Fapse Skrevet 18. januar 2009 Del Skrevet 18. januar 2009 Neon som kan poste CPU og GPU temperaturene sine? Er nemlig slik at hver gang laptopen min sin GPU når 58 grader, går viften amokk! Bump Lenke til kommentar
Speedman Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Neon som kan poste CPU og GPU temperaturene sine? Er nemlig slik at hver gang laptopen min sin GPU når 58 grader, går viften amokk! Bump Gpu 49, Core 0 42 og Core 1 42. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hmmmm. Lider av vameproblemer, så må sende laptopen til Acer for reperasjon GPU'en kommer opp i 60 grader, så går vifta amokk! Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Kommer den lett opp i 60 grader? Ikke noe støv eller noe dritt på kjøling? Vifta skal jo begynne å gå på fult et sted. Det er en laptop uten for mye mulighet til å avgi varme. De nye driverne skal jo klokke opp kortene littegrann, kan det være en mulig årsak? Lenke til kommentar
D'Amico Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Mulig det er et dumt spørsmål, men hvordan sjekker jeg GPU og CPU-temperaturene? Har nemlig mistenke om at jeg har det samme problemet som henrik343. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) For å si det kort. Jeg fikk PC'en til jul og har hat problemene siden da Sjekker temperaturene på SpeedFan og de kommer alltid over 50 grader. Så når de er på sånn 55, nærmere 60 grader, snurrer viften 100%! Så synker temperaturene ned til 45 grader og viften roer seg. Etter 5-10 min så er temperaturene oppe i 55-60 igjen og viften går amokk. Etter hva jeg har skjønt er det ikke bare jeg som har dette problemet. Lider du også av disse problemene LOGIMAN? Endret 19. januar 2009 av henrik343 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg vet ikke. Har ikke en gang noe OS inne på min. Starta omlegging til Vista x64, men har ikke hatt tid til å komme videre enda. Men hva mener du med at vifta går amok? Går den ikke ned igjen når den blir kjøligere igjen? På min andre litt eldre Asus, går vifta konstant fra 40 grader, og ikke spesielt stille. Siden den går på allerede ved 40, slår den seg aldri av igjen før maskinen slås av. At vifta går på fult vil være helt normalt ved en gitt temperatur. Selv om den da dessverre kan komme til å bråke en del. Dessuten vil støy variere med hvilken strømplan man bruker. Normalt ville jeg nok benyttet meg av balansert, med mindre man trenger full guffe på en laptop. Men det er GPU eller CPU som blir 60 grader? Vet du hvilken bios versjon du har? Endret 19. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 GPU'en som nærmer seg de 60 grader. CPU'en kommmer opp i 50. Dette er jo ikke akkurat normalt? BIOS versionen er 1.21 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Er vel kun en vifte på denne maskinen om jeg ikke tar feil. Vet ikke om den kjøler både CPU og GPU med vifta via kjøleribbe. Men er det veldig mye støy da? Noe vil det alltids være (støy er relativt, så det som er støy for en er stille for en annen). Er jo ikke sikkert de temperaturene du leser av er riktig. Last ned coretemp og se hva den sier om temp på core 1 og core 2. Lenke til kommentar
Myr Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei. Skulle egentlig sta og kjøpe acer 5930g i dag, men dei har ikke pc'n inne og tviler på dei kan skaffe den der eg skal handle.(Må handle hos expert da eg har tilgodelapp på en del tusen der) Så da lurte eg på om noen her inne veit om acer 6935G har samme minne som 5930g på skjermkortet. Har ikkje lyst å kjøpe den om den har DDR 2 når eg kan få DDR3 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vil med stor sannsynlig tro at den har DDR3. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Er vel kun en vifte på denne maskinen om jeg ikke tar feil. Vet ikke om den kjøler både CPU og GPU med vifta via kjøleribbe. Men er det veldig mye støy da? Noe vil det alltids være (støy er relativt, så det som er støy for en er stille for en annen). Er jo ikke sikkert de temperaturene du leser av er riktig. Last ned coretemp og se hva den sier om temp på core 1 og core 2. Viften går jo 100% når temperaturen når 55 grader, og en vifte som går på 100% oppfatter jeg som støy ja. Når temperaturen er på rundt 50 grader er viften stille og fin Men denne fornøyelsen er jo kortvarig. Tror du det er GPU eller CPU som er for varm? EDIT: Nå etter 10 min bruk er temperaturen på GPU 56 og CPU 48. Endret 19. januar 2009 av henrik343 Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den blir så varm ved helt normal bruk også? Hva står strømalternativene dine på? Både vista og acer sin epower? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den blir så varm ved å surfe på internet. Når jeg skulle installere oppdaring på maskinen var CPU oppe i 55 og GPU i 58 Strømalternativene er på balansert. Kan du poste dine temperaturer er du snill? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den blir så varm ved å surfe på internet. Når jeg skulle installere oppdaring på maskinen var CPU oppe i 55 og GPU i 58 Strømalternativene er på balansert. Kan du poste dine temperaturer er du snill? På balansert og ved kun surfing burde det ikke være så mye bråk. Jeg skal poste mine verdier, men som jeg skrev lengre opp, har jeg ikke engang et OS innpå den Når jeg har kjørt min under installering i et par dager til test osv, har ikke jeg opplevd noe spesielt bråk iallefall. Men har du oppdatert bios? Kan være det har blitt endret verdier for vifte i nyere. Kan jo være et forsøk der om det ikke er gjort. Under prosesser er det ikke noe som ligger å sluker CPU hele tiden? Lenke til kommentar
Myr Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vil med stor sannsynlig tro at den har DDR3. Takk for svar. Fann ingen info om det så, får bare prøve Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den blir så varm ved å surfe på internet. Når jeg skulle installere oppdaring på maskinen var CPU oppe i 55 og GPU i 58 Strømalternativene er på balansert. Kan du poste dine temperaturer er du snill? På balansert og ved kun surfing burde det ikke være så mye bråk. Jeg skal poste mine verdier, men som jeg skrev lengre opp, har jeg ikke engang et OS innpå den Når jeg har kjørt min under installering i et par dager til test osv, har ikke jeg opplevd noe spesielt bråk iallefall. Men har du oppdatert bios? Kan være det har blitt endret verdier for vifte i nyere. Kan jo være et forsøk der om det ikke er gjort. Under prosesser er det ikke noe som ligger å sluker CPU hele tiden? Har sjekket prosesser og av en eller annen merkelig grunn svinger CPU frekvensen opp og ned hele tiden. Prosessorbruken svinger kraftig selv om jeg kunn sitter på internet. Prøvde å installere ny BIOS, men fikk ikke dette til. Kjørte BIOS filen, som det stod jeg skulle, men ingeting skjedde. Litt hjelp til oppdatering av bios hadde vært fint Får håpe det fikser noen av problemene. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Den blir så varm ved å surfe på internet. Når jeg skulle installere oppdaring på maskinen var CPU oppe i 55 og GPU i 58 Strømalternativene er på balansert. Kan du poste dine temperaturer er du snill? På balansert og ved kun surfing burde det ikke være så mye bråk. Jeg skal poste mine verdier, men som jeg skrev lengre opp, har jeg ikke engang et OS innpå den Når jeg har kjørt min under installering i et par dager til test osv, har ikke jeg opplevd noe spesielt bråk iallefall. Men har du oppdatert bios? Kan være det har blitt endret verdier for vifte i nyere. Kan jo være et forsøk der om det ikke er gjort. Under prosesser er det ikke noe som ligger å sluker CPU hele tiden? Har sjekket prosesser og av en eller annen merkelig grunn svinger CPU frekvensen opp og ned hele tiden. Prosessorbruken svinger kraftig selv om jeg kunn sitter på internet. Prøvde å installere ny BIOS, men fikk ikke dette til. Kjørte BIOS filen, som det stod jeg skulle, men ingeting skjedde. Litt hjelp til oppdatering av bios hadde vært fint Får håpe det fikser noen av problemene. Frekvensen på CPU skal gå opp og ned (speedsptep). Dette er for å holde en CPU kaldest mulig. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) en når jeg ikke kjører noen programmer er det litt rart. Du kunne ikke hjelpe meg med å oppdatere BIOS'en? EDIT: BIOS oppdatering er løst Endret 19. januar 2009 av henrik343 Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Hei Hvordan får jeg Programfilene fra partisjon C over til D? Har tenkt å dele opp PC'en i to. Partisjon C, for Windows, og partisjon D for Programfiler, dokumenter osv. Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå