indahla Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har kjøpt en ny D-link DIR-655 men får kun 135 Mbps mot min ASUS EEE 901 med N-draft nettverkskort. Men, jeg får kun 135 Mbps hastighet. Dette er selv om jeg sitter rett ved siden av routeren. Fant et tips på dlink.no om å endre Channel Width til Auto 20/40 MHz. Da økte den fra like under 100 Mbps (husker ikke nøyaktig) til 135 Mbps. Men, jeg burde jo få opp mot 300 Mbps. Lenke til kommentar
Star Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Skal ikke si hundre prosent sikkert, men har lest en del om at ulike produsenter bruker ulike metoder på å oppnå draft-n hastighet og at det derfor er vesentlig at man har utstyr av samme merke. Så vidt jeg vet er jo ikke draft-n standarden endelig fullført..? Lenke til kommentar
indahla Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Så vidt jeg vet er jo ikke draft-n standarden endelig fullført..? Nei, det ligger vel litt i "navnet" draft Jeg har sendt mail til D-link også, så får vi se hva de sier. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Prøv å hente en annen driver til nettverkskortet til EEE wlan. Slike problemer er ofte relatert til 'dårlige' drivere. Har du Windows i maskinen så kan Windows Update ofte skaffe deg en OK driver automatisk hvis du oppgraderer den. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 Prøv å hente en annen driver til nettverkskortet til EEE wlan.Slike problemer er ofte relatert til 'dårlige' drivere. Har du Windows i maskinen så kan Windows Update ofte skaffe deg en OK driver automatisk hvis du oppgraderer den. Svar fra ASUS: "Det finnes ingen nye drivere til dette kortet. Trenger du rask forbindelse bør du bruke kabel... Maskinen er heller ikke i salg i Norden enda, så support er begrenset." Litt av et svar Jeg har forsøkt med Windows Update, men ingen nyere drivere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå