Konnis Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Knota litt med lydinnstillinger her forleden, så kommer dette opp når jeg skal ha videosamtgale i msn: " Datamaskinen mangler lydkort, eller det er ikke valgt noe lydkort. " Hvordan verlger jeg lydkort? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. juni 2009 Del Skrevet 7. juni 2009 Sidepanel kan aktiveres ved å starte det fra startmenyen. Du finner sidepanel et sted der. Lenke til kommentar
Pjotter Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Sidepanel kan aktiveres ved å starte det fra startmenyen. Du finner sidepanel et sted der. takker : )) Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hva scorer 5930G i 3dmark06? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 Hva scorer 5930G i 3dmark06? rundt 5500 litt pluss minus ettersom om du har tweaked drivere eller normale drivere fra nvidia Lenke til kommentar
Arneeyy Skrevet 8. juni 2009 Del Skrevet 8. juni 2009 rundt 5500 litt pluss minus ettersom om du har tweaked drivere eller normale drivere fra nvidia Oisann Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 Nå er dette forbanna kukproblemet mitt tilbake. At rullehjulet ikke gjør en fuckings dritt (det som skal styre lyden) har jeg deaktivert en funksjon?? har jeg skrudd av et program?? HVA ER DET SOM GJØR AT HJULET IKKE VIRKER?!!!!!!! Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 10. juni 2009 Del Skrevet 10. juni 2009 (endret) det rullehjulet er av verdens dårligste kvalitet.. LIVE WITH IT! Endret 10. juni 2009 av Submit Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Nettopp fått min 5930 tilbake fra service hos Acer. De byttet hovedkort, blåste alle komponenter ren for støv og smørte på ny kjøle pasta samt byttet defekt vifte. Tenkte bare jeg skulle dele resultatet med dere. Sjekket temps etter 4 timers spilling i win7, normal rom-temperatur uten bruk av noe stativ eller fyrstikk esker under etc. GPU: maks 91 grader CPUs: maks 74 grader Bortsett fra et oppskrapet lokk, (service folk er ikke særlig ømfindtlige), er jeg ganske fornøyd. Alt var dekket av garanti Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 DETTE er et vanglig problem at man får en error av en korrupt driver og div en av acer VCM (ellerno)løsning: bare skru av Acer VCM ved oppstart for å slippe den poppup tingen. løsning: driver tull: gå på acer: http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html trykk på drivers and utilytis og innstaler VGA_NV_v7.15.11.7490_vista(32 for 32 bit og 64 for 64 bit) evt nyere og kansje ta BIOSEN:) edit. og du kan legge på at det er en ledig PCI slot ellervadet enn nå kalles i en bærbar Er det så enkelt å laste ned biosen fra denne siden (v 1.23) og trykke på "bios.bat" mens man er i vista? Har aldri flasha bios før så hvis det er noe jeg burde vite så vil jeg gjerne vite det Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Hei NB!: før du flasher BIOS burde du hvite dette: 1. går dette til helvete så MÅ du ha nytt HK (hvis ikke du greier og flashe via USB minne penn men det hvet ike jeg hvordan man gjør ) 2. IKKE rør en dritt når den kjører ikke så mye som rør dataen før du ser den har startet på nytt 3. ikke ha noe som helst av programmer oppe (gjerne skru av antivirus programmet ditt siden den KAN ta flashinga som Virus (?) og stoppe / kødde til hele flashinga ______________________________________________________________________ hvis du har lest de 3 punktene over, fortsett her: last ned 1.23v filen (biosen) når den er ferdig gå til \BIOS_v1.23.zip\BIOS_v1.23 og kjør EGR-123.exe. hvis ikke den fila gjør noe (vent vertfall 5 min) så går du inn i BIOS_v1.23.zip\BIOS_v1.23\x64 og kjører EGR-123.exe Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk Fant nettopp ut at jeg har bios v 1.15. Er det store forandringer? Jeg har også vært uheldig å sletta erecovery. Er det mulig for meg å installere programmet på nytt? (jeg har ikke gjennopprettingspunkt). Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 12. juni 2009 Del Skrevet 12. juni 2009 Takk Fant nettopp ut at jeg har bios v 1.15. Er det store forandringer? Jeg har også vært uheldig å sletta erecovery. Er det mulig for meg å installere programmet på nytt? (jeg har ikke gjennopprettingspunkt). http://global-download.acer.com/GDFiles%5C...&SC=EMEA_19 "Fant nettopp ut at jeg har bios v 1.15. Er det store forandringer?" er rimelig sikker på at Acer ikke legger ut hva som er forbedringen i BIOS osv Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Nettopp fått min 5930 tilbake fra service hos Acer. De byttet hovedkort, blåste alle komponenter ren for støv og smørte på ny kjøle pasta samt byttet defekt vifte. Tenkte bare jeg skulle dele resultatet med dere. Sjekket temps etter 4 timers spilling i win7, normal rom-temperatur uten bruk av noe stativ eller fyrstikk esker under etc. GPU: maks 91 grader CPUs: maks 74 grader Bortsett fra et oppskrapet lokk, (service folk er ikke særlig ømfindtlige), er jeg ganske fornøyd. Alt var dekket av garanti Har nettop sendt inn min til rep, så bare lurer på noen ting. Hva var problemet med maskinen? Er det fikset? Tok det lang tid? Problemet med min er at den etter tre måneder plutselig begynte å jobbe mye saktere. Etter en halvtimes spilling begynte den å hakke som faen i 10-15 sekunder, før den gikk tilbake til normalen i noen minutter for så at den hakket igjen. Slik gikk det og ble egentlig bare verre med månedene. Fikk først sendt den inn nå pga studier, skal til Japan om tre uker så hadde vært fint om den var ferdig til da Lenke til kommentar
mannyboi Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Hadde også en Acer med et fint rullehjul til å justere lyden, når jeg skrudde på den gikk lyden både opp og ned. Alltid like gøy når jeg ble bedt om å skru ned lyden, også går den på MAX uten at jeg kan gjøre annet enn å boleklikke. Standard Acerkvalitet. Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Det er bare naar du snurrer fort paa hjulet at lyden gaar opp og ned Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 14. juni 2009 Del Skrevet 14. juni 2009 Damas 5930 har begynt å bli tregere. Ikke bra. Kan det være virus? Vi får varslet om at vi ikke har aktivt virusprogram (den vanlige windowsvarsleren som sier det) - men vi har Avira up and running :S Prøvde å avinnstallere og innstallere igjen, uten at den varsleren forsvant. Hvordan fungerer det med formatering av en maskin vi fikk med Windows Vista? Har ikke lagret noe i bakhånd, men mener at jeg leste at det finnes en måte å få den tilbake til "start". Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Nettopp fått min 5930 tilbake fra service hos Acer. De byttet hovedkort, blåste alle komponenter ren for støv og smørte på ny kjøle pasta samt byttet defekt vifte. Tenkte bare jeg skulle dele resultatet med dere. Sjekket temps etter 4 timers spilling i win7, normal rom-temperatur uten bruk av noe stativ eller fyrstikk esker under etc. GPU: maks 91 grader CPUs: maks 74 grader Bortsett fra et oppskrapet lokk, (service folk er ikke særlig ømfindtlige), er jeg ganske fornøyd. Alt var dekket av garanti Har nettop sendt inn min til rep, så bare lurer på noen ting. Hva var problemet med maskinen? Er det fikset? Tok det lang tid? Problemet med min er at den etter tre måneder plutselig begynte å jobbe mye saktere. Etter en halvtimes spilling begynte den å hakke som faen i 10-15 sekunder, før den gikk tilbake til normalen i noen minutter for så at den hakket igjen. Slik gikk det og ble egentlig bare verre med månedene. Fikk først sendt den inn nå pga studier, skal til Japan om tre uker så hadde vært fint om den var ferdig til da Problemet var egentlig viften som bråket etter hver kaldstart. Det kan godt være min ville oppført seg på samme måte m.t.p fps-drops, men jeg spiller veldig lite så vet faktisk ikke. Det var folka på Acer som konkluderte med at den var overopphetet og trengte ny innmat. Vifte bråket er iaf fikset og temps nå ved idle er 49 grader på GPU og 41 grader på CPUs. Ville ikke forundret meg mye om du får akkurat samme service. Det tok iaf 2,5 uker fra den ble sent til den kom tilbake Lenke til kommentar
chiefo Skrevet 15. juni 2009 Del Skrevet 15. juni 2009 Hvor kontaktet du dem og hvor kjøpte du den? Vi kjøpte den via en norsk forhandler, trodde jeg måtte til dem og ikke Acer for å fortelle om problemene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå