Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen som har problemer med webcam'et? Tror faktisk at det har fått seg en kakk på en eller annen måte, for det blir koplet til og koplet fra omtrent hver gang jeg rører på laptopen.

Ellers, samme problemet som resten - varme. Noen som har sendt inn laptopen til reparasjon for å få fikset dette? Har opplevd en del at når den blir for varm så skrur den seg bare av.. 90grader++

Jeg sendte inn min p.g.a rangle lyder fra ei vifte hver gang jeg hadde kaldstart. Ringte dem i dag og de hadde byttet viften.. Det som overasket meg derimot var at de hadde byttet hovedkort og cpu vifte samtidig p.g.a overoppheting. Syns verdiene virket veldig ok sist jeg sjekket tempen og har aldri opplevd at den har bare skrudd seg av. Gjenstår å se når jeg får den tilbake hvordan det blir. Kan godt legge ut temps til dere om interresert.

Endret av Knasent
Lenke til kommentar

Er det ikke en ekstra vifte på gpu en gang? Hvorfor snakket han om cpu vifte på acer support da..

Uansett veldig merkelig at de byttet hovedkortet. Er vel ikke det første som svir. Kan det tyde på at nytt hovedkort kan påvirke temperaturer kanskje?

Lenke til kommentar
Er det ikke en ekstra vifte på gpu en gang? Hvorfor snakket han om cpu vifte på acer support da..

Uansett veldig merkelig at de byttet hovedkortet. Er vel ikke det første som svir. Kan det tyde på at nytt hovedkort kan påvirke temperaturer kanskje?

eller at den har fått en varmeskade ;) men sån funker kjøle systemet på acern:

vifta trekker luft UNDER dataen den lufta blir så dytta bort igjennom mange kobberfinner som blir til en diger solid bit av kobber, også blir den kobberen strekt til hvor GPUen og CPUen skal sitte. så lager de noen aliminium former av noe slag som er oppå CPU og GPUen som så er smeltet/loddet sammen med kobberet :) altså er lufta som komemr bak dataen den lufta som nettop gikk igjennom de finnene og det er ikke stor plass mellom de. tror det er snakk om 2mm til 5mm stor plass mellom hver ;) og der har støvet god plass til og legge seg :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar

Vet ikke om det har vært oppe i tråden før, men jeg synes det er litt irriterende at alternativer for sound effects er tilbake til default etter hver restart. Dette gjelder for det under emanagement og under sound i kontrollpanel for det integrerte lydkortet.

Noen som har noen fiks for dette? Kjører forøvrig Vista x64 bit på denne, og finner ikke noen nyere drivere for lyd enn den jeg har heller.

Lenke til kommentar

Pcen min har begynt å lage rare lyder hvor kan jeg sende den inn for en sjekk?

Har ikke garanti på den. Så hvor mye vil det koste for å få den sjekket og fikset opp?

Den fungerer tilsynelatenede helt fint bortsett fra noen mistenkelige lyder. Jeg tenker det er best å være førevar og få det sjekket så fort som mulig :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Pcen min har begynt å lage rare lyder hvor kan jeg sende den inn for en sjekk?

Har ikke garanti på den. Så hvor mye vil det koste for å få den sjekket og fikset opp?

Den fungerer tilsynelatenede helt fint bortsett fra noen mistenkelige lyder. Jeg tenker det er best å være førevar og få det sjekket så fort som mulig :)

Hva mener du med rare lyder?

Det er Acer selv som står for service på sine maskiner i de fleste sammenhenger.

Lenke til kommentar

Må være noe som har tatt kvelden i pcen min altså, men høres ut som vifta og alt fungerer. Nå satt jeg nettopp og så på en video i Opera, så plutselig skrur den seg av igjen. Prøver å skru på umiddelbart, men det funker da så klart ikke for den er for varm. Lar den kjøle seg ned i 5 min og prøver igjen, da funker det. Sjekker temperaturen og da, 5min etterpå, er CPUen på 100grader. =/

Det var da absolutt ikke slik før jeg innstalerte Windows 7. Hva er forskjellen?

Lenke til kommentar
Må være noe som har tatt kvelden i pcen min altså, men høres ut som vifta og alt fungerer. Nå satt jeg nettopp og så på en video i Opera, så plutselig skrur den seg av igjen. Prøver å skru på umiddelbart, men det funker da så klart ikke for den er for varm. Lar den kjøle seg ned i 5 min og prøver igjen, da funker det. Sjekker temperaturen og da, 5min etterpå, er CPUen på 100grader. =/

Det var da absolutt ikke slik før jeg innstalerte Windows 7. Hva er forskjellen?

1. finn en støvsuger

2. sett inn støpselet

3. trykk på "PÅ" knappen på støvsugeren

4. hold den over der vifta blåser inn / ut (NB: ikke hold den der lenge. greide faktisk ødelegge vifta på en HP laptop da jeg gjorde det her om dagen :ermm: )

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg vurderer å laste ned en ISO image av vista (clean) og bruke denne siden acer legger til så mye bloatware. Jeg ønsker alikevel å ha muligheten til å gjennopprette acer konfigurasjonen hvis jeg skulle ønske det til senere.

Hvis jeg f.eks. tar backup (DVD), fra slik pc'en er akkurat nå, vil jeg da få muligheten til å få ett "fabrikk rent" acer 5930g installasjon slik pc'en var da jeg fikk den ny?

Vil cd-key'en på baksiden av pc'en funke på en vista 64 bit image fil jeg laster ned fra nettet?

Takk :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
er det lov å snakke om her??

Hvis moderatorene syns at jeg gjør en stor kriminell handling ved å laste ned en 64 bit versjon av vista (jeg har allerede en lovlig produktnøkkel på 32 bit) så må de gjerne slette posten for meg.

Hvis MS mener at det er så ille at jeg gjør det hadde de sannsynligvis stengt av for å bruke 32 bits nøkler på en 64 bits versjon.. Kanskje "bloatware selskapene" ikke liker at jeg legger inn en clean versjon, men på en annen side så har jeg avinstallert all møkka hver gang uten å betale for spillene og alt annet som er trialvare. Det er gjerne de som ikke vet at det finnes bedre alternativer som f.eks. avg som gidder å betale for mcafee.

Du kan heller leke forumpoliti der folk piratkopierer, posten din hjelper meg veldig lite må jeg si.. :p

Jeg blir veldig glad hvis noen kan svare på det jeg spør om :)

Takk!

Lenke til kommentar

jeg lånte en OEM plate av kompisen min (han fikk den sammen med Multicom dataen min) også fikk jeg tak i et programm som fant OEM lisens koden på dataen min og den brukte jeg :) har ikek fått noen "klage" enda så.. er vell sånn passe lovelig?

MEN! hvis du gjør dette: husk at du må laste ned GPU drivere wireless drivere og ethernett drivere og la de ligge i D: sparer deg for MYE tid :)

bare spør hvis du skal ha hjelp til noe mer :)

(hvis noen lurer på hvorfor så.. jeg ble litt lei av Blue Screens over at en USB driver var korrupt..)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Virker HDMI utgangen på denne pc'en med vista x64? Det er ganske viktig for meg siden jeg bruker den mye.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

hei (:

tror jeg har klart å avinstallere windows sidepanel : ( noen som vet hvordan jeg får det tilbake?

en annen ting også! pc'n min har blitt veeeldig treig! aner ikke hvorfor! har ikke så mye peiling på pc og drivere og sånt :S har hatt denne siden jul (: frn bruker veldig lang tid på å skru seg på og sånt!

noen hjelp*? :)

Lenke til kommentar
hei (:

tror jeg har klart å avinstallere windows sidepanel : ( noen som vet hvordan jeg får det tilbake?

en annen ting også! pc'n min har blitt veeeldig treig! aner ikke hvorfor! har ikke så mye peiling på pc og drivere og sånt :S har hatt denne siden jul (: frn bruker veldig lang tid på å skru seg på og sånt!

Kjør diverse opprensningsprogrammer som feks. Spybot, ccleaner og diskdefragmentering. Gå også inn i kontrollpanel -> programmer og funksjoner og avinstaller alt som er overflødig av programmer der. Spør en venn eller noe som er kyndig med alt slikt så har du snart en mye raskere pc :)

sidepanel husker jeg ikke hvor aktiveres. Spør noen andre her :)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
hei (:

Kjør diverse opprensningsprogrammer som feks. Spybot, ccleaner og diskdefragmentering. Gå også inn i kontrollpanel -> programmer og funksjoner og avinstaller alt som er overflødig av programmer der. Spør en venn eller noe som er kyndig med alt slikt så har du snart en mye raskere pc :)

sidepanel husker jeg ikke hvor aktiveres. Spør noen andre her :)

takk (:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...