Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle meg hvordan man kan innstalere WinXP på denne aceren?

For hver gang jeg har prøvd å innstalere XP så får jeg blue-screen under innstralasjonen.

Jeg håper på tutorial så fort som mulig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Antagelig så er ACHI aktivert på Sata. Da må du legge til driver før selve installeringen.

Ellers kan du entre bios og sette den til ide modus. Det er ingen ytelsesforskjeller. Forskjellen er i hotswap og ncq.

:blink:

For oss dødelige betyr det?

Lenke til kommentar
Hvordan velger man hva man skal binde hotkeysene på siden av maskinen til. HAr et problem med at når jeg kommer borti "Play" knappen på siden, åpner det seg et vindu hvor jeg får muligheten om å velge 2 forskjellige drev. Har kommer borti så sabla mange ganger nå, så irriterer meg grusomt! Plz hjelp!

bump

Lenke til kommentar
Hvordan velger man hva man skal binde hotkeysene på siden av maskinen til. HAr et problem med at når jeg kommer borti "Play" knappen på siden, åpner det seg et vindu hvor jeg får muligheten om å velge 2 forskjellige drev. Har kommer borti så sabla mange ganger nå, så irriterer meg grusomt! Plz hjelp!

bump

Akkurat samme problemet selv. Skal løse både det og få bort de blå lysene ved hjelp av svart teip i dag.

Lenke til kommentar
Antagelig så er ACHI aktivert på Sata. Da må du legge til driver før selve installeringen.

Ellers kan du entre bios og sette den til ide modus. Det er ingen ytelsesforskjeller. Forskjellen er i hotswap og ncq.

Ok takk, jeg skal prøve å innstalere Xp PRO i helgen. Skal ikke slette vista da (pga HDMI supporten) og må derfor lage en mutliboot.

Er det noen som har XP som lar pc-en bruke HDMI?

Lenke til kommentar

Har et problem når jeg spiller Age of Empires II...

Noen ganger blir fargene på spillet helt feil. Blått blir rødt, grønt blir gult osv. Hvis jeg minimerer spillet, og åpner det igjen, kan det hende at fargene har blitt enda verre/annerledes igjen. Noen ganger blir også fargene normale når jeg minimerer og åpner spillet på nytt.

Hva slags drivere eller noe sånt kan jeg installere for å slippe dette problemet?

Lenke til kommentar
Hvor van$kelig er det å bytte enkeltknapper på ta$taturet på di$$e? Dere $kjønner kan$kje hvilken knapp $om ikke funker helt $om den $kal :p

Jeg skjønner ikke hvordan man gjør det :S Du må gjerne forklare :)

Knappen fungerer, dvs går opp og ned. Med mindre det er noe søl under en knapp, som kan fjernes, så hjelper det ikke å bytte selve knappen, da det er bare de på toppen med symbolene på som er løse. Så da blir det evntuelt å skifte hele tastaturet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Noen som har åpnet denne og renset ut alt støvet? Hva med en liten guide? :p

Henger meg på denne. Hvis noen skal rense den så hadde det vært kult om dere la ut noen bilder av det her :) Vil det egentlig samle seg så mye støv, og hva har det å si egentlig?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Jeg har samme problem. Litt irriterende, fordi play kanppen funker nemlig til spotify, men samtidig får jeg opp en slik med 2 drev noen ganger :S

Lenke til kommentar
For dere som vil innstalere XP på denne laptopen, IKKE GJØR DET.

Driverne til 9600M GT PÅ XP SUGER I FORHOLD TIL DE SOM BRUKES TIL VISTA!!

Man får ikke noen flere fps i spill i dt hele tatt :(

Forventet du deg at å formatere ville gjøre 9600M GT-en din om til et 280M GTX? :p

Lenke til kommentar

Hei, jeg sliter fremdeles med at enkelte gamle spill ikke funker som de skal. (spesielt er Heroes IV og Red Alert 2 viktige for meg) Noen som har Løsninger på dette? VÆR SÅ SNILL!

Lurer på noen ting også:

Hvilke program er best å bruke:

Adaware AE(nye) eller Windows defender? Rent ytelsesmessig?

Og hva er sikkrest, Zone Alarm eller Windows brannmur. Mange mener Windows brannmur holder for vanlige hjemmebruk, men jeg har brukt Zone Alarm lenge på min forrige PC og var fornøyd med det.

Ellers så plages jeg ikke så mye bortsett fra at jeg ikke får installert Zone Alarm, fordi den blir sperret av noe etter installasjonen. Så den blir ikke fullstendig installert. Så derfor lurer jeg på om det er noe vits i å prøve å installere den, når jeg har Windowsbrannmur?

Også anngående Driverne på Acers offesielle side til denne PCen: Anbefaler dere å installere ny version av BIOS? Er det noen fare knyttet til det? (står noen advarlser på den siden ang det). Og hvis jeg installerer nyeste version av BIOS må jeg laste det ned på nytt hvis jeg bruker Erecovery for å formatere til fabrikkinstillinger, eller vil det forbli den nye versionen bestandig?

Setter Stor pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Hei, jeg sliter fremdeles med at enkelte gamle spill ikke funker som de skal. (spesielt er Heroes IV og Red Alert 2 viktige for meg) Noen som har Løsninger på dette? VÆR SÅ SNILL!

Lurer på noen ting også:

Hvilke program er best å bruke:

Adaware AE(nye) eller Windows defender? Rent ytelsesmessig?

Og hva er sikkrest, Zone Alarm eller Windows brannmur. Mange mener Windows brannmur holder for vanlige hjemmebruk, men jeg har brukt Zone Alarm lenge på min forrige PC og var fornøyd med det.

Ellers så plages jeg ikke så mye bortsett fra at jeg ikke får installert Zone Alarm, fordi den blir sperret av noe etter installasjonen. Så den blir ikke fullstendig installert. Så derfor lurer jeg på om det er noe vits i å prøve å installere den, når jeg har Windowsbrannmur?

Også anngående Driverne på Acers offesielle side til denne PCen: Anbefaler dere å installere ny version av BIOS? Er det noen fare knyttet til det? (står noen advarlser på den siden ang det). Og hvis jeg installerer nyeste version av BIOS må jeg laste det ned på nytt hvis jeg bruker Erecovery for å formatere til fabrikkinstillinger, eller vil det forbli den nye versionen bestandig?

Setter Stor pris på alle svar.

Du trenger ingen tredjeparts programmer for brannmur eller adware. Windows Defender og Windows brannmuren holder lenge.

Å oppdatere bios er bare fordelaktig og har egentlig ingen ulemper, bare husk på å ha en del strøm på batteriet ditt i tilfelle strømmen går når du gjør det slik at PC-en ikke slukker halvveis inne i oppdateringen. :-)

Lenke til kommentar

Takker for svar Fiske. :D

Litt mer:

Hvis jeg bruker E-recovery og gjenninstallerer fabrikkinstillingene, Vil BIOSEN bli reinstallert til første version eller vil den forbli den oppdaterte?

Og de driverne På http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html

Er disse de nyeste driverne, eller bare gamle drivere? Er det i så fall vits i å lete etter nyere drivere enn de som ligger der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...