Gå til innhold

Vifta i psu BRÅKER!

kakemonster7

Anbefalte innlegg

Har et problem med vifta bak i strømforsyninga.. Den bråker noe inn i hælvete!!! Er sånn irriterende lyd, omtrent som da vi i barndomsårene festet en melkekartong-bit på sykkelhjulet. Kan nesten høres ut som om vifte slår borti et eller annet. Jeg har skrudd opp driten for å se, men det så greit ut..

Hva kan det være? Og hva kan jeg gjøre for at den ikke skal bråke sånn? Bortsett fra å kjøpe ny da...

Den bare begynte med det sånn plutselig her en natt.. Er så irriterende at jeg kan spise gråstein!

Endret av kakemonster7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok.. Frykta at den måtte byttes... Er snakk om DENNE strømforsyninga, og det er vifta som er bak, altså på kortsida av boksen (til venstre på bildet)...

304136.jpg

Hvor finner jeg ei vifte som passer inni der? Og er det mulig å få tak i en sånn på elkjøp/expert el.l? Er så lei av å bestille ting fra nettet.. Er dyrt med frakt og tar tid... Vil gjerne bli kvitt den usannsynlig irriterende duringa NÅÅÅÅ! :p

Endret av kakemonster7
Lenke til kommentar

Elkjøp og co tror jeg IKKE at den finnes hos.

Du må da høre med en litt spesiell databutikk som selger litt ekstra kjølings dilldall.

Og da må du sjekke om det er 80mm eller 120mm vifte du har.

Men det hele er ikke over når du har fått tak i vifta, jeg mistenker at du kanskje har ett lager som er bust i vifta og da må den byttes.

For å bytte den kreves det litt elektronikk kunnskap, for her må sannsynligvis ledninger kappes og spleises for å få det hele til å gå sammen så det blir litt jobb på deg der og litt ekstra utstyr.

Bare så du er klar over, jeg overlater det til deg og avgjøre hva du vil bruke av spleisemetode da det finnes flere løsninger, for eksempel "Norsk midlertidig" løsning, som da består av å tvinne ledningene sammen.

Sette på krympestrømpe og lodde sammen ledningene før du fører strømpen over og varmer den for å tette.

Eller sist så kan du bruke kabelsko til jobben, dette forutsetter som oftest at du bruker kabelskotang...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...