Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er dete flere enn meg som har begynt å få slitasje rundt Acer-logoen under skjermen? Det er kommet noen slags prikker i området rundt den.

Samme her, Både på tastatursiden og skjermsiden. Men men, det er jo innholdet som er viktig.

Lenke til kommentar
Problemet var egentlig viften som bråket etter hver kaldstart. Det kan godt være min ville oppført seg på samme måte m.t.p fps-drops, men jeg spiller veldig lite så vet faktisk ikke. Det var folka på Acer som konkluderte med at den var overopphetet og trengte ny innmat. Vifte bråket er iaf fikset og temps nå ved idle er 49 grader på GPU og 41 grader på CPUs.

Ville ikke forundret meg mye om du får akkurat samme service. Det tok iaf 2,5 uker fra den ble sent til den kom tilbake :)

Håper de gjør det samme med min og da. Har hatt den med i senga en del ganger for å se på diverse serier filmer osv før jeg legger meg for å sove. Mulig den har dratt inn en del igjennom vifta fra lakenet. Skal prøve å unngå det i fremtiden hvertfall.

2,5 uker høres rimelig bra ut, takker for svar :)

Lenke til kommentar
Jeg får en høy pipelyd /alarm lyd på boot screen når jeg starter opp pcen, det begynte og skje for en liten stund siden. aner ikke hva det er. men pcen starter hvertfall og fungerer normalt.

du burde sende en mail til acer :) eller søk litt på google :p

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt en skole-PC i 3 år er jeg på jakt etter en ny bærbar PC, og jeg vurderer å kjøpe Acer Aspire 5930G. Det er to ting jeg lurer på:

1. Hvor godt står denne PC-en opp mot de andre PC-ene på markedet med tanke på hva man får i forhold til prisen?

2. Hvilken versjon burde jeg kjøpe, den vanlige eller den med Blu-ray og 4Gb minne?

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar

NB: Acer Aspier 5930G laptopene er tatt vekk fra produksjon (blir bare produsert i et halvt år eller noe?)

1. følger ikke så veldig mye på bærbare markedet om dagene. men tror at du finner en råere data kontra pris hvis du leter litt.

2. det er 3 versoner T6*** versonen, P7350 versonen, og P7350 og 4gig versonen. siden 32 bits vista ikke kan finne mer enn 3.2gb (NB: skjermkort minne teller! så.. 2.7gig minne finner den med 512 mb skjermkort minne) så hvis du ikke har en tiljengelig 64 bits verson så kjøper du den med 3 gig hvis ikke du ahr spesialbehov for blue ray da :)

NB: Acer Aspier 5930G laptopene er tatt vekk fra produksjon (blir bare produsert i et halvt år eller noe?)

Lenke til kommentar

Ja, da fant jeg ut hva som gjorde at lyd settings ikke holdt seg etter en restart. Det var selvfølgelig Acer bloatware, i form av eAudio management :roll Dette gjelder på Vista x64 hos meg, men mye mulig det er på x32 og.

Var utrolig irriterende å måtte endre dette hver eneste gang. Så nok en gang skal såkalte programmer som skal forenkle noe, lage bare krøll. Er jo langt bedre å bruke egenskapene under sound i kontrollpanel og endre og stille inn alt en har mulighet for her. EAudio er ikke annet en enkel equalizer, som ikke engang klarer å beholde verdiene, og overstyrer det som endres i kontrollpanel også.

Jaja, ville bare poste om det skulle være noen andre som synes det er greit at sound options ikke beholder verdiene :)

Lenke til kommentar

Opplever for tiden store problemer med ytelsen. Prosessoren oppfører seg helt merkelig. Om en ser på overvåkning av systemytelse, ser jeg følgende aktivitet på prosessor:

prosessorbruk.jpg

Den går fra 100% til 20% på få sekunder, og står aldri i ro. Den står av og til på nærmere 100% selv om jeg bare sitter på firefox og surfer.

Både Windows Defender og Spybot: Search and Destroy gir melding om at maskinen kjører normalt uten trusler. Hva skal jeg gjøre? :no: Kan ikke en gang spille Source-spill, som før kjørte uten problemer. PC'en som jeg kjøpte for gaming, kan ikke lenger brukes til spill.

Endret av Galexon
Lenke til kommentar

hold inne CTRL og shift og trykk på ESC (får frem oppgavebehandler) - trykk på faenen prosesser - pass på at du ser prosesser fra alle brukere - nå si meg hvilken prosesser som kjører unormalt mye / ta et screenshot av oppgavebehandler hvis du kan :)

edit: dette kan være at dette kommer av at prosessoren klokker seg ned når du ikke gjør noe krevende også klokker den opp til normalt når du gjør noe tyngere oppgaver :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

ok :) kan du gå i den "normale" oppgavebehandler og trykke på "Prosessor" også ta Screen SHot av de som ligger øverst hvis du ser noen ta 100%

(BTW du har 100 proseser kjørende.. før jeg formaterte min til 64 bits så hadde jeg rundt 41 - 50.. så er sikker MYE som skal bort der tenker jeg meg..)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+19283741

Oppgraderte til nyeste bios for en ukes tid siden. Etter det merket jeg at viften bråker mer og står på oftere. Jeg tror ikke det er pga. pc'en jobber hardere. Noen som vet hvordan jeg kan skru den ned slik den var før oppgraderingen?

Lenke til kommentar
Oppgraderte til nyeste bios for en ukes tid siden. Etter det merket jeg at viften bråker mer og står på oftere. Jeg tror ikke det er pga. pc'en jobber hardere. Noen som vet hvordan jeg kan skru den ned slik den var før oppgraderingen?

da nedgraderer du biosen enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Etter å ha brukt en skole-PC i 3 år er jeg på jakt etter en ny bærbar PC, og jeg vurderer å kjøpe Acer Aspire 5930G. Det er to ting jeg lurer på:

1. Hvor godt står denne PC-en opp mot de andre PC-ene på markedet med tanke på hva man får i forhold til prisen?

2. Hvilken versjon burde jeg kjøpe, den vanlige eller den med Blu-ray og 4Gb minne?

Takker for alle svar :)

Hovedgrunnen til at jeg kjøpte 5930G var fordi det var en utrolig populær pc som mange valgte på den tiden. Bare se på denne tråden :) Neste pc jeg skal ha må være minst like populær og helst ha en egen dedikert tråd slik som denne hvor man kan spør om råd og hjelp.

Etter hva jeg har sett så har det ikke dukket opp noe lignende siden.

Men om noen finner noe vil jeg vite det! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...