camxer Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hei alle sammen, etter en garantisak sitter jeg uten skjermkort i spillepc'en og må velge nytt. Får pengene tilbake og lurer på om jeg skal gå for en XFX GTX260 eller to Sapphire HD4850 i crossfire. Resten av relevant hardware som står i maskinen er: Q6600 @4GHz Abit AB9 Quad GT hovedkort med to pci-e porter (en på 16x og en på 4x) 2x2GB DDR2@ 890MHz Corsair 520W Både GTX260 og de to HD4850 kortene koster like mye og overskrider ikke summen jeg fikk igjen etter garantisaken. Liker å spille, men på grunn av andre prosjekter har jeg ikke lyst til å legge inn mer penger enn jeg har fått tilbake dvs ca 2450kr. Har fått med meg at to HD4850 i crossfire gir ganske så bra ytelse, men problemet er at hovedkortet støtter kun 16x og 4x. Noe som kan redusere en del... Derfor lurer jeg litt på om GTX260 kortet er et lurere valg? (jeg vet ad HD4870 yter ca likt med GTX260, men det er ikke på lager før om en god stund hos denne butikken) mvh camxer Lenke til kommentar
SVD Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Med 16x hastighet på ene porten og 4x på den andre vil ikke 4850 i CF bare redusere en del, men yte dårligere en et 4850 single! altså ekstremt bortkastet, 8x på begge godt nok for 4850 i CF men med noe raskere vil jeg tro at til og med 8x på begge portene blir fort en flaskehals. Så du må enten bytte hovedkort til P45, X38 eller X48 brikkesett, eller gå for et single skjermkort, jeg ville ha tatt HD4870 men siden det ikke er på lager så vet jeg egentlig ikke. det er nå HD4850X2 skulle vert ute, det hadde løst problemet fint. hvis du ikke tar deg råd til HD4870X2 eller 280gtx så er det 260gtx som er det med best ytelse, men 4850 banker det på pris\ytelse. men jeg tror ikke du blir skuffet uansett om du velger 4850 eller 260gtx Lenke til kommentar
camxer Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 Vel jeg bytter fra to HD2900pro i crossfire og de ytet ikke akkuratt allverden pga 16x og 4x. Er egentlig ute etter lik eller bedre ytelse. Hadde veldig lyst på HD4870x2, men føler ikke at jeg kommer til å få bruk for et såpass kraftig kort. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Vel jeg bytter fra to HD2900pro i crossfire og de ytet ikke akkuratt allverden pga 16x og 4x. Er egentlig ute etter lik eller bedre ytelse. Hadde veldig lyst på HD4870x2, men føler ikke at jeg kommer til å få bruk for et såpass kraftig kort. Har et 260GTX selv og er knall-fornøyd med dette! Sinnsyk ytelse i alle spill, og endelig kan jeg spille Crysis i Very High med AA og fornuftig fps Og ikke minst, de klokker noe inni hampen vilt, sjekk bare 3Dmark vantage tråden jeg har laget; gruser en del SLI/CF konfigurasjoner ja, hehe. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Gå for et ATI 4870 som yter like godt som et GTX260, og det koster enda mindre På Pixmania får du det fra 1750 kr. GTX 260 får du fra 2000kr i følge prisguiden. Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Gå for et ATI 4870 som yter like godt som et GTX260, og det koster enda mindre På Pixmania får du det fra 1750 kr. GTX 260 får du fra 2000kr i følge prisguiden. Les hele posten hans; det er en garanti-sak, så han må velge noe fra den butikken han originalt kjøpte fra Lenke til kommentar
Spook Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Gå for et ATI 4870 som yter like godt som et GTX260, og det koster enda mindre På Pixmania får du det fra 1750 kr. GTX 260 får du fra 2000kr i følge prisguiden. Les hele posten hans; det er en garanti-sak, så han må velge noe fra den butikken han originalt kjøpte fra Det er vel heller du som bør lese hele posten hans. Ut i fra det han skriver så får han pengene tilbake, han skriver ikke noe om at han må bruke disse pengene til å velge en tilsvarende vare fra samme butikk. Forøvrig så oppfordrer jeg *alle* til å styre klar av pixmania. De er jo heller ingen "norsk" nettbutikk, sender varer fra Frankrike så vidt jeg vet. Men de opplyser ikke om dette noe sted på nettsidene sine, ei heller at man blir tillagt "fortollingsgebyr" når man bestiller fra dem. Søk på pixmania her på forumet så ser dere hvilke (elendige) erfaringer mange andre har hatt med dem. Skal du bestille fra en utenlandsk nettbutikk så ikke velg en som "jukser" og forsøker å fremstå som en "norsk" butikk. Det er veldig veldig veldig mange andre og mye bedre utenlandske nettbutikker å velge mellom. Endret 12. september 2008 av Spook Lenke til kommentar
elf_man Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Det er vel heller du som bør lese hele posten hans. Ut i fra det han skriver så får han pengene tilbake, han skriver ikke noe om at han må bruke disse pengene til å velge en tilsvarende vare fra samme butikk. Forøvrig så oppfordrer jeg *alle* til å styre klar av pixmania. De er jo heller ingen "norsk" nettbutikk, sender varer fra Frankrike så vidt jeg vet. Men de opplyser ikke om dette noe sted på nettsidene sine, ei heller at man blir tillagt "fortollingsgebyr" når man bestiller fra dem. Søk på pixmania her på forumet så ser dere hvilke (elendige) erfaringer mange andre har hatt med dem. Skal du bestille fra en utenlandsk nettbutikk så ikke velg en som "jukser" og forsøker å fremstå som en "norsk" butikk. Det er veldig veldig veldig mange andre og mye bedre utenlandske nettbutikker å velge mellom. Nei, det er en garantisak; da får du ikke penger på konto, men xxxx kroner i kreditt. Hadde det vært en retursak hadde det vært noe helt annet. Kan hende denne butikken velger å gjøre det, men er ikke det inntrykket jeg fikk Edit: I og med at det er HD2900pro som er blitt returnert, har jeg vondt for å svelge at pengene blir utbetalt Endret 12. september 2008 av elf_man Lenke til kommentar
sannheten_666 Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 med de to valgene hadde jeg gått for gtx260, men som du selv virker å være klar over, det definitivt beste kjøpet er jo 4870. Men hvis du ikke kan vente så ... Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Vel, siden trådstarter skriver (jeg vet ad HD4870 yter ca likt med GTX260, men det er ikke på lager før om en god stund hos denne butikken), så antar jeg at han ikke får pengene i hånden, og må velge noe fra den nettbutikken. Jeg var nok litt for raskt ute med avtrekkern der. Du bør uansett velge et GTX 260 da du bare har 4x speed på den ene porten, som vil gjøre at begge skjermkortene i CF vil kjøre på 4x, og det demper ytelsen meget. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Du kan jo kjøpe et 4850 nå, og handle inn et 4850 til (evt 4870) en gang senere. Sendte du rma på TO 2900pro på en gang btw? Lenke til kommentar
SVD Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 han må bytte hovedkort i samme slengen også hvis han skal ha CF, ellers er det ingen vits. Lenke til kommentar
Harribo Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Kjør på med et HD470 eller et GTX 260, det vil gi best ytelse punktum. Lenke til kommentar
jimsalabim Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Styr langt unna ATI kortene om du spiller counter strike source! Sjekk linken http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...p;enterthread=y Dette problemet hadde jeg med HD3850 også Lenke til kommentar
007CD Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Styr langt unna ATI kortene om du spiller counter strike source! Sjekk linken http://forums.amd.com/game/messageview.cfm...p;enterthread=y Dette problemet hadde jeg med HD3850 også Kan du forklare meg hva som er problemet med den linken der? Tittet på begge bildene synes alt så ganske likt, ikke noe uvanlig der i allefall. Lenke til kommentar
camxer Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Her kommer en fyr med første posten sin og sier at man skal ikke kjøpe HD48x0 på grunn av en såkalt "bug" i counter strike source... Jeg kan vel informere deg jimsalabim at det er ingenting som feiler HD serien fra ATI/AMD. Den "bug'en" er rett og slett en lyseffekt aktivert på AMD sine HD kort grunnet bedre støtte/samarbeid mellom valve og ATI/AMD. Hadde det samme på mine HD2900 PRO kort og jeg må si at det plaget meg litt på nuke. Løsningen var veldig enkel: modifisere cfg. filen Nå har jeg gått for en evga GTX 260 kort og skal sjekke om jeg får samme "problemet" når jeg endelig får fikset vannkjølingen Lenke til kommentar
genesis Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 (endret) camxer og 007CD, førstebildet viser lyset som kastes ifra taket horribelt mye dårligere ut i dx9.Dette er ikke rare saken, men jeg kan forstå det er irriterrente å ha sittet på ett HD3850 kort lenge og aldri sett noe til fiks ifra ati sin side.Jeg ville valgt ett ATI HD4870 dersom du har mulighet til det. Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
camxer Skrevet 24. september 2008 Forfatter Del Skrevet 24. september 2008 Lyset på bildene som blir henvist tii den tråden der ser like ut, bortsett fra lyset er sterkere med HD kortet enn med x1950pro. På mine HD2900pro kort så det mye ektere ut, men fortsatt mye sterkere lys enn f.eks tidligere kort jeg hadde som 8800GTS 320 eller x1900GT osv. Plagsomt å eie et HD kort uten å se noe fiks? Er ikke vanskeligere å forandre litt på config filen og fjerne slike effekter. Finnes mange slike cfg. filer som er ferdiglaget på nett også... Takk for rådet, men jeg har allerede kjøpt meg et GTX 26o kort;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå