1915 Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) os: linux mint 5. bruker den standard terminalen som er forhåndsinnstallert i mint. er det mulig å installere en annen terminal som kansje ser litt annerledes ut ? kansje mere "fancy" takker for svar Endret 11. september 2008 av Danielsm Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 (endret) Xterm, KDE konsole, wterm, eterm eller aterm? Kan ikke helt se hva du vil ha mer "fancy"? Hva er det du savner i gnome-terminal? Kan da se ganske nice ut den hvis du forandrer litt. Noe du har gode muligheter til. Bruker selv fjerne scrollen til høyre, ordne gjennomsiktighet og endre fargene til noe som passer med resten av skrivebordet. Endret 11. september 2008 av qweac Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Etter å ha åpnet de to øverste svarene i et google søk så har vi: konsole,terminal,xterm,sakura,eterm,aterm,9term,rwvt,rmxvt,tilda,mlterm,pterm Lenke til kommentar
1915 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 har fiska litt på terminalen fra før av da prøvde gjennomsiktig men ble forrvirra :O hvordan fjerner jeg scrollen på sia ? ;P http://bildr.no/view/253236 Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Hvordan du fjerner scrollen på siden? Ikke for å være frekk, men har du i det hele tatt prøvd? På bildet ditt er det jo en tab som heter scrolling. Det er selvsagt dit du skal. Når du er der skal du stille scrollen til "disabled". Det er ikke vanskeligere enn at du maks kunne brukt 1 min på det dersom du hadde prøvd. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 11. september 2008 Forfatter Del Skrevet 11. september 2008 jeg la faktisk ikke merke til at det var en tab der som hete "scroll" Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg har ikke noe erfaring med dette selv, men jeg har sett en del bilder der folk har terminalen integrert i desktopen. Særlig mer fancy enn det får du den vel ikke Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Sjekk yakuake også. Lenke til kommentar
comicz Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Jeg liker rxvt-unicode: rxvt-unicode -j -tr -fade 25 -sh 20 -bc -tint white -bg black -fg white -sl 2000 +sb Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 (endret) Jeg synes Tilda er fin jeg.. Jeg trykker F12, og terminalen kommer fra toppen av skjermen. Man kan også legge den fast på desktopen. Endret 12. september 2008 av KeYhOle Lenke til kommentar
1915 Skrevet 12. september 2008 Forfatter Del Skrevet 12. september 2008 KeYhOle skrev: Jeg synes Tilda er fin jeg.. Jeg trykker F12, og terminalen kommer fra toppen av skjermen. Man kan også legge den fast på desktopen. hvordan får jeg den fast på desktopen da ? Lenke til kommentar
KeYhOle Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Hmmm.. har faktisk ikke testet det selv, men trodde jeg hadde lest det en plass:P Kan nok bare være jeg som husker helt feil, for jeg finner ikke ut hvordan jeg gjør det. Da må man kanskje ha en annen terminal for å få den fast på desktopen. *edit. Med litt googling fant jeg denne linken. Endret 14. september 2008 av KeYhOle Lenke til kommentar
1915 Skrevet 15. september 2008 Forfatter Del Skrevet 15. september 2008 jeg prøvde guiden du linket til. men det funka ikke her ;o Lenke til kommentar
Sn3ipen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kan anbefale Terminator. Den ser utrolig lekker ut samtidig som du kan ha mange terminaler inne i et vindu. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå