Gå til innhold

Hvordan stå imot drikkepresset?


henriksenA

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er viktig å ikke legge så mye vekt på dette med drikking, for da blir ikke følelsen av gruppepress så sterk.

Liker man å drikke, så er det greit, på samme måte som det er helt greit om man ikke liker eller har interesse av å drikke.

 

Ikke tenk så mye på hvem som drikker eller ikke, og husk å ha selvironi nok til å tåle noen sleivete kommentarer fra folk som drikker.

De fleste mener ikke noe vondt med slikt.

 

Heller ikke bland deg om du ser noen du synes drikker for mye. Med mindre de åpenbart har store problemer bør man la de holde på som de selv vil.

Lenke til kommentar

Jeg kunne aldri tenkt meg en god fest uten drikke, men en av mine beste venner kjørte avholds til han ble atten. Hva er galt med det? Han ble kastet ut av en fest i ny og ne fordi han kjørte cola og, ja, caps. Gledesdreper? Nei. Tvert imot! Hadde det ikke vært for han og hans edruelighet hadde mangt en stygg samtale endt med noe annet enn: "greit, jeg gir meg, dra til helvete".

 

Vi som drikker må respektere de som ikke driker, like mye som de bør respektere oss. Hvorfor skal vi se ned på dem? Ikke alle trenger alkohol som en katalysator til å bli den festens über fürher.

Lenke til kommentar

Vi lever bare en gang, er vel ikke no gøy å gå rundt hele tida i samme tilstand vel? ja, man kan ha det gøy uten å drikke, men man får aldri samme følelsen av ting når man er edru som når man er full.. ja, jeg synes de som ikke drikker er driiiiitkjedelig å ha med å gjøre.. er mye mer gøy å være på fest med folk som drikker. BASTA BOM! Er du edru og vil komme på festen min, ja da slipper du ikke inn.. da må du sitte i gangen og holde jakkene mens vi andre har det gøy.. Inn i skammekroken med deg.

 

respektere de som drikker?? NO DEAL!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...