chokke Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hva er gærnt? Smaker høgg, det er det som er problemet. Hver sin smak . Men når folk sier at "jeg har aldri smakt alkohol og kommer aldri til å smake det" begynner i feil ende. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg drar sjeldent ut med de som ikke drikker, fordi de som oftest ikke er med på andre ting heller. Hvis jeg har som mål for kvelden å gjøre noe så dumt at jeg ender i avisen, fyllearresten eller slipper unna med en god historie, så krever det at vennene mine er fulle, steine og helst dumme. Da funker det ikke med de som ikke drikker. Hvorfor har du det som mål og dumme deg ut eller havne i fyllearresten? Det er i mine øyne barnslig. Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Det er jeg helt enig i, man må være åpen. Alkohold kan også veldig godt nytes med måtehold. Endret 7. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Hvorfor har du det som mål og dumme deg ut eller havne i fyllearresten?Det er i mine øyne barnslig. Ikke downtalk Dr.Evil. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Et spørsmål man må spørre seg selv er... Alkohol er et stoff som angriper kroppens systemer og systematisk setter det ut av spill. Hvorfor er det de som IKKE drikker det som blir hengt ut? Hmm hmm? Men ja, alkohol-holdige drikker som nytelse er helt okei, for den som liker sånt. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Et spørsmål man må spørre seg selv er...Hasj er mindre farlig enn alkohol for kroppen, og mindre avhengighetsskapende. Hvorfor har folk som drikker alkohol opptil flere ganger i uken lov til å snakke dritt om de som røyker seg en joint eller to i måneden? Lenke til kommentar
kakesjef Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 (endret) Et spørsmål man må spørre seg selv er... Alkohol er et stoff som angriper kroppens systemer og systematisk setter det ut av spill. Hvorfor er det de som IKKE drikker det som blir hengt ut? Hmm hmm? Men ja, alkohol-holdige drikker som nytelse er helt okei, for den som liker sånt. fordi alt for mange her i norge, verdens kanskje beste land å bo i, har det så fært til vanlig at i helgene så må de drikke seg sanseløse for å, for en liten stund, glemme sine triste og trasige liv. *litt overdrevet* Endret 7. november 2008 av kakesjef Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg drar sjeldent ut med de som ikke drikker, fordi de som oftest ikke er med på andre ting heller. Hvis jeg har som mål for kvelden å gjøre noe så dumt at jeg ender i avisen, fyllearresten eller slipper unna med en god historie, så krever det at vennene mine er fulle, steine og helst dumme. Da funker det ikke med de som ikke drikker. Hvorfor har du det som mål og dumme deg ut eller havne i fyllearresten? Det er i mine øyne barnslig. Det er også barnslig i mine øyne, men så har jeg ikke som mål å oppføre meg som noe annet enn det jeg er. Jeg er 21 år gammel, jeg har ikke studielån, jeg har litt penger på bok og jeg har absolutt ingen bekymringer. Eventyr står på dagsagendaen. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Selvsagt, ting skal være litt "på spissen". Mener også at hvis Alkohol ble "funnet opp" i nåtiden, ville det blitt klassifisert som gift... Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Alkohol er som kjent egentlig løsemiddelet Etanol, samme som blandt annet kan brukes som drivstoff i nyere bensinbiler, til å fjerne blandt annet maling fra veggene eller brukes som rensemiddel, og som kan benyttes til desinfisering. Det som skjer når man blir full er at man påvirker nervene slik at de på en måte "kortsluttes". Dette skjer fordi alkoholet løser opp fettet rundt nervene, som virker som isolasjon for å forhindre kortslutning. I mindre doser tar ikke nervene permanent skade, men når nervene er skadd er du ruset. Drikker du det full stadig vekk, vil skadene bli permanente etter en stund. Du ser kanskje at gamle alkoholikere har problemer med å gå, snakke osv? Det er fordi det ikke er isolasjon rundt nervene, så de kortsluttes hele tiden. Dette er i hvertfall det naturfagslæreren vår fortalte for et par år siden. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Men å puste uten munnbind tar du sjansen på? :!: Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Jeg mistenker at naturfagslæreren din var litt straight edge. Lenke til kommentar
Imaginary Skrevet 7. november 2008 Del Skrevet 7. november 2008 Uansett hva man putter i seg, så er tanken «alt med måte» en gyllen regel. (Etanol dannes forresten naturlig under anaerob celleånding, men resultatet er jo at ting stopper opp.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå