King_Canute Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Etter at jeg nå har hatt pc'en en ukes tid, så er det 1 ting som irriterer meg veldig, og det er at når du er på nett med trådløst nettverk blinker det i nettverklyset oppe til venstre, noen som vet om det er mulig å sette at lyset lyser konstant når du er på nett, og er slukket når du ikke er koblet på nett? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Dette har jeg også lurt på. Den blinker ikke hele tiden heller. Virker ikke som det er relatert til aktivitet på nettet, bare sånn tilfeldig blinking. Men den er litt irriterende. En annen ting er deaktivering. Om du slår av nettverket, restarter, eller slår den av, så er nettverket på igjen neste gang. Lenke til kommentar
King_Canute Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Dette har jeg også lurt på. Den blinker ikke hele tiden heller. Virker ikke som det er relatert til aktivitet på nettet, bare sånn tilfeldig blinking. Men den er litt irriterende. En annen ting er deaktivering. Om du slår av nettverket, restarter, eller slår den av, så er nettverket på igjen neste gang. Eneste løsning jeg ser sånn i farten er at man tar litt svart tape over lyset. Men litt dritt dersom tapen henger på lenge blir hele knappen klissete av limen fra tapen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Joda, men jeg er ikke spesielt glad i sånne leke-løsninger Skal ta å se nærmere på det en dag. Må da være mulig å styre det. Lenke til kommentar
KHaug Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Ser flere måler cpu/gpu temperaturer, hvor finner jeg program så jeg får sett dette også? På forhånd takk! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 (endret) Coretemp gir deg temperatur på kjernene til CPU. http://www.alcpu.com/CoreTemp/ Speedfan gir deg temperatur på det meste med sensor (også cpu). http://www.almico.com/speedfan.php Endret 24. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Er 1280x800 lite hvis man er vant til 1440x1050? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det blir jo annerledes. Men det er stort sett en vane, så etter litt bruk så er det jo ikke noe man merker lengre. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Men det er en grei oppløsning for tekstbehandling? Er vant til å se to sider av gangen i open office. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Men det er en grei oppløsning for tekstbehandling? Er vant til å se to sider av gangen i open office. Det blir det nok værre med. Må nesten anbefale deg å prøve å se på en maskin med den oppløsninga og se om det er overkommelig for deg. Lenke til kommentar
Erik den Raude Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 Det var med 75% zoom da. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 24. januar 2009 Del Skrevet 24. januar 2009 De som har hart problemet med støy, vennligst post hva det har gjort for å fikse problemet (hvis dere klarte det ). Nå som viftestøy er forskjellig fra person til person på denne PC'en, tenkte jeg vi kunne poste litt egne erfaringer angående dette "problemet". Legg gjerne inn hvilket temperaturer dere får under IDLE og LOAD, hva slags viftestøy dere opplever under hvilket temperaturer dere har osv. Dette tror jeg kunne vært til hjelp for dem som irriterer seg over viften Er selv et offer der Skal poste temperaturene mine i morgen Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Temperaturer ved IDLE: GPU: 46 HD: 35 Core 0: 38 Core 1: 38 Viften min går på høyeste nivå nå og støyen er ubehagelig. Når viften har stopped stiger temperaturene opp til 50-58 før viften slår inn igjen. Lenke til kommentar
KHaug Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Da vil ikke pc'n min lade seg opp igjen virker det som. Når jeg går ned på strømikonet står det 96% tilgjengelig (koblet til, lader ikke) Fikk denne pc'n på onsdag. Hva er dette? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Sjekk at alle forbindelser sitter ordentlig. Prøv å ta stikket ut og inn av PC'en og vent ca. 10 min. Hvis batteiet ditt fortsatt tappes for strøm er det noe muffins. BTW, det er normalt at det står hvor mange prosent batteri det er igjen mens du lader Gjør det hos meg. Lenke til kommentar
KHaug Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det har jeg gjort. Prøvd det meste. Den lader ikke, og den står fortsatt på 96%. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det har jeg gjort. Prøvd det meste. Den lader ikke, og den står fortsatt på 96%. Da tror jeg nesten den lader, hvis batteriet fortsatt viser 96%. Prøv å hold musepekeren over, så tror jeg du skulle se om den lader. Står ofte: Lader - X% gjenstår Lenke til kommentar
KHaug Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Det har jeg gjort. Prøvd det meste. Den lader ikke, og den står fortsatt på 96%. Da tror jeg nesten den lader, hvis batteriet fortsatt viser 96%. Prøv å hold musepekeren over, så tror jeg du skulle se om den lader. Står ofte: Lader - X% gjenstår Det står 96% tilgjengelig (koblet til, lader ikke). Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Dette er som regel standard. En del lader ikke mellom ca 95 og 100%, for å minske klattladning for et minut uten strøm. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 25. januar 2009 Del Skrevet 25. januar 2009 Er 1280x800 lite hvis man er vant til 1440x1050? Jeg hadde samme overgang selv. Jeg ser positive og negative sider med begge. F.eks. er tekst mer lettleselig i den minste oppløsningen. Nettsider er mer tilpasset den lave oppløsningen enn den store. Spill går lettere i native oppløsning i den laveste oppløsningen. Negative er når jeg holder på med mange ting på en gang. F.eks. musikk, msn internett samtidig. Ellers har overgangen gått helt fint for min del. Tror ikke den vil by på store problemer for deg heller om du bruker den til "vanlige" ting som msn, internett, musikk, spill osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå