tåa Skrevet 24. mars 2003 Del Skrevet 24. mars 2003 Jeg skal kjøpe ny PC som skal brukes til spill og film. I den anledning søker jeg råd hos dere. :wink: En god skjerm er viktig, men jeg vil ikke bruke alt for mye penger på dette likevel. Vet dere om en billig og bra? Er denne å anbefale? Jeg surrer litt på minnefronten. Jeg har lest at PC2700 CL2-minne er raskere enn PC3200 CL2.5, som er dyrere. Er dette riktig? Og forresten: Hva er Winbond? Selve maskinen skal baseres på et nForce 2-hovedkort. Jeg vet at onboard-lydkortet på dette HKet har Dolby Digital-dekodere, men jeg er litt usikker på DTS. Som sagt skal maskinen brukes til DVD-film, derfor lurer jeg på om DTS-støtte er viktig til dette? Har nForce 2-lyd DTS? Jeg hadde tenkt å kjøpe et Creative Cambridge Megaworks 550, men siden Logitech Z-680 har innbygde dekodere for Dolby Digital, DTS og Pro Logic II burde jeg kanskje gå for det? Har egentlig ikke lyst til det, siden det er dyrere og MW 550 visstnok har bedre lydkvalitet. Et eget lydkort er jo også en løsning, men det ville føre til enda større ekstrautgifter. Tips? Jeg lurte på et Chieftec DX-01B-D. Så det finnes en annen versjon av dette som heter DX-01B-D-U. Hva er forskjellen? Jeg oppfattet det som at det på dette er USB og FireWire i fronten. Uansett hva som er forskjellen, hvilket bør jeg velge? Et helt annet kabinett, kanskje? Tar imot svar fra eksperter så vel som amatører! Lenke til kommentar
tåa Skrevet 27. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2003 Ja, jeg vet dette egentlig er bumping :oops: , men jeg har ikke fått svar på dager og tråden stod nå på side 2. Bumping er ikke tillatt fordi grunnen til at man ikke får svar ofte er at folk ikke kan hjelpe. I dette tilfellet tror jeg rett og slett jeg er blitt oversett. Jeg har jo bare 30 visninger. Så: Kan dere gi meg noen råd? Lenke til kommentar
andersdb Skrevet 27. mars 2003 Del Skrevet 27. mars 2003 Kanskje du heller burde prøve i lyd forumet????? Det er der alle lydnerdene er vettu Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Denne maskinen, skal stå attmed en TV for bruk av VIVO(VideoInVideoOut), eller skal du bare ha en pc-skjerm som skal stående og se DVD'er og andre formater på skjermen? Og, skal maskinen primert bare være en dvd-viser maskin eller skal den brukes til andre ting også? Ecthelion. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Hei! Jeg har selv en pc for avspilling av film/tv og til spill. Det er en HP Pavilion 784. Jeg kjører lyden digitalt inn i hjemmekinoanlegget (ekstern dekoder DD og dts), jeg har tilkoplet 2 skjermer 19" CRT og 18" flatskjerm og en tv 32" 100Hz. Dette fungerer helt topp, i pc'en står det et Ati 9700 pro og et Creative Audigy. Synes at det å stille inn forskjellige parametere og slikt på disse kortene er utrolig smidig!!!!! Det eneste jeg mangler nå er et tv kort slik at jeg kan se/ta opp tv-programmer. Lurer på Pinnacle kort. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 30. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2003 Jeg skal se DVD-film på TV-en, og kobler den sammen med PC-en med lange kabler. Som sagt i åpningsposten skal den også brukes til spilling. Er det noen som kan hjelpe meg, så blir jeg ikke skuffet om dere gjør det! Lenke til kommentar
tåa Skrevet 5. april 2003 Forfatter Del Skrevet 5. april 2003 Nå ble jeg virkelig forvirret! :-? Komplett.no skriver at ADi MicroScan P950 har Trinitron-bilderør, mens ADi selv skriver at den har Pure Flat DynaFlat-bilderør. Er disse to typene samme slag, bare med forskjellig navn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå