Lasv3n Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 hei... jeg lurte på om noen kunne gi meg tips og si hva jeg burde starte med angående java. har aldri holdt noe på med prograammering før, så håper noen kan kan si hva jeg ska gjøre for å lære å programmere i java... har bestemt meg for å bruke eclipse:) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) har bestemt meg for å bruke eclipse:)Fair enough ... Start nytt prosjekt, lag en klasse som du kaller Test (eller what ever suits your butt) og deretter lag metoden som skriver ut strengen "Hello World". Du trenger metoden public static void main(String[] args) {} (det er den metoden som startes når du prøver å kjøre programmet Test), og du trenger å kalle System.out.println("Hello World"); (som er det som faktisk skriver ut teksten til skjerm). Og da har du faktisk vært gjennom det aller verste med å lære seg Java (nemlig at man må skrive så mye i de to sakene), og så kan du begynne å kose deg. Endret 11. september 2008 av pgdx Lenke til kommentar
Lasv3n Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 aha:) men hva skjer videre da..? kan jo ikke bare begynne uten å vite hva jeg skal skrive for å lage et program.... Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg foreslår at du kjøper en god bok om Java Selv har jeg kjøpt meg Programmering i Java fra tisip serien (på norsk), har ikke begynt enda, men har PHP boken fra samme serie og den var jeg veldig fornøyd med. Lykke til Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 men hva skjer videre da..? kan jo ikke bare begynne uten å vite hva jeg skal skrive for å lage et program....Nei, men hvis du begynner med det jeg skrev, kan du utvide det med enkle matteoperasjoner, konkatenering av strenger og deretter mer avanserte ting som if og andre metoder. Nå vet jeg ikke helt hva du mener med "å lage et program", men det eksempelet jeg beskrev over, om å skrive ut "Hello, World", er et brillefint program i seg selv. Hvor avansert vil du ha det? Lenke til kommentar
Lasv3n Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 avansert... jeg vil jo at det ska bli mer avansert . jobber mye med data så tenkte kansje jeg skulle utvikle meg mer i programmering og kansje en dag gjøre noe ut av det.. kansje en jobb eller noe sånt... har veldig lyst å begynne å lage egne spill:) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 avansert... jeg vil jo at det ska bli mer avansert . jobber mye med data så tenkte kansje jeg skulle utvikle meg mer i programmering og kansje en dag gjøre noe ut av det.. kansje en jobb eller noe sånt... har veldig lyst å begynne å lage egne spill:)Okey, du vil altså lage noen avanserte spill, men du vil ikke begynne med å skrive ut en streng? Lykke til. Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 avansert... jeg vil jo at det ska bli mer avansert . jobber mye med data så tenkte kansje jeg skulle utvikle meg mer i programmering og kansje en dag gjøre noe ut av det.. kansje en jobb eller noe sånt... har veldig lyst å begynne å lage egne spill:)Okey, du vil altså lage noen avanserte spill, men du vil ikke begynne med å skrive ut en streng? Lykke til. Såså, la oss ikke mocke han fordi han ikke er helt klar over hva som skal til Lasv3n, som sagt, hvis du aldri har holdt på med programmering før så er det ikke bare å lære seg java. Det har noe med at å lære seg å programmere er noe for seg selv, hvis du skal lære java som første språk så må du på en måte gjennom en veldig lang prosess. Det er som å lære seg et språk, du bruker veldig lang tid på å lære deg norsk mens du vokser opp, men når du skal begynne på ditt andre språk så er det mye lettere enn det var med ditt første. Det fins mange tutorials og alt mulig rart på nettet, men i bunn og grunn så vil jeg si at ingenting kan erstatte en god bok. Jeg vet ikke om du absolutt må begynne med Java, hvis ikke så forslår jeg PHP som er et veldig lett og gøy programmerings språk for websider. Det er lett å komme i gang med og også veldig avansert hvis du vil ha det. Hvis du lærer deg PHP er det da mye lettere å lære seg Java etterpå, også videre.. Just my 5 cents Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå