Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kastet stein/kongler på biler/mennesker, dame filmet hos, er det lov?

Gjest estragon

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_basse_*

hei, idag etter skolen når vi kjedet oss litt kastet vi litt stein og kongler og sånt på noen biler, dessverre tok en dame oss, mens vi løp filmet hun oss, og når vi gikk bort til henne for å snakke med henne truet hun med politiannmeldelse, og hvis vi gjorde det en gang til så skulle hun gjøre det. men kan hun gjøre det? er det lov å filme oss? er det noe sjans for at vi blir tatt for det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skulle hun ikke ha lov til å filme Dere? Jeg for min del fotograferte en gjeng på din alder som ringte på og stakk av her ute istad.

Hva tenker du egentlig med når du kaster stein og kongler på biler? Synes du det er gøy å ødelegge andres verdier? Hva hvis jeg skulle komme hjem til deg og ødelegge pcen din fordi jeg kjeder meg? Hadde det vært gøy?

Edit: rettet skrivefeil og som vedkommende over sier: Er du i det hele tatt klar over hva som kunne skjedd?

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Gjest Guest_basse_*
Hva tenker du egentlig med når du kaster stein og kongler på biler? Synes du det er gøy å ødelegge andres verdier? Hva hvis jeg skulle komme hjem til deg og ødelegge pcen din fordi jeg kjeder meg? Hadde det vært gøy?

nei, har fått svar på spørsmålet mitt nå. beklager.......

Lenke til kommentar

Du har hatt flaks som ikke har blitt anmeldt for dette, og jeg skal ikke dømme deg for hardt. Vi har alle vært unge og til tider ganske tankeløse.

Men jeg håper du begynner å tenke over hva slags konsekvenser slike ting kan få ikke bare for deg men de som kjører bilen også.

Men innerst inne så tror jeg du er en snill gutt som har fått en liten lærepenge og ikke gjør slike ting lenger.

Ha en videre fin dag.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle hun ikke ha lov til å filme Dere? Jeg for min del fotograferte en gjeng på din alder som ringte på og stakk av her ute istad.

Edit: rettet skrivefeil og som vedkommende over sier: Er du i det hele tatt klar over hva som kunne skjedd?

Hvorfor fotograferte du de?

Lenke til kommentar
btw. skal sies at jeg ikke var en av de som kasta stein, bare kongler og kjeks.....spurte for en kamerat....

Når du poster som gjest trenger du ikke å si at du poster for en kamerat. Men du kastet jo "bare" kongler, kongler er vel ikke så veldig bra det heller?

Lenke til kommentar

Hvorfor fotograferte du de?

Fordi etter å ha ringt på så løp de borti veien og trodde de var kjempetøffe. Store i kjeften osv. da gikk jeg inn og hentet kamera og begynte å knipse. De hadde antakeligvis fortsatt med å ringe på og stikke av hvis ikke jeg hadde hentet kamera. Istedenfor så løp de rett hjem til mamma.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_basse_*
Er eit lite paradoks at du lurer på om ho gjorde noko ulovlig

Ja, haha.

"Vi kasta stein på biler og en dame filmet oss. Har hun lov til det?"

ja, viste jo at det jeg gjorde var galt, men viste jo ikke om det hu gjorde var galt, vi har had noen overgrep her jeg bor, og de folka som kom og snakka med hos for litt sia, sa at vi skulle spørre hvis det var noe vi lurte på, eller skjedde noe. f eks. noen tok bilder elz noe sånt.

Lenke til kommentar

skulle ønske foreldra dine fikk en pen bot/telefon. ønsker vell bare at du skal tenke "jeg er fucked". det fortjener du. neste gang dere "kjeder dere" så kast heller stein og kongler på hverandre. så lenge det ikke påvirker andre så kan der gjøre hva dere vill for min del.

edit: Angels Eye@ good shit ;)

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest Guest_habibi_*

er det ikke sånn i norge at du skal bli opplyst om når du blir overvåket (altså filmet), og hvis du sier fra og kan dokumentere at du ikke vil bli filmet, har de ikke lov til det?

Lenke til kommentar
er det ikke sånn i norge at du skal bli opplyst om når du blir overvåket (altså filmet), og hvis du sier fra og kan dokumentere at du ikke vil bli filmet, har de ikke lov til det?

tror ikke det har så mye å si i denne sammenhengen. er ikke akkurat som om hun spionerte på dere. kan feks. ta det at noen bryter seg inn hos deg og du fersker dem med TV-en i henda. vist du da slår dem ut for å holde dem der til politiet kommer så kan du risikere å bli dømt til fengsel for "overfall".

er jo ikke så lenge siden det var en kar som fersket en ungdomm som fiklet i/med båten hans. han fyrte av et hagle skudd(opp i luften), ungdommen ble redd hoppet i vannet og druknet. personen som ble "ranet" ble deretter fengslet for "uaktsomt drap".

edit: dette er foresten noen av de dummeste lovene vi har i norge. man burde ha lov til å "holde noen på plass" for så å overlevere dem til politiet. så lenge man ikke misshandler/dreper vedkommende.

Endret av 2ball(s)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...