Gå til innhold

billigst mulig server 2008 standard lisens for privatbruk


JKJK

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i dag en filserver som kjører Microsoft windows server 2008 som lever på "rearm-trikset" enn så lenge. Aner ikke hvor lenge dette vil fungere.

 

Derfor er jeg på utkikk etter en billigst mulig server 2008 standard lisens for privatbruk.

 

Kan noen hjelpe meg? Vil gjerne ha en lisens som fungerer både på 32bit og 64bit versjon hvis ikke dette blir vesentlig dyrere.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Jeg har i dag en filserver som kjører Microsoft windows server 2008 som lever på "rearm-trikset" enn så lenge. Aner ikke hvor lenge dette vil fungere.

 

Derfor er jeg på utkikk etter en billigst mulig server 2008 standard lisens for privatbruk.

 

Kan noen hjelpe meg? Vil gjerne ha en lisens som fungerer både på 32bit og 64bit versjon hvis ikke dette blir vesentlig dyrere.

 

På forhånd takk.

bare en filserver? i så fall må det da være billigere å sette opp en nas server i stedenfor. finnes en mengder av de basert på linux som er gratis.

 

eller kanskje action pack er tingen:

http://www.petri.co.il/ms_action_pack_subscription.htm

Lenke til kommentar
Nå var der ikke økonomiske råd brukeren trengte.....

 

Synes det er merkverdig å få kritikk for å komme med forslag.......................

 

Derfor er jeg på utkikk etter en billigst mulig server 2008 standard lisens for privatbruk.

 

Jeg kom forresten med et forslag om action pack som gjør det mulig å skaffe veldig billig lisens til server 2008...

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
abbonement? Det hørtes jo egentlig ikke så billig ut :p

 

edit: ser jo at partnerprogrammet er for bedrifter. Jeg skal ha noe _privat_.

skjønte du skal ha noe privat.

men som jeg har forstått det så er det fult mulig for private også å benytte seg av action pack.

Har du sjett på online kjøp av lisens. prisene ved å kjøpe online på microsoft er langt billigere enn det å kjøpe produktet her i Norge.

 

En annen mulighet hadde vært hvis du meldte deg på kurs der du får tilgang til:

http://msdn.microsoft.com/en-us/academic/default.aspx

Hadde tilgang til den siden når jeg var student, og der får du studentlisens på omtrendt alt fra microsoft.

 

En annen ting.

Anbefaler ikke å kjøpe microsoft 2008 server lisens box på ebay(eller annen auksjonsside). det er risikosport.

Der kan du fort ende opp med en priatkopi eller disse NFR-versjonene. NFR er kun for testmiljø eller education. Noe som muligens skulle passe deg. men det er som sagt ikke lov å selge NFR videre, samt de er markert som regel "for use in USA" only

Endret av ThorB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...