NextoN Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hei jeg har vært syk nå to dager fra tirsdag til onsdag og var på jobb idag. Men i perioden mens jeg var syk tok jeg en god del repsils, kanskje 3-6 i timen. Og idag fant jeg ut på pakningen at det står 1 tablett pr 1-2 timer. Jeg klarte også å tygge tabelettene, og det står på pakingen at de ikke tygges. Så føler jeg at jeg har litt vondt i venstre nyre da, men jeg er ingen lege så er det noen av dere som har noen greie? Er sikkert bare psykisk, men men. Endret 11. september 2008 av NextoN Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hvis du tygger dem så ødelegger det jo poenget med å ta dem, de skal hjelpe mot sår hals, så du får større effekt av å suge på dem. Nei det er nok ikke noe farlig å spise dem som godteri, men de er jo ikke billig, så du burde nok kjøpe noe sjokolade hvis du tygger dem så ofte. Repsil med honning smak kan være ganske så digg . Endret 11. september 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det er ikke noe farligere å spise mange repsils enn det er å spise mange kamferdrops, ricola eller dent. Den inneholder ikke noen 'medisinske' virkestoffer som ikke andre halstabbeletter/ drops gjør. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Men hvorfor står det egentlig 1 tablett per 1-2 time da? Står det der for ingenting? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Kan hende det står fordi det sikkert ikke er vits i å ta noe mer om det skal hjelpe for halsen. Jeg aner ikke. Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Som alt annet snop inneholder det sikkert noen lakserende stoffer som gjør at du blir litt "løs" hvis du spiser for mange av dem. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Jeg har spist en sånn der pakke fort på en time. Eneste jeg merka var at jeg fikk diarè. (Det kan ha vært noe annet, men ingenting som jeg vet om skulle peke mot noe annet.) Har faktisk pakkene enda, kjøper av og til selv om jeg ikke er syk. Dog koster de en del. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest1_* Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Står det noe mer på pakningen? Kanskje de inneholder sorbitol eller asparthame. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2 Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Skal kjøpe en pakke idag, kommer tilbake med svar da Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Står det noe mer på pakningen? Kanskje de inneholder sorbitol eller asparthame. Inneholder de asparthame er de jo kreftfremkallende da! Lenke til kommentar
Gjest sigg Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 jeg har lurt på dette spørsmålet selv" om jeg kan ta flere uten noen bieffekt" og jeg tror egentlig at svaret er ja Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Tar du flere en anbefalt får du diare. En gang spiste jeg for mange på kort tid og jeg kastet opp. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Repsils hjelper ikke en drit uansett. Sukker med smak. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Hadde forstått spørsmålet ditt om det var STrepsils du tok, da de har virkemidler i seg, men norsk repsils (kun solgt i Norge?) inneholder ingen virkemidler, så du kan like godt da en doc halslinse. Forøvrig synes jeg det norske regelverket er noe tull... importerer masse STrepsils med meg hver gang jeg er i utlandet! Lenke til kommentar
Pherol Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Greia med strepsils er vel at det er antibiotika i dem, og hvis du tar for mange av dem vil ikke antibiotikaen virke lenger. Dvs at hvis du faktisk får en sykdom eller noe som krever antibiotika så fungerer det ikke så bra. TROR JEG Mye mulig at det er noe som skurrer ifra naturfagstimen! Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 27. februar 2010 Del Skrevet 27. februar 2010 Sant det. Kroppen din kan bli immun mot antibiotika om du tar veldig mye av det. Lenke til kommentar
Gjest Ingrid Skrevet 8. mars 2010 Del Skrevet 8. mars 2010 Jeg er forkjølet nå, så kjøpte en pakke repsils, appelsin og c-vitamin. Så leste jeg på pakken at de inneholder 98% sukker og 0,005% c vitamin. Så så jeg at det ikke inneholder noe som bør hjelpe mot halsen, det er bare oppfriskende så det liksom skal hjelpe. Skjønner ikke lenger greia ed repsils, jeg. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 24. april 2010 Del Skrevet 24. april 2010 Minner om våre regler for gjesteposting. Funksjonen er ikke der for at man skal slippe å registrere seg, men for å kunne poste anonymt om sensitive emner. Halstabletter regnes ikke som sensitivt og videre gjesteposting vil fjernes fra tråden fremover. Husk at registrering åpner for å poste på hele forumet, det er verdt de to minuttene det tar Tilbakemeldinger tas på Personlig Melding (som forøvrig også krever bruker ) Lenke til kommentar
EddieMonster Skrevet 4. oktober 2012 Del Skrevet 4. oktober 2012 Det står ikke advarsler for ingenting, så det er dumt å ignorere det da. særlig når det gjelder produkter som blir solgt på marked. for de som produsere vill jo at folk skall spise mye og kjøpe mere hele tiden. så de har en grunn til å advare, også inneholder den andre stoffer, og er ikke som normale sukkertøy . Lenke til kommentar
Rikke712 Skrevet 30. desember 2016 Del Skrevet 30. desember 2016 I Norge finnest det faktisk ikkje nokke halsdrops som hjelp, det finnest i utlandet, grunner er at det innheld Morfyl (Trur det, va det, det heite ) og det er forbudt i Norge siden du bli avhengi av det, ikkje vist du tek en normal mengde da så altså repsils hjelp ikkje uansett, og ingen andre halsdrops til og med dei som du fer tak i med legen din, dei hjelp heller ikkje san at dokke veit det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå