Gå til innhold

xp sp3 trøbbel (løst)

Happy25

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg får opp denne feilmeldingen hver gang jeg starter opp maskinen etter

jeg innstalerte service pack 3 til windows xp (32bit)

Melding: apsInitialize startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, wlanapi.dll

..har prøvd følgende komandoer i cmd.exe

regsvr32 %windir%/system32/wups2.dll (OK)

regsvr32 %windir%/system32/wlanapi.dll

svar: C:\Windows/System32/wlanapi.dll ble lastet inn, men innsettningspunktet for DllRegisterServer ble ikke funnet.

Filen kan ikke registreres

Det kom en ny feilmelding etter restart jeg skrev inn komando nr. 2: apsGetInterfaceCount startpunktet for prosedyren fantes ikke i biblioteket for dynamiske koblinger, wlanapi.dll

Har lest litt rundt om på nettet, fant da ut at wlanapi.dll har noe med nettverk og gjøre.

Oppdaterte driveren til nettverksadapteret min, D-link DWL-G122 HW.: C1, men funka ikke.

Er kanskje nettverksadapteret for gammelt

Får heller ikke til å laste ned noe fra nettet.(kun torrent-tracker som funker) :hm:

Er det noen som skjønner noe mer?

Endret av Happy2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Neida den er ikke for gammel. Hadde akkurat samme problemet på min stasjonære, men lasta ned og installerte DWL-G122_revC.

Sørg for at du fjerner all driverprogrammvare for DWL-G122.

For å fjerne driverprogramvaren:

Høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Enhetsbehandling -> Nettverkskort -> Høyreklikk på D-Link-ettellerannet-husker-ikke-sittermedannen-pc og velg Avinstaller. -> Synes å huske at det skulle komme opp et spørsmål om du vil fjerne driverprogramvaren også :hmm:

Også gå inn på Legg til/fjern programmer og fjern d-link programvaren derifra.... Og installer den nedlastede filen..

Faen at jeg ikke sitter med rett pc, slik at jeg kunne ha fått kvalitetssikra dette rotet :p

edit: Med andre ord, de har kommet med en fix/oppdatering til sp3 =)

Angående problem med å få lastet ned, så kan du vel låne en annen pc og legge driveren på en minnepenn.

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Neida den er ikke for gammel. Hadde akkurat samme problemet på min stasjonære, men lasta ned og installerte DWL-G122_revC.

Sørg for at du fjerner all driverprogrammvare for DWL-G122.

For å fjerne driverprogramvaren:

Høyreklikk på min datamaskin -> Behandle -> Enhetsbehandling -> Nettverkskort -> Høyreklikk på D-Link-ettellerannet-husker-ikke-sittermedannen-pc og velg Avinstaller. -> Synes å huske at det skulle komme opp et spørsmål om du vil fjerne driverprogramvaren også :hmm:

Også gå inn på Legg til/fjern programmer og fjern d-link programvaren derifra.... Og installer den nedlastede filen..

Faen at jeg ikke sitter med rett pc, slik at jeg kunne ha fått kvalitetssikra dette rotet :p

edit: Med andre ord, de har kommet med en fix/oppdatering til sp3 =)

Angående problem med å få lastet ned, så kan du vel låne en annen pc og legge driveren på en minnepenn.

Ble fix det ja.

Takk for hjelpa :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Ser at denne er løst, men jeg sliter fortsatt.

1. på linken lenger oppe finner jeg ikke noen nedlastning.

2. Har prøvd flere typer drivere, men vet ikke om jeg har den riktige. på USBen står det:

DWL-G132. Hvilken driver vil bli riktig da?

3. Under enhetsbehandling og nettverkskort har jeg ikke noe D-link. Kun nettverkskortet. Altså Atheros AR812......

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...