D'Amico Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 Noen andre som har hatt problemer med skjermen her? Litt vanskelig å beskrive det, men det er noen hvite streker som kommer frem av og til, samt at skjermbildet hopper rundt på skjermen. Eneste som hjelper er å holde skjermen i en bestemt stilling, så det virker som at det er noen kontakter det er noe galt med, ikke selve skjermen. Var så smart at jeg kjøpte forsikring sammen med pc'en så det blir nok til at jeg leverer den inn snart. Noen som da vet hvor lang tid det tar før jeg får den tilbake? Blir tøft å være uten pc'en for lenge vet dere. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. juli 2009 Del Skrevet 10. juli 2009 acer sin reparasjons tid er fra 1 uke til 1 månde (sånn etter min erfaring ) Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Litt gammel tråd, men prøver meg likevel. Er det noen andre som har vært borti at lyden blir forvrengt noen ganger? Pleier å gå over etter noen minutter, men er ganske plagsomt. Er ikke så veldi ofte, men noen ganger. Har funnet ut at det er noe med sub`en, fordi når jeg skrur nivået på den helt ned blir lyden fin, men får ikke like god bass så klart. Har nyeste driver for lydkortet. Noen tips? Ellers er jeg meget fornøyd med maskinen! Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Sorry, folks, gidder ikke lese gjennom hele tråden. Er det andre som har problemer med periodevis lagg i Left 4 Dead? Videre hakker det ganske mye i perioder, men hjelper ikke å skru ned grafikken. Hakker fortsatt like mye. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gå helt glatt og kjapt? Maskina skal jo være mer enn god nok til å kjøre L4D.. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Flere enn meg som sliter med at maskinen blir for varm og skrur seg av ved spilling? Spiller en del CoD 4 og 5 og om jeg ikke setter maskinen litt ut på kanten av skrivebordet slik at den får bedre kjøling, så blir den glovarm og skrur seg av uten forvarsel. Skal det være slik? Eller skal den tåle dette evt gi meg et hint om det før den skrur seg av? Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Flere enn meg som sliter med at maskinen blir for varm og skrur seg av ved spilling? Spiller en del CoD 4 og 5 og om jeg ikke setter maskinen litt ut på kanten av skrivebordet slik at den får bedre kjøling, så blir den glovarm og skrur seg av uten forvarsel. Skal det være slik? Eller skal den tåle dette evt gi meg et hint om det før den skrur seg av? Jeg har aldri opplevd at den slår seg av, men den blir veldi varm da. Men spiller ikke så mye tunge spill egentlig, stort sett TFC, TF2 og CS. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 begge to (King-Nothing og appelsinbrus) dere burde ta opp underlokket og støvsug hele skiten... (det bryter IKKE garantien siden dataen er laget slik at du evt kan oppgradere ramen..) bare husk og hold vifta slik at den ikke spinner... ellers kan den bli ødelagt.. også anbefaler jeg dere at dere tar en titt på disse tingene: clas ohlson: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=98191968 (kansje noe bedre?): https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=min_price (ta en titt på zalman sine ) Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Støvsuger med gjevne mellomrom, seinest i går.. Hakker fortsatt like mye. Men det som er merkelig er at det hakker like mye når jeg skrur ting ganske så mye ned. Må være en eller annen bøgg her et sted. Er ikke no software som kan gjøre noe fra eller til da? Tenker jeg bare får utvikle ideen min til ny kjøler i laptop og teste på min egen maskin.... Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 Støvsuger med gjevne mellomrom, seinest i går.. Hakker fortsatt like mye. Men det som er merkelig er at det hakker like mye når jeg skrur ting ganske så mye ned. Må være en eller annen bøgg her et sted.Er ikke no software som kan gjøre noe fra eller til da? Tenker jeg bare får utvikle ideen min til ny kjøler i laptop og teste på min egen maskin.... du kan sjekke temp med Speedfan http://www.almico.com/sfdownload.php (trykk på den blå skriften der det står SpeedFan 4.38 ) husk og kjør den som administrator da får du se fler temps og nei.. du kan ikke styre vifta med den (btw fyrstikk bokser også hiver du en vifte som du har modde o til en USB vifte... si ifra så sier jeg hvordan du får 5V ut av USBen x) ) Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 La inn speedfan... Skal vel ikke være sånn? Hva er temp1 og temp2? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. juli 2009 Del Skrevet 16. juli 2009 GPU= grafikkort temp HD0 = Harddisk temp Temp1= luft temp temp2= luft temp Core0= CPU Core1= CPU NB: er ofte Speedfan har 10 grader for mye eller for lite på nye PCen min viser den 20 grader osv mens det er 30 gradier i BIOS Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 17. juli 2009 Del Skrevet 17. juli 2009 Finnes det et program som er bedre/mer nøyaktig? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 19. juli 2009 Del Skrevet 19. juli 2009 Finnes det et program som er bedre/mer nøyaktig? http://www.cpuid.com/hwmonitor.php Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 begge to (King-Nothing og appelsinbrus) dere burde ta opp underlokket og støvsug hele skiten... Gjorde dette for noen dager siden, men var ikke mye støv å finne. Har ikke hjulpet noe med problemet heller. Så siden jeg ikke fikk mer enn ett svar forrige gang, spør jeg igjen: Er det meningen/normalt av pcen skrur seg av når man spiller på den? Skal den ikke tåle slik belastning uten å måtte skru seg av? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har ingen slike problemer på min 5930g, og min blir ganske varm under bruk (90+ grader på CPU). Jeg kjører windows 7 på min, noe som fungerer utmerket så langt. Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Bruker Windows 7 jeg også, men hadde samme problemer med Vista. Men over til et annet problem: Uansett hva jeg gjør så får jeg ikke mikrofonen til å låte bra. Tester med en billig Biltema sak, men har brukt samme tidligere på andre pcer og da fått helt ok lyd. Skal bare brukes til snakking over Ventrilo. Får bare mye susing og veldig lavt volum. Skrur jeg opp volumet betraktlig, er det i hovedsak susingen som øker, mens stemmen min fortsatt er veldig lav. Lenke til kommentar
dovring Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Noen andre som har hatt problemer med skjermen her? Litt vanskelig å beskrive det, men det er noen hvite streker som kommer frem av og til, samt at skjermbildet hopper rundt på skjermen. Eneste som hjelper er å holde skjermen i en bestemt stilling, så det virker som at det er noen kontakter det er noe galt med, ikke selve skjermen. Var så smart at jeg kjøpte forsikring sammen med pc'en så det blir nok til at jeg leverer den inn snart. Noen som da vet hvor lang tid det tar før jeg får den tilbake? Blir tøft å være uten pc'en for lenge vet dere. har akkurat det samme problemet med min aspire 5930g. Skal sende den til Acer for rep i dag Den blir også litt for varm under spilling, så sa fra om det også hadde vel kunna åpna den selv og rengjort litt, men de ser vel på det Lenke til kommentar
stmonsen Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Jeg bruker min til LAN, og spiller så og si alt med brukbar og meget behagelig grafikk. Crysis har jeg ikke prøvd, men har egentlig liten interesse av det. Slike spill som Call of Duty 5 spiller den helt perfekt! hmm. dette finner jeg merkelig. jeg har nå kjøpt meg cod4 og jeg har veldig ustabil fps, selv etter å ha ordna meg en skikkelig god og tweaka config. fps ligger stabilt på 125 de første fem minuttene, men så helt plutselig faller den ned til 30-40 en liten periode, for så å være stabil igjen. dette skjer gang på gang. noen som har en god forklaring på hvorfor dette skjer? forøvrig prøvde jeg farcry 2 også, men der var det stort sett bare hakking, så da orka jeg ikke mer.. om noen har liknende problem: etter å ha skrudd opp platen på undersiden og støvsugd litt rundt vifta så fant jeg store 'dotter' med støv. etter at jeg fjerna dette har alt gått veldig fint. Lenke til kommentar
Kake24 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Sorry, folks, gidder ikke lese gjennom hele tråden. Er det andre som har problemer med periodevis lagg i Left 4 Dead? Videre hakker det ganske mye i perioder, men hjelper ikke å skru ned grafikken. Hakker fortsatt like mye. Noen tips til hva jeg kan gjøre for å få det til å gå helt glatt og kjapt? Maskina skal jo være mer enn god nok til å kjøre L4D.. En venn av meg har samme problemet. Alt står på low, men det hakker likevel så mye at det ikke er noe gøy å spille. Lenke til kommentar
Schlecks Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Trådløst LAN funker ikke i Vista, men funker i WIN7. Hva kan det skyldes? Har oppdatert drivere etc. men ingenting hjelper. Kommer bare opp at den ikke finner noen nettverk. Netter funker dog med kabel i Vista også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå