L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Skal du flytte dem, må du avinstallere alle programmer som skal flyttes og velge at alle nye programmer skal installeres til d:\programfiler. Var jeg deg ville jeg hatt en egen partisjon med Windows, og alle programmer, samt andre dokumenter osv på den andre. CPU frekvensen vil gå opp og ned. Selv en liten økning en brøkdel er nok. Den klarer å endre frekvens mange ganger pr sekund, så dette er helt normalt. Ønskes ikke dette kan du sette maskinen på full ytelse, så vil den gå uten speedstep. Ble pcen stillere med ny biosoppdatering? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Edit: sorry Moderatorer hvis dere regner dette som OffTopic for dere som vil lære kjapt hvordan fikse en Partisjon større / mindre: last ned og innstaler denne: http://www.download.com/Easeus-Partition-M...4-10863346.html når den er ferdig starter du programmet - den partisjonen som du vil skal bli mindre høyereklikekr du på - Resize / move - på Unlocated space after velger du så mye GB MB whatever du skal ha (note: 10gb =100000 MB) også velger du den partisjonen som du vil skal bli større - høyere klikker - Resize/Move - og på Partition Size tar du så mye du kan - når du er ferdig velger du apply øverst til venstre - NESTE GANG DU REBOOTER SÅ VIL DETTE SKJE!. NB! du kan ha maks 4 partisjoner pr hardisk og denne acer dataen har 4 fra før (1 til C: en til D: og 2 til div. Fabrikk Install) Endret 19. januar 2009 av Submit Lenke til kommentar
Ael Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hoi! Først, en stor takk til alle som har bidratt til denne tråden, hjalp meg veldig med å velge akkurat denne laptopen som min første! Har hatt den i en uke nå og er sålangt storfornøyd! Eneste jeg lurer på er om "Dolby Headphone" og "Natural Bass" innstillingene kan skrues av permanent på noen måte (bruker engelsk windows, usikker på om det heter det samme på norsk)? Slik det er nå må jeg skru de av hver gang jeg skrur av og på laptopen. Litt irriterende. Noen som vet? Kanskje en BIOS oppdatering? Lydkort-drivere? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Skal du flytte dem, må du avinstallere alle programmer som skal flyttes og velge at alle nye programmer skal installeres til d:\programfiler. Var jeg deg ville jeg hatt en egen partisjon med Windows, og alle programmer, samt andre dokumenter osv på den andre. CPU frekvensen vil gå opp og ned. Selv en liten økning en brøkdel er nok. Den klarer å endre frekvens mange ganger pr sekund, så dette er helt normalt. Ønskes ikke dette kan du sette maskinen på full ytelse, så vil den gå uten speedstep. Ble pcen stillere med ny biosoppdatering? Var det jeg hadde tenkt til Men nå har jeg masse Windows programmer liggende i C. Ville helst hatt dem over i D, og så htt de viktige Windows filer alene på egen partisjon. Progammer og dokumenter kommer over på D. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Hoi! Først, en stor takk til alle som har bidratt til denne tråden, hjalp meg veldig med å velge akkurat denne laptopen som min første! Har hatt den i en uke nå og er sålangt storfornøyd! Eneste jeg lurer på er om "Dolby Headphone" og "Natural Bass" innstillingene kan skrues av permanent på noen måte (bruker engelsk windows, usikker på om det heter det samme på norsk)? Slik det er nå må jeg skru de av hver gang jeg skrur av og på laptopen. Litt irriterende. Noen som vet? Kanskje en BIOS oppdatering? Lydkort-drivere? Mener du kan gøre dette ved å høyreklikke på lyd-ikonet nede i venstre hjørnet, så går du avspillingsenheter eller no og dobbelklikker på Dolby ikonet. Der skulle det gå ann å justere bassen. Var kanskje litt dårlig forklar, men er en tidligere i tråden som har posted bilde av hordan du kommer inn så hvert en sjekk Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ble støyproblemet noe bedre etter bios oppdateringen? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 (endret) Til dere som har lagt inn vista x64. Hvilken driver bruker dere til Suyin webcam? Jeg fikk det til å virke på forrige installasjon, men nøyaktig samme nå, gir meg bare en liten feilmld boks med gotiske tegn når jeg prøver å starte opp webcam manager.... Edit: Etter å ha prøvd flere titals forskjellige drivere og utilitys, fant jeg ut at jeg må installere softwaren, så gå i enhetsbehandling og avinstallere drivere, og la windows reinstallere samme driver. Drivern er forøvrig med i Vista når det installeres (SP1 iallefall). Har flere ganger fått melding om at kamera er opptatt, så det virker som det er noe rart når den legges inn under install. Endret 20. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Ael Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Er disse innstillingene jeg prater om. Jeg skrur de av og restarter laptopen, og vips! Der var de skrudd på igjen. Utrolig irriterende! Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 20. januar 2009 Del Skrevet 20. januar 2009 Ble støyproblemet noe bedre etter bios oppdateringen? Støyproblemene er fortsatt ikke borte, men etter å ha lest ulike annmeldelser av Acer PC'er fant jeg ut at dette problemet er desverre normalt på dems laptoper. Ved IDLE mode er viften veldig uforutsigbar. Støy er noem man må leve med når det gjelder disse PC'ene. Venter i forhåpning om en BIOS som lar en kontrollere viften manuelt, slik at man kan få en gjevn viftehastighet. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Er litt merkelig det der. Har brukt min i ca 8 timer i dag med installering osv, og så vidt hørt vifta gå. Jeg har endelig fått Vista x64 til å fungere optimalt nå, slik at alt fungerer stabilt og med alle funksjoner osv. Det er dårlig av Acer og ikke kunne oppdatere litt mer drivere, og samtidig kunne de hatt drivere for 64 bit også, ikke bare der de er sammen med 32 bit. Men sånn er det vel hos alle. Skulle noen ønske ansamlingen med drivere jeg har brukt, så bare si fra. Lenke til kommentar
mortex2008 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Kanskje det hadde vært mulig å legge alle driverne inn som en link på første post, mangler slik som jeg ser en del drivere mtp 64bit? M Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Er litt merkelig det der. Har brukt min i ca 8 timer i dag med installering osv, og så vidt hørt vifta gå. Jeg har endelig fått Vista x64 til å fungere optimalt nå, slik at alt fungerer stabilt og med alle funksjoner osv. Det er dårlig av Acer og ikke kunne oppdatere litt mer drivere, og samtidig kunne de hatt drivere for 64 bit også, ikke bare der de er sammen med 32 bit. Men sånn er det vel hos alle. Skulle noen ønske ansamlingen med drivere jeg har brukt, så bare si fra. Bruker du kun win7 eller har du vista som dualbot? Hvis noen hadde kunne svart på dette hadde jeg også blitt veldig glad Spørsmål ang acer recovery dvd Hvordan syns dere denne pc'en virker i win7? Stabil? Virker 32bit versjonen fint uten ekstra drivere? Vil man få bedre ytelse i 64 bit (win7)? Endret 21. januar 2009 av Slettet+19283741 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) Er litt merkelig det der. Har brukt min i ca 8 timer i dag med installering osv, og så vidt hørt vifta gå. Jeg har endelig fått Vista x64 til å fungere optimalt nå, slik at alt fungerer stabilt og med alle funksjoner osv. Det er dårlig av Acer og ikke kunne oppdatere litt mer drivere, og samtidig kunne de hatt drivere for 64 bit også, ikke bare der de er sammen med 32 bit. Men sånn er det vel hos alle. Skulle noen ønske ansamlingen med drivere jeg har brukt, så bare si fra. Bruker du kun win7 eller har du vista som dualbot? Hvis noen hadde kunne svart på dette hadde jeg også blitt veldig glad Spørsmål ang acer recovery dvd Hvordan syns dere denne pc'en virker i win7? Stabil? Virker 32bit versjonen fint uten ekstra drivere? Vil man få bedre ytelse i 64 bit (win7)? Hva snakker du om?? Vista x64 er fortsatt Vista 64, ikke win 7 Men windows 7 vil fungere stort sett med vista drivere (unntak finnes), så lenge du bruker vista sine 32 eller 64 bit drivere, alt ettersom hvilken win 7 utgave du bruker. Men dette er fortsatt beta og ikke egna for hvermansen, selv om den viser seg å fungere svært bra allerede i beta. Endret 21. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 kan si win7 funker fett på denne maskinen Lenke til kommentar
psynik1 Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, kjempeflott tråd med mye nyttig informasjon. Jeg lurer på om noen her har funnet en brukbar skjermkortdriver til XP? Har 9600m gt versjonen av maskinen. Det funker brukbart slik det er nå men tror ikke det er helt optimalt, spesielt mtp. at den er så gammel og div småproblemer. Fra device manager: Driver provier: NVIDIA Driver date: 23.04.2008 Driver version: 6.14.11.7561 Ligger sikkert noe på laptopvideo2go, men det var litt forvirrende å finne frem der for min del . Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 (endret) XP 32 bit nVidia Drivere (notebook): http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.28_beta.html XP 64 bit nVidia Drivere (NoteBook): http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.28_beta.html edit: nVidia har begynt og legge ut laptop drivere nå blir opdatert hver 3 månde Endret 21. januar 2009 av Submit Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, kjempeflott tråd med mye nyttig informasjon. Jeg lurer på om noen her har funnet en brukbar skjermkortdriver til XP? Har 9600m gt versjonen av maskinen. Det funker brukbart slik det er nå men tror ikke det er helt optimalt, spesielt mtp. at den er så gammel og div småproblemer. Fra device manager: Driver provier: NVIDIA Driver date: 23.04.2008 Driver version: 6.14.11.7561 Ligger sikkert noe på laptopvideo2go, men det var litt forvirrende å finne frem der for min del . Du velger den nyeste drivern du ser der for XP. Så velger du last ned modded inf. Når begge er lastet ned erstatter du den inf fila du lasta ned med den som finnes i drivern for XP. Deretter kan du installere den. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Du kunne vel ikke poste temperaturene på PC'en din LOGIMAN? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, har nå fått systemet opp og gå, men må få inn diverse først. Men jeg skal se å få postet temp i kveld eller i morgen. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Hei, har nå fått systemet opp og gå, men må få inn diverse først. Men jeg skal se å få postet temp i kveld eller i morgen. Takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå