FullColor Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Hei, som emne sier så glemte jeg altså å innstalere chipset driverne og kjører vista 64-bit, tingen er at det virker ikke som om det har gjort noe, er det da nøvendig og instalere dem av det hele tatt ? Har ett problem med minne ustbilitet her i denne tråden, kan det være en sammenheng ? Endret 11. september 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Vista har veldig god støtte i den integrerte driverdatabasen. Har du ikke noen enheter med ? (gult) i enhets behandling er det strengt tatt ikke nødvendig med å installere chipsett drivere fra mobo produsenten (annet enn hvis de er nyere enn vista sine) . Reinstallerte vista64 her om dagen på et intel P35 og eneste som vista "ikke hadde" fungerende drivere til var SMBUS kontroller (ble gul ?). Endret 11. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Ja fikk nylig bekreftet det i den andre tråden det linkes til her at vista har integrert driver støtte for det, hadde faktsik ikke tenkt på å sjekke i enhets behandlignen en gang jeg. Men som du sier om ikke de er nyere da, hvordan kan jeg se hva slags versjon av chipset drivere jeg har fra før ? Endret 11. september 2008 av AllColor Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ja fikk nylig bekreftet det i den andre tråden det linkes til her at vista har integrert driver støtte for det, hadde faktsik ikke tenkt på å sjekke i enhets behandlignen en gang jeg. Men som du sier om ikke de er nyere da, hvordan kan jeg se hva slags versjon av chipset drivere jeg har fra før ? Skal vi se . Det er vel ikke så mye igjen som er produsent drivere ved default drivere i Vista. USB er microsofts generiske drivere - disk kontrollere er microsofts generiske AHCI eller IDE drivere . Eneste jeg kan tenke på er under "system enheter" og ting spm f.eks PCI Express root port og slikt. Versjon og dato får man ved å åpne en/flere enheter i enhetsbehandlig for å kikke på driver tabben og infoen der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå