Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Faen ass. Både Nod32, som alltid har vært et ganske lite ressurskrevende program, Opera og Msn sluker jo CPU jo. Har i det siste ofte ligget på rundt 100% bare på de tre programmene. Noe er galt! Har noen andre opplevd noe lignende?

1. skru datan avogpå

2. gå inn på acer ePower manager og sjekk om CPU styrken er på maks (skrus altid til ca 50% hvis du gjen. til fab. standar :S)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg valgte og slette hele vista 32, putte i en gig mer ram og innstalere 64 bit, da fikk jeg plutselig 30-50 fps mer i cod 4 osv, noe jeg tror var at det hjalp og fjerne all den unødvendige dritten som acer propper pcen med.

men, er det noe av det jeg burde ha? som kan hjelpe på performance? alltså Epower manager? hva er det?

Lenke til kommentar

du MÅ og BURDE ha disse:

acer eEmpowering technology

acer eRecovery

ellers er resten opp til deg men anbefaler egentlig ikke å avinnstalere noe som heter acer e****** men acer ePower manager justere lystyrke CPU kraft osv. egentlig kan du justere det samma ved å klikke på batteri ikonet og gå inn på strømalternativer ;)

Lenke til kommentar

du trenger ikke bry deg med power greia det justerer du i strømalternativer

acer eRecovery fisker backup ja så det er greit og ha og HVIS du skal ha det gjør dette:

gå på http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html last ned eFramework også gå på http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_6920G.html og last ned eRecovery (ja jeg hvet det ikke er samma data men det gjør ikke noe forskjeld ;))

Lenke til kommentar
Faen ass. Både Nod32, som alltid har vært et ganske lite ressurskrevende program, Opera og Msn sluker jo CPU jo. Har i det siste ofte ligget på rundt 100% bare på de tre programmene. Noe er galt! Har noen andre opplevd noe lignende?

1. skru datan avogpå

2. gå inn på acer ePower manager og sjekk om CPU styrken er på maks (skrus altid til ca 50% hvis du gjen. til fab. standar :S)

Hjalp å restarte pcen gitt. ;) Må kanskje begynne å gjøre det litt oftere. :p

Men gikk inn og sjekket det med CPU, og du hadde rett gitt! Den sto på høy, eller midt på om du vil, på høy ytelse. Satte den til Maks jeg. Så får vi se om det gjør det litt bedre.

Ser dere snakker om mer RAM og 64 bit Vista. Det er sånn at 32bit Vista ikke klarer å utnytte 4GB RAM ordentlig right? Så det er ikke noe poeng å oppgradere til 4GB hvis man ikke har 64bit?

Lenke til kommentar

Bestillte min her om dagen, gleder meg som en unge:D

Ser også nå at dere sitter her å snakker om mere ram og 64bits vista, om det er mulig å få oppgradert 32 til 64 bits gjennom windows for noen hundrelapper så hadde jo det vært det beste, vurderer sterkt å oppgradere rammen da ja:)

Kommer med mine erfaringer når den er ankommet:D

Mvh Pedersen

Lenke til kommentar

Hei, jeg lurte bare på hvor god denne pcen er? har tenkt å kjøpe meg en sånnen.

Hvilke spill drar dere på high(nei, mener ikke max)?

Drar den warhammer online bra? og i såfall hvor bra?

Har hørt av noen andre på noen forum at den klarer å dra Assasins creed og crysis?

Lenke til kommentar

Har selv bare prøvd WoW, Cod4 osv på den, drar det bra på high/max 50-90 fps

Men jeg måtte slette alt av acer dritt for og få fps'en min opp.. fikk vel dobbelt så mye fps av og innstalere en clean 64bit versjon uten masse acer tillegsprogram

men du kjøper ikke denne pcen for Crysis, den vil takle det på low, men ikke noe særlig bra vil jeg tro! fins da noen benchmarks på nett, så bare og google!

assasins creed tror jeg kanskje kan gå bra, men jeg kan ikke love.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...