kimare Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 I dag har jeg en Cycletrack som fusker noe alvorlig på girene. Den harker og glipper noe helt forferdelig. Jeg har hatt den i ca ett år, og begynner nå å bli lei av å krangle med coop. Strengt tatt er det vel min egen feil, man får det man betaler for Bruken er en stort sett til og fra jobb (ca 15 minutter hver vei). Jeg har hatt 28" hjul på de siste syklene mine og har vært fornøyd med det. Hvor mye må jeg regne med å betale for en driftssikker sykkel til mitt bruk. Er det noen merker man bør gå for evt unngå. Tilgjenglige merker og butikker er som følger: InterSport: Nakamura G-Sport: Diamant & DBS MX-sport: Merida & DBS Coop: Schwinn Bike Brothers: Bros Spinn: Velotech, Trek & DBS Alle tips mottas med takk. Lenke til kommentar
GiantTCR Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) hybridsykkel du skal ha? landevei? prisklasse ca? Endret 11. september 2008 av GiantTCR Lenke til kommentar
kimare Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Hybrid vil jeg anta. Helst ikke mer enn 5000,-, gjerne mindre om det er fornuftig. Det viktigste er at sykkelsen er driftsikker. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 Jeg ser jeg hadde gjort litt dårlig forarbeid, men har nå funnet ut at det finnes en forholdvis stor test her Her ser jeg at følgende sykler kommer bra ut: Trek 7,5 FX Diamant Mixed Cut Alnatt/ Nakamura Nitro Advance Gary Fisher Monona Specialized Globe Sport Disc Merida Crossway Pro Disc I den forrige testen til TV2 hjelper deg kommer følgende sykler bra ut: Hard Rocx C4SL Neste spørsmål er hvordan en tilsvarende Bros sykkel står seg mot de syklene som er testet. BROS Hybrid Speedster Rigid Lenke til kommentar
Geenie Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Har selv en Nitro Advance som jeg kjøpte i vår for å bruke til trening og Jobb. Er superfornøyd sålangt. I prisklassen 5-6K synes jeg det er et godt kjøp. Veldig lett(9,5kg). Den har også Shimano XT utstyr, noe som er uvanlig til denne prisen. Skulle det være noe å sette fingeren på, måtte det være at den er litt mer rettet mot hurtighet enn komfort.. Sykler selv 17km til jobb på den og det går radig unna. Lenke til kommentar
feet Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 I dag har jeg en Cycletrack som fusker noe alvorlig på girene. Den harker og glipper noe helt forferdelig. Jeg har hatt den i ca ett år, og begynner nå å bli lei av å krangle med coop. Strengt tatt er det vel min egen feil, man får det man betaler for Jeg foreslår at du neste gang kjøper den et sted hvor de også har verksted. Ikke i Coop eller på¨internett. Da går kranglinga litt lettere, men du får selvfølgelig hva du betaler for i en sykkelforretning også. Husk det Lenke til kommentar
kimare Skrevet 14. september 2008 Forfatter Del Skrevet 14. september 2008 I dag har jeg en Cycletrack som fusker noe alvorlig på girene. Den harker og glipper noe helt forferdelig. Jeg har hatt den i ca ett år, og begynner nå å bli lei av å krangle med coop. Strengt tatt er det vel min egen feil, man får det man betaler for Jeg foreslår at du neste gang kjøper den et sted hvor de også har verksted. Ikke i Coop eller på¨internett. Da går kranglinga litt lettere, men du får selvfølgelig hva du betaler for i en sykkelforretning også. Husk det Nå har faktisk Coop verksted, men det hjelper lite når man skylder alt på slitasje og hard kjøring. Jeg har forøvrig fått en dialog, hvor jeg har sagt hva jeg er villig til å legge ut, utfra hvilken sykkel jeg forventer å kjøpe. De har lovet meg å komme med et godt tilbud. Syklene jeg i utgangspunktet hadde tenkt å kikke på er ikke å få tak i, men jeg har andre alternativer jeg vurderer, etter å ha gått en runde i de lokale butikkene. Jeg kommer tilbake og spør meg når jeg har sortert ned til 3-4 konkrete sykler. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Jeg har brukt Coops sykkelverksted ved et par anledninger, men ALDRI mer! En gang jeg ba om å få skiftet tannkransen bak fordi den var synlig utslitt, så justerte de kun vaierne, tre ganger på rad, og de testet ikke sykkelen en gang. Reparasjonen var så dårlig at jeg måtte få sykkelen reparert et annet sted før det ble bra. Maken til dårlige "reparasjoner" har jeg ikke opplevd noe annet sted. Nå bruker jeg kun et kjekt lite sykkelveksted på Bakklandet i Trondheim, Sykkelbua. Superservice, rimelig og alltid meget bra resultat. Siste gang jeg var der hadde jeg klart å trø av krankakselen. Delen kostet 500 og arbeidet 100 kr. Skifter de eller justerer girdeler så testes sykkelen stort sett på veien før levering. Og er en del utgått, så finner de noe som passer. Bare én ting gjør de ikke: De reparerer ikke billigsykler kjøpt på f.eks Biltema eller Smartclub. For da kan de ikke garantere at reparasjonen holder. Ellers er det faktisk mulig å kjøpe overhalte brukte sykler der også, de er billige og bra. Slike sykkelverksted finnes det sikkert andre steder i landet også. Coop-folka har ikke peiling, de "reparerer-i-stykker" syklene, og så er de så frekke at de tar betalt for det også. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 Etter prøvesykling sitter jeg igjen med to alternativer. Hard Rocx C4 SL 6000,- (stiv gaffel) Mongoose Sabrosa 3x9 Mongoose Sabrosa 3x9 Jeg er fullt komfortable med begge. Fordelen til Hard Rocx er bedre girsystem bak og en kilo lettere, mens Mongoose har hydraliske skivebremser og mulighet for 29" dekk, samt noe lavere pris. Utseendemessig liker jeg Mongoose best. Mao ikke veldig store forskjeller, vil jeg angre på å velge Mongoose pga utseende og lavere pris (ca 1000,-). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå