Pinup Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Skal ta teorien til mopedlappen i morgen. Tok en sånn test på internett og der kom det opp en del spørsmål om bremsing og kjede osv. på mopeder. Jeg er jente og skal ha scooter så har liksom ikke satt meg helt inn i det med mopeden. Men lurer på, er det noen som vet om dette er spørsmål det vil komme fler av? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Ikke vits å lære seg så mye av de spørsmålene på internett, kunne dem på rams alle disse prøvene, men det som virkelig hjalp meg var å lese igjennom mopedboken en gang og pugge skiltene og dets betydning - 0 feil på 9 min. Ja, det kommer 1 spm. om hvor du finner ut hvor stramt kjedet på girmopeden skal være, da svarer du selvsagt at DET STÅR I INSTRUKSJONSBOKEN TIL MOPEDEN. Et til spm. jeg husket, og det var "hva er det som er årsaken til at det skjer så mye uhell ved den farlige svingen?" a) Den farlige svingen b) At folk kjører for fort Da svarer du sef. på sistnevnte.. Ellers har jeg glemt det meste av disse spørsmålene, var noe spørsmål om ansvar også, hvem som har ansvaret hvis du kjører en ulovlig moped som du har lånt, og det er jo selvsagt DU som fører som skal sørge for at den er i forskriftsmessig stand og IKKE eieren. Ellers er teorien dritlett Du får ha lykke til! Og fortell hvordan det gikk, for spm. varierer fra trafikkstasjon til trafikkstasjon. Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Gikk veldig bra! 0 feil på 11 min Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Gratulerer! Kom noen av de spm. jeg nevnte? Kom vel også noen om hva du skal gjøre når du skal krysse togspor? Lenke til kommentar
Pinup Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Gratulerer! Kom noen av de spm. jeg nevnte? Kom vel også noen om hva du skal gjøre når du skal krysse togspor? Det kom et hvor det stod sånn "Hvilken setning er riktig ang. kjedet?" a) Det skal være så stramt som mulig. b) Om det er for slitt så kan det ryke og da låser bakhjulet seg. c) Du skal kunne ta det av med bare hendene. Valgte b, og virket som om det var riktig ^^ Kom ingenting om kryssing av togspor nei. Endret 12. september 2008 av d0lly Lenke til kommentar
Jens viking Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 anngående det med kjedet skjedde med en kamerat av meg forige uke, var ute og kjørte og plutselig røyk kjedet på 3 steder og det hang seg fast slik at bakhjulet låste seg, flaks for han var det ikke i en sving det skjedde.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå