jozho Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hei, Har lyst å kjøpe biltz og leke meg litt. Ekstern blitz er jo vel og bra, men det er jo først når den kommer av kamera at ting begynner å skje. Nikon sine orginale TTL (?) kabler syntes jeg var fryktelig dyre når jeg tenker på hva de utgjør, tenkte noen sekund på loddebolt og hjemmemekk, men så fant jeg slike på E-bay: http://cgi.ebay.com/i-TTL-Off-Camera-Shoe-...1QQcmdZViewItem Dette er jo rimelig simple saker sånt rent eletrisk og jeg kan rett og slett i fatte at en tredjeparts produsent skal kunne rote dette serlig til? Noen som har erfaringer? Lurer også på hvordan det er å bruke to slike kabler? Alle jeg har sett til nå har jo en "ny" hot-shoe oppå knottisen som man skrur fast på kamera. Antar at man bare parallell kobler til man blir lei? (Kan ikke være mye strøm i noe slikt, holder med 2 stk. for meg) Trådløse systemer er ikke aktuelle, de fleste sync-kable systemer er også uaktuelle da jeg foreløpig knipser med D40. Lenke til kommentar
arela Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Det er som du sier: Dette er jo rimelig simple saker sånt rent eletrisk og jeg kan rett og slett i fatte at en tredjeparts produsent skal kunne rote dette serlig til? Noen som har erfaringer? Jeg har ingen erfaring med disse, men det er ikke mye som kan gå galt. Lenke til kommentar
jozho Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Da skal jeg prøve noe slikt.. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Uoriginale kabler er ofte kjent for å ha dårlig byggekvalitet. Min løsning på det var å kjøpe en Nikon AS-15 og PC-kabler, men jeg trenger jo heller ikke TTL når jeg har blitsen av kameraet, så det koker vel ned til hva du egentlig trenger- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå