Gå til innhold

Religion, filosofi, vitenskap, sosial kondisjonering, alt møter hverandre?


Anbefalte innlegg

Klimaks?

 

Religion, vitenskap, sosial kondisjonering og filosofi møtes i en forent forståelse og eksistens på ett nytt plan av "perception"?

 

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/09/10/546355.html

 

Var på en spirituell, livsfilosofisk og jente-sjekke bootcamp for 1,5 mndes tid siden, og der møtte jeg en coach fra england som delte ting med meg som jeg alltid har ment men aldri snakket om til noen før..

 

Han fortalte meg at samfunnet rundt oss, vitenskap, religion, sosial kondisjonering og filosofi vil møtes som blod på spissen av ett spyd.. at alt vil møte ett klimaks og vi vil få en ny forståelse av alt.. på samme skala som vitenskap, religion og det enkle revolusjonerende oppvekkeren at jorda er rund..

 

Er jeg alene om å tro dette?

 

Jeg har lenge hatt på følelsen at ting i samfunnet rundt meg er veldig veldig galt..

 

At vi blir ljugd for dag ut og dag inn av samfunnets øvre hoder..

 

At ting er korrupt..

 

At samfunnet er korrupt..

 

Og at vitenskap vil åpne nye dører som vil bekrefte alt og avkrefte alt..

 

Personlig tror jeg vitenskap vil kunne bevise Gud, og bevise kjærlighet og bevise drømmer innen nærmeste framtid..

 

Noen tanker her folkens? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og der gikk startskuddet for nok en tråd tilegnet kampen vitenskap VS teisme.

 

---

 

Personlig stiller jeg meg avventende til et slikt klimaks som beskrevet i førstepost. Jeg erkjenner at jeg kan bruke hele livet på å vente på noe som aldri kommer og derfor stiller jeg meg åpen men avventende til alle påstander om endring. Nå er det selvfølgelig ikke slik at vitenskap og teisme utligner hverandre fra et rent filosofisk standpunkt, men jeg mener man skal være forsiktig med å sette all lit til en av de to, spesielt når man begynner å bevege seg inn på spådommer og antakelser rundt hendelser av åpenbarende karakter. Verden er så kjedelig som man gjør den til, men en plass må man sette grensen for forhåpningene og den tankemessige utfoldelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...