Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Er det noen som har erfaringer med å formatere pc'en å installere med en ren vista cd? (uten alt annet ekstra dritt som vanligvis følger med)

 

Hvordan er det med drivere? Virker alt rett etter installasjonen eller må noen drivere installeres? Hvilke bør installeres i så fall?

 

(Jeg tenker kun på driver-software og optimalisering av dette, ikke software som bør installeres for å få diverse knapper til å virke osv)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har erfaringer med å formatere pc'en å installere med en ren vista cd? (uten alt annet ekstra dritt som vanligvis følger med)

 

Hvordan er det med drivere? Virker alt rett etter installasjonen eller må noen drivere installeres? Hvilke bør installeres i så fall?

 

(Jeg tenker kun på driver-software og optimalisering av dette, ikke software som bør installeres for å få diverse knapper til å virke osv)

 

Bare å laste ned driverene på forhånd det:)

 

Her kan du laste ned driverene:

http://support.acer-euro.com/drivers/downloads.html

 

Og 64bit skjermkortriver:

http://www.laptopvideo2go.com/forum/index....showtopic=22873

Last ned modifisert .inf da går det som en lek :)

 

Bare legg inn 64bit mens du først er i gang da:D

Lenke til kommentar
noen som har en miniguide til å oppdatere bios'en? slitsomt å lete gjennom 67 sider... :(

vifta mi har bare en hastighet - laveste! så laptopen blir meeeget varm... :|

Last ned den nyeste BIOSen så kan jeg si det når jeg kommer tilbake fra byen. Når ikke nå :p

Det står jo på sida at jeg må velge en spesifikt en, pga min tidligere bios-versjon? :O

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Til dere som har prøvd å formatere og legge inn nytt:

 

Kan jeg legge inn 64 bit versjon når det fulgte med 32 bit? Merker dere noe bedre

1. ytelse?

2. stabilitet?

 

Og kan man laste ned en image fil lovlig fra nettet?

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
noen som har en miniguide til å oppdatere bios'en? slitsomt å lete gjennom 67 sider... :(

vifta mi har bare en hastighet - laveste! så laptopen blir meeeget varm... :|

Last ned den nyeste BIOSen så kan jeg si det når jeg kommer tilbake fra byen. Når ikke nå :p

Det står jo på sida at jeg må velge en spesifikt en, pga min tidligere bios-versjon? :O

Merkelig. Hos meg stod det at jeg skulle velge nyeste version

Lenke til kommentar
Til dere som har prøvd å formatere og legge inn nytt:

 

Kan jeg legge inn 64 bit versjon når det fulgte med 32 bit? Merker dere noe bedre

1. ytelse?

2. stabilitet?

 

Og kan man laste ned en image fil lovlig fra nettet?

 

Hei, du kan fint legge inn 64 bit.

 

Jeg har samla de driverne og de utilities som jeg mener er nødvendig for at alt skal fungere og fungere optimalt for vista 64. Skal se å få samla de og lagt ned en nedlastningslink.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Til dere som har prøvd å formatere og legge inn nytt:

 

Kan jeg legge inn 64 bit versjon når det fulgte med 32 bit? Merker dere noe bedre

1. ytelse?

2. stabilitet?

 

Og kan man laste ned en image fil lovlig fra nettet?

 

Hei, du kan fint legge inn 64 bit.

 

Jeg har samla de driverne og de utilities som jeg mener er nødvendig for at alt skal fungere og fungere optimalt for vista 64. Skal se å få samla de og lagt ned en nedlastningslink.

 

Kan du nevne noe av de største forskjellen i 64 bit og 32 bit som du merket på denne pc'en? (veldig kort)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg er usikker på om jeg gjør riktig nå med å legge dette inn hær...

 

HJELP!

Jeg kjøpte 5930g rett etter jul, etter å ha sett det er en ganske bra maskin.

Jeg brukte den i 3 dager, og da den hadde "mast" endel om at jeg måtte brenne recovery, satte jeg igang. Første plate ble spyttet ut med feilmelding. Samme ble andre plate.

Brukte Verbatim -, noe som ble anbefalt fra Acer support. Tenkte det måtte være platene som ikke "passet" bra til denne brenneren, og kjøpte nye TDK +. Samme resultat, men denne gangen fikk jeg igjennom første plate ok, og andre plate feil-brannt.

Butikk og meg ble enige om å sende den inn, og kunne få en ny ettersom den var bare 3 dager gammel da feil ble oppdaget.

Ventet på svar/ny pc, men så dukket pc, 3 DVD (Verbatim +)og en faktura pålydende 630.- pluss mva opp i butikken. -De fannt ikke noe feil...

Hentet pc, og tok den hjem.

Satte i strøm, trykket på pc, og rørte ikke en knapp annet enn å sette i gang recovery brenning.

Samme resultat, spyttet ut plate med feilmelding. (feil 204 hvis jeg husker riktig, men tror jeg har sett en til.)

Har brennt i stykker ca 20 DVD plater (5 forskjellige typer), og har klart å brenne alle tre platene EN gang.

Det skal jo ikke være slik?

Jeg har brennt etpar data-plater, og de gikk tålig greit. Men blir jo veldig usikker på brenneren når ikke det orginale recovery systemet ikke fungerer...

Har spurt butikk/Acer hva vi gjør nå, men møter liksom bare veggen.

Faktura ligger å venter på meg, og jeg er mellom to stoler.

 

Har noen et forslag på hva som er galt? Hva bør jeg gjøre? Har noen andre det samme problem?

Jeg vet det ligger recovery på HD. OG jeg har nå 6 recoveryplater, men pc virker jo ikke slik den skal etter min mening?

 

Håper på tilbakemelding.

 

Hilsen Roald

Lenke til kommentar

Jeg ville krevd en ny sjekk. Når du får så ofte feilmelding, og du har forklart dette skikkelig, burde de fint kunne reprodusere feilen. De må teste at recovery dvd brenning fungerer dårlig, ikke bare teste å brenne noe annet.

 

Finner de feilen andre gang, burde de fint se bort fra test gebyret som de deler ut når de ikke finner feil. Du har jo brukt flere typer her og, så da er inkompatible plater utelukket.

 

Når det er sagt, så skal man ikke se bort i fra at det er recovery programmet som er dårlig og ikke hardware.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...