Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Kan liste opp spill jeg har spilt med min 5930G, og gi en karakter fra 1 til 6 på hvor bra maskinen taklet hvert spill, og skrive litt om hva som trakk ned/opp:

- CS:Source [6] Kjører bra, lag forekommer kun på servere med høy ping

Jeg har kjørt disse spillene på 5930G-versjonen med 3GB RAM og P7350-prosessoren.

Jeg hadde installert den seneste driveren per januar 2009 da jeg spilte spillene.

Jeg har Vista 32-bit installert på maskinen.

hvilken fps ligger du på i snitt der?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

og hvilken config har du der? jeg har en config ala z0ulezz sin, modifisert litt bare, og på hellfragger.no sine servere er den på 70-90. og hellfragger har kun 100-ticks servere. kjøpte pc'en for litt over en måned siden, og jeg har lasta ned siste driver på skjermkortet.

Lenke til kommentar
men man skulle jo trodd at denne dataen holder stabilt 100fps i et så gammelt spill som css???

Ta hellerp å vertikal synkronisering for å få bedre bildekvalitet, du trenger ikke mer enn 40 fps :p

60 mener du vell... En skjerm med 40hz ville ha vært ubehagelig å se på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Jeg lurer på noe.

Dere som spiller GTA IV eller i alle fall har testa det.

Hvor lavt har dere instillingene ??

Jeg kjører med høyeste oppløsning og alt helt nede ser ikke så værst ut heller.

Lenke til kommentar
men man skulle jo trodd at denne dataen holder stabilt 100fps i et så gammelt spill som css???

Ta hellerp å vertikal synkronisering for å få bedre bildekvalitet, du trenger ikke mer enn 40 fps :p

Jeg er fullt klar over at den skjermen er 60hz. Det som er poenget mitt er: Du merker ikke forskjell på 40 og 100 fps :p

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at den skjermen er 60hz. Det som er poenget mitt er: Du merker ikke forskjell på 40 og 100 fps :p

Ehhh..... jo. Man merker helt klart forskjell. Får man 40fps merker man at det er litt etterslep. 60+ fps er konge! :D

Lenke til kommentar

Hehe. Joda, jeg merker forskjell mellom 40 å 60 FPS, men fra 60 å utover merker jeg absolutt ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Problemet med dårlig bass på musikken oppstod igjen i dag. Jeg prøvde å skru ned bassen i kontrolpanelet under lyd og da ble musikken såklart bedre, men jeg måtte redusere bassen til 50% (tilsvarer vanlig laptop høyttaler). Prøvde å lukke programmet for å åpne det igjen uten at det hjalp.

Problemet oppstår i:

- Aimp2

- Spotify

Har også sett brukere ha problem i winamp, så programmet skulle vel ikke ha noe å si.

Irriterende feil som oppstår sjelden. Har ikke særlig lyst til å sende den inn heller siden det kan ta sin tid før jeg får den tilbake. Noen som har erfaring med hvor lang tid en rep. vil ta?

Kjøpte den forøvrig på elprice.

Lenke til kommentar

Har ikke direkte erfaring, men kjenner til folk som har hatt maskinen inne til reperasjon, og det tar flere uker, som regel. Nå var dette riktignok hos Expert. Dessuten skal det visstnok være ganske dyrt med reperasjon, såfremt det ikke går på reklamasjon, noe jeg regner med at ditt problem går under. 600 kr i timen skulle de ha på expert

Lenke til kommentar
Problemet med dårlig bass på musikken oppstod igjen i dag. Jeg prøvde å skru ned bassen i kontrolpanelet under lyd og da ble musikken såklart bedre, men jeg måtte redusere bassen til 50% (tilsvarer vanlig laptop høyttaler). Prøvde å lukke programmet for å åpne det igjen uten at det hjalp.

Problemet oppstår i:

- Aimp2

- Spotify

Har også sett brukere ha problem i winamp, så programmet skulle vel ikke ha noe å si.

Irriterende feil som oppstår sjelden. Har ikke særlig lyst til å sende den inn heller siden det kan ta sin tid før jeg får den tilbake. Noen som har erfaring med hvor lang tid en rep. vil ta?

Kjøpte den forøvrig på elprice.

Den "suben" er en vits. Min låter også som ei forkjølt kråke på whiskyfylla, selv ved lavt volum. Det beste er å deaktivere den fullstendig, og innse at den aldri var ment å bidra til bedre lyd men heller som en marketinghype.

Lenke til kommentar
Har ikke direkte erfaring, men kjenner til folk som har hatt maskinen inne til reperasjon, og det tar flere uker, som regel. Nå var dette riktignok hos Expert. Dessuten skal det visstnok være ganske dyrt med reperasjon, såfremt det ikke går på reklamasjon, noe jeg regner med at ditt problem går under. 600 kr i timen skulle de ha på expert

litt offtopic men alt av reparasjonen det første 1-2 året er gratis(Garantien). de neste 5 åra er det kun reklamasjon. men hos expert er det infocare som fikser de og de skulle ha betalt av oss fordi "garantien hadde gått ut etter 1år" men de tenker USA sine regler og de har bare 1 år ;)

Lenke til kommentar

Man har reklamasjon i norge, den gjelder i 2 eller 5 år, alt ettersom hvor lenge man kan forvente at en slik produkttype skal vare.

Garanti kan kun kalles garanti om det gir deg fordeler utover reklamasjonsretten og det som står i kjøpsloven.

Stort sett er det som kalles garanti, dårligere eller likeverdig med norsk kjøpslov, og dermed ingen garanti i Norge rent teknisk. Garantier er stort sett for land uten noen form for kjøpslov, eller veldig dårlige sådan.

Så dermed skal feil som er fabrikasjonsfeil eller som ikke er brukerfeil (med mindre brukerfeilen er knyttet til feil info eller dårlig bruksanvisninger) dekkes av selger. Det har altså ingen betydning for deg at butikken må gå mot sin grossist/leverandør, da det er selgers hele og fulle ansvar ved en reklamasjon at dette gjøres innen norsk lovverk.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

***WARNING***PEBCAC ALERT***IF EASILY ANNOYED/IRRITATED, PLEASE STOP READING***WARNING***

Ahoy, O Noble Nerdeforum!

Jeg har en Acer Aspire 5930G P7350 som jeg forsøker å koble til (den alt for fancy, men også akk så ubrukelige) tvn til fattern via en alt for dyr HDMI-kabel jeg kom i skade for å kjøpe igår. Sliter imidlertid med å få lyden over til tven. Har seriøst forsøkt å finne svar både på dette forumet, og ellers på nett, men ingen ting av det jeg finner hjelper. Høyreklikker på lyddingsen, og "avspillingsenheter", og får opp "Digital utdataenhet (SPDIF)" som valg, i tillegg til høyttalerne. Ikkeno om HDMI der i gården (jeg kan sikkert ta å slenge den j**** HDMI-kabelen veggimellom, og stikke og kjøpe meg en nok enda dyrere SPDIF-kabel,right?).

Nei, jeg kan ikke en dritt om pcer, og jeg beklager på det sterkeste om min udugelighet på området, og/eller uvitenhet om det å hente ut informasjon fra, og å poste spørsmål på dette forumet, kommer til å irritere/provosere etc. Desperasjonen har imidlertid etter hvert bygd seg temmelig stor, og jeg er så godt som sikker på at svaret på mitt problem er latterlig enkelt...

På forhånd tusen millioner takk for svar, og igjen; beklager min udugelighet på dette området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...