Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått systemet opp og gå, men må få inn diverse først.

 

Men jeg skal se å få postet temp i kveld eller i morgen.

Takker ;)

 

Her kommer mine temp, lest av med speedfan og coretemp. Dette er verdier under idle og surfing osv.

 

Core 0 og 1 ligger på 38 - 44 grader. GPU ca 46C. HDD: 43C

 

Romtemperatur der dette er lest av ligger på 22-23C.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

er det flere som plages med lyden? Hvis jeg velger musikk på Acer eAudio så skjærer den seg veldig på de høye tonene. Har vært inne i innstillingene og slått av "space expander" noe som gjore det bedre. Men sliter fortsatt med bassen, har dempet den ned til 60% men noen ganger slår den seg helt i vranglås, virker som om den prøver å spille som en vanlig høytaler....

Kjøpte min på komplett, flere med samme feil?

 

Mvh.

Magnus

Lenke til kommentar
Slår du av bassen helt under dolby (natural boost) eller reduserer du subwoofer volume under en annen fane?

 

Jeg lar Natural Bass stå på men dempet til 4, dempet også bassen under fanen "nivåer"...

Synes det høres bedre ut når natural bass står på når den funker... Men er som sagt litt av og på, noen ganger funker det helt greit så plutselig kan subben skjære seg helt!

Produksjonsfeil?

Lenke til kommentar
Er ikke rare høyttalerne, så at det kan høres ille ut er ikke så rart.

 

Jeg har min naturalbas på 3 eller 2 og 50% nivå på den andre nivå.

 

Husk at om du bruker andre lydforbedringer i realtek kontrollpanel og eller andre lydprogrammer som øker bassen der og vil det fort vrenge seg.

 

Ok, takk for tips. Men tror nok ikke det er det som er feil med min, siden den plutselig kan slå seg helt vrang, også 30 minutter senere er den helt grei igjen på samme bruk. Tipper det er en produksjonsfeil på en eller annen måte... Så lurte på om det er flere som har handlet en fra komplett som har det samme problemet? (seriefeil...)

Lenke til kommentar
Er ikke rare høyttalerne, så at det kan høres ille ut er ikke så rart.

 

Jeg har min naturalbas på 3 eller 2 og 50% nivå på den andre nivå.

 

Husk at om du bruker andre lydforbedringer i realtek kontrollpanel og eller andre lydprogrammer som øker bassen der og vil det fort vrenge seg.

 

Ok, takk for tips. Men tror nok ikke det er det som er feil med min, siden den plutselig kan slå seg helt vrang, også 30 minutter senere er den helt grei igjen på samme bruk. Tipper det er en produksjonsfeil på en eller annen måte... Så lurte på om det er flere som har handlet en fra komplett som har det samme problemet? (seriefeil...)

 

Min er fra komplett, men har ikke opplevd noe sånt. Men nå bruker jeg vista x64 og kanskje en annen realtek driver?

 

Sliter du med for mye tull, så er det egentlig bare å deaktivere SUB, er jo ikke akkurat noen ghettoblaster det her :p

Lenke til kommentar

Heisann! Da har jeg kjøpt meg 5930G med 4GB minne, Bluetooth og Blueray fra elprice. Alt virker greit bortsett fra vifta. Når den starter, så høres det ut som om det er et eller annet som kommer borti. Noen som har det samme problemet, eller skal det være sånn? Har aldri hørt no lignende på noen av pc'ene jeg har hatt.

 

Og driverene som ble installert, er det noe jeg bør oppdatere?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Heisann! Da har jeg kjøpt meg 5930G med 4GB minne, Bluetooth og Blueray fra elprice. Alt virker greit bortsett fra vifta. Når den starter, så høres det ut som om det er et eller annet som kommer borti. Noen som har det samme problemet, eller skal det være sånn? Har aldri hørt no lignende på noen av pc'ene jeg har hatt.

 

Og driverene som ble installert, er det noe jeg bør oppdatere?

 

På forhånd takk!

Har hørt dette fra min og, men det er kun når jeg løfter den rask opp eller ned mens jeg bruker den. Hadde også problemer i starten hvor det hørtes ut som viften kom borti. Da måtte jeg vippe litt på laptopen så forsvant det. Heldigvis gikk sitnevnte problem vekk etter hvert. Det med at viften kommer intil kabinettet hvis du løfter den er normalt.

Lenke til kommentar
330560.jpeg

det der er i idle.

Men jeg har aldri hørt at vifta har skrudd seg opp i hastighet! aldri mens jeg har vært i windows! kunne det være en mulighet å oppdatere bios?

Prøv å oppdater BIOSen din ja ;) Vet du hvilken BIOS version du har? Viften burde i hvertfall regulere viftehastigheten etter hvor varm PC'en er.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Til info: Det virker nå som om Aspire 5930G er utgått! Hverken elprice, mpx eller komplett fører modellen lenger. Virker som om Acer har kommet med en helt ny serie med 16:9 format skjerm... Aspire 6930G og 6935G.

 

Virker som 6930g er en litt dårligere mod. med samme pris. Altså du får mindre enn du gjorde for 5930g. Totalt sett.

Lenke til kommentar
Til info: Det virker nå som om Aspire 5930G er utgått! Hverken elprice, mpx eller komplett fører modellen lenger. Virker som om Acer har kommet med en helt ny serie med 16:9 format skjerm... Aspire 6930G og 6935G.

 

De er ikke nye, for de har vært der en stund de også. Det 16:9 formatet er dårligere til surfing, da det blir enda smalere skjerm pga lavere oppløsning i høyden.

 

Og hvor mange filmer får en egentlig kjøpt som støtter 16:9? Er stort sett en variant rundt der så en får svarte kanter uansett.

 

MPX hadde 15 igjen i går så jeg, så da er det vel tomt nå. Er begrenset hvor lenge i dataverden en modell føres. Denne har helt klart vært en av de med mest for pengene i det siste.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...