Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Har noen sanger på pc, jeg skal brenne over på cd..

Er det noen "brenne" programmer på pcn som jeg kan bruke ?

Eller må jeg laste ned noe. (Isåfall, link ?)

trykk på start - og søk etter NTI Media Maker 8 (hvis du ikke har avinnstalert det :p) er et lett program så du skjønner hvor du skal bla deg fram :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har problemer med webcam'et? Tror faktisk at det har fått seg en kakk på en eller annen måte, for det blir koplet til og koplet fra omtrent hver gang jeg rører på laptopen.

Ellers, samme problemet som resten - varme. Noen som har sendt inn laptopen til reparasjon for å få fikset dette? Har opplevd en del at når den blir for varm så skrur den seg bare av.. 90grader++

Lenke til kommentar
Noen som har problemer med webcam'et? Tror faktisk at det har fått seg en kakk på en eller annen måte, for det blir koplet til og koplet fra omtrent hver gang jeg rører på laptopen.

Ellers, samme problemet som resten - varme. Noen som har sendt inn laptopen til reparasjon for å få fikset dette? Har opplevd en del at når den blir for varm så skrur den seg bare av.. 90grader++

komponentene i en laptop er bygget for og tåle varme et stykke over 100C (dog ikke anbefalt mener Intel skrev at Prosessoren lever dobelt så elnge pr 10C den går ned i temp ;))

beste tipset er vell og ta den med til en plass der de har trykkluft og spyle litt :)

Lenke til kommentar

Nytt spørsmål, i tillegg til det om Win7 x64:

Dersom jeg installerer et annet OS enn det som kommer preinstallert, vil jeg i det hele tatt kunne gjenopprette Vista? Jeg ser at eRecovery kan startes fra POST, men er dette fullstendig separat fra Windows slik at jeg kan gjenopprette fabrikkstandarden derfra?

Lenke til kommentar

hei (:

jeg fikk denne til jul. jeg tror jeg har klart å avinstallere windows sidepanel, ikke at det er så viktig men vet noen hvordan man laste det ned igjen? jeg lurer også på at jeg tror jeg har slette webcameraet ellerno, for meg mener at det før gikk ann å filme med edet men det går ikke nå meger ;s og webcameraet funker ikke påmsn?? noen svar?

takker for alle svar (:

Lenke til kommentar
Nytt spørsmål, i tillegg til det om Win7 x64:

Dersom jeg installerer et annet OS enn det som kommer preinstallert, vil jeg i det hele tatt kunne gjenopprette Vista? Jeg ser at eRecovery kan startes fra POST, men er dette fullstendig separat fra Windows slik at jeg kan gjenopprette fabrikkstandarden derfra?

Jepp, jeg installerte Windows 7 for noen måneder siden. Men fant ut at jeg måtte avinstallere det var en eller annen driver som ikke ville la seg installere. Formaterte hele greie før jeg installerte Windows 7. Kjørte Recoveryen for å installere Vista igjen, funket uten problemer.

Lenke til kommentar

Takk for svar, det er veldig greit å vite. Ser ikke ut som det blir bruk for det da, for Win7 x64 ser ut til å kjøre helt fint på PCen. :)

To ting som har dukket opp som jeg ikke har funnet ut hvordan jeg skal løse:

1) Når jeg kobler på TVen min via HDMI for å se film på storskjerm vil ikke lyden automatisk overføres dit noe lenger, men jeg må sette HDMI som default lydkort manuelt, for deretter å sette det tilbake etterpå. Før jeg installerte Win7 fungerte dette automatisk. Hvordan kan jeg skaffe tilbake denne funksjonaliteten?

2) Volumkontrollen gir nå mye mindre utslag på volum (jeg må skru den veldig mye for å justere volum noe særlig), og jeg får ingenting opp på skjerm. Installerte lyddriverne for Vista fra Acer sine sider, uten at det hjalp. Hvordan kan jeg få tilbake volumoversikten på skjerm (uten å installere programvaren som gjør at jeg alltid starter opp med surround), eller i det minste skifte følsomhet på volumkontrollen?

Lenke til kommentar

Noken har som kan annbefalle en god ryggsekk til 5930g? sliter med å finne en som er behagelig, men som samtidig har en beskyttande lomme til laptopen. Med alle ryggsekkar eg har prøvd har denne beskyttande lommen våre for liten, sjølv dei er beregna på 15.4"...

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Noken har som kan annbefalle en god ryggsekk til 5930g? sliter med å finne en som er behagelig, men som samtidig har en beskyttande lomme til laptopen. Med alle ryggsekkar eg har prøvd har denne beskyttande lommen våre for liten, sjølv dei er beregna på 15.4"...

Takk på forhånd

Acer har en flott studentbundle der du får med 1 års panda anti-virus, 1 lader, trådløs mus og sekk til 995,- NOK. Den har ikke en helt egen lomme, men du har en egen beskyttelsegreie inne i den. De selger den på Telebutikken :-)

Lenke til kommentar

heisann

jeg er på jakt etter ny bærbar og kom over denne. er det en dere kan anbefale?

bruket mitt er mest spilling, spill som empire total war osv, har ikke behov for crysis på høyest grafikk.

en annen jeg vurderer er en multicom JHL90+, vet ikke om dere har noen formenning om aceren er bedre eller dårligere?

acer vs JHL90+

Lenke til kommentar
heisann

jeg er på jakt etter ny bærbar og kom over denne. er det en dere kan anbefale?

bruket mitt er mest spilling, spill som empire total war osv, har ikke behov for crysis på høyest grafikk.

en annen jeg vurderer er en multicom JHL90+, vet ikke om dere har noen formenning om aceren er bedre eller dårligere?

acer vs JHL90+

Kjøper du Acer'n, blir du garantert fornøyd, med mindre du er uheldig og får en DoA-maskin.

Jeg bruker min til LAN, og spiller så og si alt med brukbar og meget behagelig grafikk. Crysis har jeg ikke prøvd, men har egentlig liten interesse av det. Slike spill som Call of Duty 5 spiller den helt perfekt!

Eneste spillene jeg har problemer med på min 5930G, er nyere Ubisoft-spill. Det går ikke an å spille Brothers in Arms Hells Highway, Silent Hunter 3, Rainbows Six Vegas eller Far Cry (1). Av en eller annen merkelig grunn, fungerer Splinter Cell Double Agent og Far Cry 2. Men alt i alt en kjempebra laptop til prisen! Er storfornøyd! I august reiser jeg i forsvaret, og da blir laptopen med meg, for å underholde meg på kvelder hvor hjemlengselen kommer snikende :p

Lenke til kommentar
I august reiser jeg i forsvaret, og da blir laptopen med meg, for å underholde meg på kvelder hvor hjemlengselen kommer snikende :p

hehe det jeg skal kjøpe den til faktisk. Har vært 3 måneder i armien med crappy pc og det er ikke gøy ^^

ser ut til at det blir denne aceren faktisk. likte det du hadde å si. takk

Lenke til kommentar

Strømadapteren til min 5930G er gått dunken etter røff behandling fra min side. Hvor kjøper jeg ny og til den billigste prisen?

Trenger bare en helt standard adapter som passer pcen.

Var på Clas Olson og synest det var litt vel dyrt å måtte punge ut med 700+ for en adapter som så ut til å ha mye tull jeg ikke har bruk for...

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Noen som vet hvor jeg kan laste ned oppdaterte lyd drivere? HMDI lyden er problematisk. Er det realtek eller nvidia jeg skal laste ned i så fall? Eller begge?

Lenke til kommentar

Hmm.. Satt og så på film nå nettopp, så plutselig kom den pipelyden som kommer når man putter i strømmen i pcen, bare at den var konstant. Prøvde å nappe ut strømkabelen og da forsvant den selvsagt, men når jeg putter den inn igjen kommer den pipelyden og den vil ikke lade. Det lyser dog grønt på strømadapteret. Noen måte å finne ut om det er enten adapteret eller pcen som er fucka? Har ikke noen andre acer-pcer i huset, så får ikke prøvd. :hmm: Regner med at dette er en garantisak, så jeg burde egentlig stikke og høre der jeg kjøpte den? Jeg må innom der med pcen uansett, siden skjermen er heeeelt fucka. Bare så jævlig kjipt at sånt kommer rett før eksamenstida.

Andre som har opplevd dette? Skjedde bare helt plutselig når jeg satt og så på film.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg har en acer 5930 som nå er blitt veldig treig og full av tull. Jeg vil derfor formatere pcen.

Med en gang jeg kjøpte den brente jeg ut 4 dvd'er ved bruk av acer E som er øverst til høyre ved tastaturet.

Jeg lurer derfor på hvordan jeg formatere pcen, sletter absolutt alt og får en rask og "ny" pc igjen.

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Det er ikke skadelig for pcen, men for adaptern. Pcen kan "feile" siden visse komponenter kan få for lite strøm, men det skjer ingen fysisk skade på pcen. Adapteren derimot kan overbelastes og bli veldig varm.

Tar du derimot ut batteriet så den ikke bruker strøm til å lade dette og setter strøminstillinger på minimum burde det derimot gå bra for en kortere periode.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...