Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet om det er mulig å skru av media knappene helt til høyre? Det er veldig plagsomt hvis jeg bruker Winamp, og kommer borti disse knappene slik at Winamp skifter sang. Disse knappene er veldig dårlig plassert, samt at de er veldig følsome.

Anyone?

Bump... noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter veldig mye med lav FPS i multiplayer på COD4 med denne pcen. Ligger på rundt 30 og nedover. Har satt ned til 1024 oppløsning. Slått av skygger, glow og satt texture settings til low osv. Men det blir fortsatt ikke bedre.

Noen som kan gi meg direkte link til nyeste skjermkortdriver? eller gi meg noen andre gode tips til hva jeg kan gjøre for få bedre FPS? Har ingen programmer kjørende i bakgrunnen.

Lenke til kommentar

Prosessoren stod på minimal den. Satte den til maks uten å instalere noen ny driver og satt strøm for grafikk til maks. Det endre FPSen en del, men fikk et problem med driveren.

Når jeg innstalerte driveren fikk jeg feilmelding om at den ikke fant noen som var kompatible med min maskinvare.

Lasta ned 32biter'n her:

http://www.mediafire.com/?sharekey=9c68453...d4d5c5976a5f4f5

Siden de andre som stod på sida der var windows 7 compatible.

Har jeg lasta ned feil?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar
Prosessoren stod på minimal den. Satte den til maks uten å instalere noen ny driver og satt strøm for grafikk til maks. Det endre FPSen en del, men fikk et problem med driveren.

Når jeg innstalerte driveren fikk jeg feilmelding om at den ikke fant noen som var kompatible med min maskinvare.

Lasta ned 32biter'n her:

http://www.mediafire.com/?sharekey=9c68453...d4d5c5976a5f4f5

Siden de andre som stod på sida der var windows 7 compatible.

Har jeg lasta ned feil?

Prøv denne: http://files.laptopvideo2go.com/Dox/Vista/Vista_185.68.exe

Virket for meg ;)

TRENGER HJELP!!

For 2 uker siden la jeg merke til en usedvanlig FPS DROP i alle spill, for eksempel i Far Cry 2. Jeg kjørte spillet glatt fra 25-30 FPS, men så, plutselig får jeg 10-15 fps som varer alt fra 15 sec til 1 minutt! Det samme med cod 4, jeg er ikke særlig fornøyd med denne lappen, først var det lyset i skjermen som døde, og nå er det selve pc-en.

Så er det noen som har noen ideer om hvordan jeg kan få fikset dette store problemet?

Bump.... Kan noen være så snille og hjelpe meg ??

Lenke til kommentar
har du prøvd nye drivere? hvis det skjer med DOX sine drivere kan du prøve disse: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.48_beta.html eller omvendt :p

prøvde meg på den der drivern. Den kom halvveis i installasjonen før den hang seg. Venta i 10 min, ikkeno skjedde så jeg avslutta den på "oppgavebehandling" og prøvde å innstalere på nytt. Da fikk jeg at det var noen filer som allerede var på pcen min. Jeg trykka overwrite, og den begynte å innstalere på nytt, men kom like langt før jeg måtte avslutte igjen.

Står jeg at de driverne jeg har prøvd er kompatibel med mitt grafikkkort, så er rart at det ikke går. Finnes det flere jeg kan prøve? eller er det jeg som gjør no feil?

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om det er mulig å skru av media knappene helt til høyre? Det er veldig plagsomt hvis jeg bruker Winamp, og kommer borti disse knappene slik at Winamp skifter sang. Disse knappene er veldig dårlig plassert, samt at de er veldig følsome.

Anyone?

Bump... noen som vet?

Du kan slette driveren selv om dette er litt drøyt så er det en mulighet.

Lenke til kommentar
har du prøvd nye drivere? hvis det skjer med DOX sine drivere kan du prøve disse: http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.48_beta.html eller omvendt :p

prøvde meg på den der drivern. Den kom halvveis i installasjonen før den hang seg. Venta i 10 min, ikkeno skjedde så jeg avslutta den på "oppgavebehandling" og prøvde å innstalere på nytt. Da fikk jeg at det var noen filer som allerede var på pcen min. Jeg trykka overwrite, og den begynte å innstalere på nytt, men kom like langt før jeg måtte avslutte igjen.

Står jeg at de driverne jeg har prøvd er kompatibel med mitt grafikkkort, så er rart at det ikke går. Finnes det flere jeg kan prøve? eller er det jeg som gjør no feil?

Prøv å gå inn i c:/nvidia/navnpåoperativsystem/versjonnummer så finner du physx driveren og sletter den. Det kan fikse den feilen du opplever. :-)

Lenke til kommentar

Prøv å gå inn i c:/nvidia/navnpåoperativsystem/versjonnummer så finner du physx driveren og sletter den. Det kan fikse den feilen du opplever. :-)

DOX sine drivere skal ha fjærnet alt som gjør noe med PhysX så du må innstalere det ved siden av :)

Lenke til kommentar

Anyone?

Bump... noen som vet?

Du kan slette driveren selv om dette er litt drøyt så er det en mulighet.

Og hvilke driver er så det da? Kan ikke se at det finnes en egen "hardware" enhet, for disse knappene i enhetsbehandleren i Vista.

Lenke til kommentar

Som jeg har spurt om før...

Kan noen hjelpe meg med å få vekk laggen som jeg før av og til i spill?

Feks: I counter strike source holder jeg FPSen fra 80-130, men så helt plutselig går den ned til 30-40 og holder seg der i 30 sec.

Dette gjelder også alle mine andre pc-spill.

Trenger hjelp, vil ikke sende datan inn til acer igjen, sist gang var det skjermen som sluknet+ det tok 1,5 måned før jeg fikk den igjen.:(

Lenke til kommentar
Kanskje det som XtaZ skrev tidligere i tråden kan være til hjelp?

Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

Det virket ikke for meg :(

FORBANNA ACER PC! Lagger som et helsike mange ganger :wallbash:

Noen som vet hvordan jeg kan stoppe den helt forferdelige laggen? OG IKKE KOM MED KOMMENTARER SOM:"SKRU NED GRAFIKKEN." Det har ikke noe med det å gjøre, fordi spillene kjører glatt litt, men så etterhvert får jeg et utrolig få antall fps (bilder per sekund).

Endret av halo2k
Lenke til kommentar

Jeg har snart hatt min 5930 for ca. 8 mnder. Nå har jeg fått det samme problemet igjen; laderen min vil ikke lade. Det betyr altså at det er lader nr. 2 som går i stykker. Er det noen av dere som har hatt samme problem som meg med laderen(e)?

Lenke til kommentar
Kanskje det som XtaZ skrev tidligere i tråden kan være til hjelp?

Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

Det virket ikke for meg :(

FORBANNA ACER PC! Lagger som et helsike mange ganger :wallbash:

Noen som vet hvordan jeg kan stoppe den helt forferdelige laggen? OG IKKE KOM MED KOMMENTARER SOM:"SKRU NED GRAFIKKEN." Det har ikke noe med det å gjøre, fordi spillene kjører glatt litt, men så etterhvert får jeg et utrolig få antall fps (bilder per sekund).

Jeg fant ut hva som var problemet, vifta som er dårlig! Har bestilt en notebook cooler (http://www.multicom.no/PartDetail.aspx?q=p:1810663;c:36231;r:kelkoo) som skal hjelpe å holde grafikkkortets temp nede (var oppe i 91-92 C).

En annen ting jeg også kan gjøre er å kjøpe et stativ på biltema.

Saken er løst :D

Endret av halo2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...