http://www.opelmotorsport.com/gallery/index.php?car_id=1023

Å sammenligne volvo 240 med en amerikaner er som å sammenlgine epler og pærer. Og hvis man bare skal dømme og klage på rånere basert på UTSENDET på en bil, så skjønner jeg ikke poenget i det heletatt, har man da noe som helst grunnlag til å uttale seg om bil? Da blir det mer bilmiljøet det går på, og da er man på nivå med å klage på sossemiljøet og homofile for den del. Jeg ville heller kjørt en volvo 240 enn en amerikaner. Vannsenger er for å ligge i, de hører ikke hjemme på veien (ref: bil er mer enn utsendet... bilinteresserte er ofte mer oppegående enn som så).

Jeg synes egentlig argumentene dine er latterlige og barnslige.

Og det virker heller ikke som at du har særlig peiling på bil heller når du konsekvent omtaler volvo og eldre biler som skraphauger, så du kan egentlg bare pakke sekken og gå for min del.

Harlyer og andre motorsykler bråker minst like mye som en volvo 240 med 230B motor og effektanlegg, og er MINST like farlige i trafikkbildet, men de nevner du ikke. Så dette kvalifiserer egentlig ikke til skikkelig debatt med de argumentene du legger fram.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Jeg antar at det er meg du sikter til der, JKJK.. :p

Jeg har da aldri sagt at jeg ser ned på rånerne. Jeg skriver faktisk ganske klart og tydelig i min forrige post at jeg ikke har noe imot rånerne, så lenge de kjører som folk. Problemet med alle som kjører unødvendig mye bil (eller motorsykkel, eller traktor, eller skurtresker, eller whatever) er at de forurenser mer enn de i utgangspunktet hadde gjort om de hadde parkert bilen. Jeg mener altså at rånerne skal få lov til å gjøre som de vil, men det er ikke noe for meg. :)

Grunnen til at jeg trekker fram Volvo 240 er for at tre fjerdedeler av bilene det rånes med her omkring er nettopp det. Og tre fjerdedeler av dem igjen (nok en gang: Her omkring) skulle aldri ha fått lov til å kjøre på veien pga dårlig vedlikehold, altfor høyt forbruk etc. Selv kunne jeg for øvrig ha tenkt meg en god, gammel Volvo PV800 "Sugga" med originalutseendet.

Sekken skal pakkes og jeg skal gå, for nå har rypejakta startet. :D

Endret av Karl-Peder
Lenke til kommentar
Jeg antar at det er meg du sikter til der, JKJK.. :p

Jeg har da aldri sagt at jeg ser ned på rånerne. Jeg skriver faktisk ganske klart og tydelig i min forrige post at jeg ikke har noe imot rånerne, så lenge de kjører som folk. Problemet med alle som kjører unødvendig mye bil (eller motorsykkel, eller traktor, eller skurtresker, eller whatever) er at de forurenser mer enn de i utgangspunktet hadde gjort om de hadde parkert bilen. Jeg mener altså at rånerne skal få lov til å gjøre som de vil, men det er ikke noe for meg. :)

Grunnen til at jeg trekker fram Volvo 240 er for at tre fjerdedeler av bilene det rånes med her omkring er nettopp det. Og tre fjerdedeler av dem igjen (nok en gang: Her omkring) skulle aldri ha fått lov til å kjøre på veien pga dårlig vedlikehold, altfor høyt forbruk etc. Selv kunne jeg for øvrig ha tenkt meg en god, gammel Volvo PV800 "Sugga" med originalutseendet.

Sekken skal pakkes og jeg skal gå, for nå har rypejakta startet. :D

tre fjerdeler er jo imponerende egentlig. Med tanke på at Volvo 240 begynner å bli relativt skjeldent! Hadde du sagt dette for 10 år siden hadde saken nok vært litt annerledet. hehe :) Men igjen 3/4... respekt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...