Dragonlove Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Har kjøpt meg ett VIA EPIA-SN18000G som jeg skal ha ett voompc kabinett, problemet er at på hovedkortet er det en Usb pin med 12 pinner mens det på Frontpanelet på voompc kabinettet er en 10 pins kontakt, noen som har vært borti lignende? hvordan løser jeg dette? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Tok en kikk i manualen, er vel 11 pinner for å være korrekt (en tom plass) Grunnen til den utformingen såvidt jeg skjønner, er visst fordi man alternativt kan benytte kontakten for å koble til USB WLAN modul kontakt. Forøvrig skulle det være grei skuring å koble til front-panel ledningene. Legger ved et par screen captures; USB1 = pin 1,3,5,7 USB2 = pin 2,4,6,8 (+ 5v kan også hete VCC eller Power) Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Joda jeg har sett i manualen å sånn og har også funnet ut det der med Wlan greiene. Problemet er at de pinnene som er på HK har mindre avstand mellom seg enn standard Usb kabel. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 hmm javel, det har jeg ikke vært borte i før. Vi det si at om USB frontpanel-ledningen hadde inneholdt (8) løse, separate ledninger m/små ende-kontakter (i stedet for samlet i "ferdig" kontakt slik jeg forstår det er nå), så ville det alikevel ikke gått å koble til p.g.a. liten avstanden mellom pin's, eller? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Begynner å lure på om du har forvekslet USB med frontpanel-FireWire kontakten? Det står ikke "tilfeldigvis" 1394 på den? Endret 11. september 2008 av Mekanicus Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 (endret) hmm javel, det har jeg ikke vært borte i før. Vi det si at om USB frontpanel-ledningen hadde inneholdt (8) løse, separate ledninger m/små ende-kontakter (i stedet for samlet i "ferdig" kontakt slik jeg forstår det er nå), så ville det alikevel ikke gått å koble til p.g.a. liten avstanden mellom pin's, eller? Det går med sånne med 2 i, for eksempel HDD Led å sånn, men jeg hadde håpt på ett adapter eller en ferdig ledning jeg. Etter mer testing har jeg funnet ut at det ikke går med sånne med 2 å 2 i dersom jeg prøver å sette på alle pinsene, da blir det for trangt. Endret 11. september 2008 av Dragonlove Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvilket kabinett er det sankk om forresten? btw, lurer fortsatt på om det står trykt USB eller 1394 på den frontpanel kontakten vi diskuterer Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Hvilket kabinett er det sankk om forresten? btw, lurer fortsatt på om det står trykt USB eller 1394 på den frontpanel kontakten vi diskuterer Kabinettet er ett Voompc kabinett, tilpasset bilpc'er. Står stemplet Usb på kortet ja, er angitt på samme plass i Hk, har også sett på en Firewire kabel og avstanden på pinnene er de samme der Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Vel, jeg må hive inn håndkle her. Synes det er rart at vanlig intern usb-kontakt ikke passer på hovedkortets usb-kontakt. Men mulig VIA bruker sine egne spesielle mål/standarder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå