Gulo Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Har nettopp fått min nye HTC Touch pro. Til min store overraskelse oppdager jeg at devicen IKKE har GPS mottaker. Nå har jeg bare leka med denne i noen timer, men det ser ut til at begrepet GPS er blitt noe utvannet, da denne devicen laster ned såkalt gps data fra en internettforbindelse og bruker den i triangulering med mobilmaster. Hadde en Nokia 6220 til test, og den hadde faktisk gps mottaker, så dette var sykt pussig. Rett nok kan en konfigurere devicen til å bruke en gps som ekstern enhet, men hvorfor i skal jeg koble min garmin 60csx til en mobiltelefon? Tar jeg feil her så korriger meg, og jeg blir glad.. Ellers er saken delikat, brukervenlig som bare juling. Kjapp, og en kanongod skjerm. Faktisk er kamera på denne også tålig bra i motsettning til min gamle 710. Lenke til kommentar
osmano Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg tror nok du tar feil. Det skal være GPS på den. Fortsett og let og les kapittel 10 i brukerhåndboken. Man kan kjøpe kart fra for. eks TomTom og lagre på telefonen og så bruke den som GPS i bil for. eks. Lenke til kommentar
Gulo Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Jeg tror nok du tar feil. Det skal være GPS på den. Fortsett og let og les kapittel 10 i brukerhåndboken. Man kan kjøpe kart fra for. eks TomTom og lagre på telefonen og så bruke den som GPS i bil for. eks. Ja heldigvis kan det se sånn ut. Gjennom Google maps | Use Gps | Vent lenge....så kommer den. Lenke til kommentar
Heggis91 Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Lurer på å kjøpe HTC Touch Pro, men lurer på dette med GPS.. Funker den godt nok til at jeg kan navigeres på motorsykkel etter den? Og hva koster det å skaffe disse kartene, og evt stemmestyring (få den til å si f.eks "Sving til venstre nå") til den? Men hovedsaklig.. Funker GPSen godt nok? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
KaareKanin Skrevet 11. november 2008 Del Skrevet 11. november 2008 Lurer på å kjøpe HTC Touch Pro, men lurer på dette med GPS.. Funker den godt nok til at jeg kan navigeres på motorsykkel etter den?Og hva koster det å skaffe disse kartene, og evt stemmestyring (få den til å si f.eks "Sving til venstre nå") til den? Men hovedsaklig.. Funker GPSen godt nok? Jo, det skulle jeg mene! Du må selvsagt finne en god festeløsning på gps'en, spesielt på motorsykkel. Du må antagelig gå til anskaffelse av programvare som Tomtom, men til gjengjeld så kan du få tomtom til å bruke nært sagt alt du finner av stemmer. Tror du at du ville kunne høre stemmer fra en puslete mobil-høyttaler når du cruiser nedover veiene på en motorsykkel? :S (eksempel fra en av stemmene jeg har på min htc "after 300 fucking meters, you have arrived at your destination, you lucky fuck" - spilt inn av en av mine større tv-helter, jeg kan ikke bruke stemmen, for jeg ler meg i hjel hver gang jeg hører den) Kart over vest-europa koster ca 430 kr for tomtom, 1100 kr for vest-europa og programvaren fra tomtom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå