Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et lite spørsmål. Den "Arcade deluxe" knappen øverst ved medieknappene til høyre. Den får jeg til å starte opp maskina som på-knappen. Antagelig siden den skal starte opp arcade deluxe i "offline". Men er det noen måte å deaktivere dette?

 

Og enda et. Deaktivering av wlan. Dette fungerer, men om den er av og jeg rebooter, så er den på igjen (deaktiverer med wlanknappen). Er det slik hos dere og?

 

Faktisk så er dette noe jeg også lurer på. Samt om det er mulig å konfigurere media knappene mot foreks Winamp. De funker mot Winamp pr idag, men play knappen er også pause knapp, men jeg får den bare til å starte sangen på ny for hver gang jeg trykker på den.

 

LOGIMAN, har du vært innom i bios'en og sjekket om det er noe der man kan skru av denne Arcade knappen av med?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvordan det er med Winamp, men hvis du bytter til Foobar2000 kan du regne med smertefri funksjonalitet fra touch-knappene :)

 

Et lite heads up til alle med denne maskinen og nokiatelefon: ett eller begge av nokiaprogrammene (nokia suite og nokia software updater) gjorde at blåtannen rett og slett forsvant fra maskinen min. Avinst. og reinst. av blåtanndrivere funket f.eks ikke, fordi maskinen rett og slett ikke fant igjen hardwaren. Takk Gates for gjenoppretting og at det skapes gjenopprettingspunkter automatisk hver gang man foretar seg noe signifikant :)

Lenke til kommentar
Er det noen som har en fix for skurrete lyd fra "subwooferen"?

 

Jeg fikk fjernet mesteparten av skurringen ved å skru ned sub volumet til 80. står vel på 100 som standard. Kan også virke å skru ned/av bass boosten i natural bass instillingene på Dolby taben

 

Kan noen være så snill å fortelle meg hvor jeg finner dolbytabben? Jeg har lett og lett, men finner den ikke...

Lenke til kommentar
Er det noen som har en fix for skurrete lyd fra "subwooferen"?

 

Jeg fikk fjernet mesteparten av skurringen ved å skru ned sub volumet til 80. står vel på 100 som standard. Kan også virke å skru ned/av bass boosten i natural bass instillingene på Dolby taben

 

Kan noen være så snill å fortelle meg hvor jeg finner dolbytabben? Jeg har lett og lett, men finner den ikke...

 

Høyreklikk det lille høyttaler ikonet på startlinjen. gå inn på "sounds". høyreklikk på den lydutang modusen du bruker (i mitt tilfelle speakers) å gå på properties å da burde du få opp en vindu med diverse tabs på hvor en av de er Dolby :) Legger til bilde.

 

post-101569-1232205045_thumb.jpg

 

Kan ikke garantere at skurringen blir borte da denne "subwooferen" ikke akkuratt er hardcore eller av super kvalitet :p

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Jeg ser at min Acer har langt ifra de nyeste skjerm driverene. Min har versjon 7.15.11.7620 fra dato 19.07.2008.

På Acer sin side hvor man kan laste ned drivere etc, finner jeg bare 7.15.11.7490 for vista32, litt merkelig at driverene som er på Acer sin side er eldre enn de som kommer med maskinen.

 

Men uansett, går det greit å laste ned drivere direkte fra Nvidia, eller må man gå via Acer, for å unngå komplikasjoner med pc'en generelt?

 

Skjermkortet som står i disse maskinene skal ha støtte for CUDA & PhysX , men da jeg installerte PhysX demo opplegg viser det seg at programmet ikke finner hardware støtte for dette, og det må da være drivere som er for gamle.

Lenke til kommentar

XtaZ: Tusen hjertelig takk!! :)

 

ICS-FD: det går helt fint å laste ned skjermkortdrivere direkte fra nvidia. I min aspire 4520 som hadde geforce 7000M som var spesialutviklet (møkka)kort akkurat for denne laptopen måtte jeg via acer, men 9600GT er jo et generisk kort. De mest drevne laster til og med ned og installerer modifiserte drivere fra f.eks laptopvideo2go for å få enda litt bedre ytelse.

 

www.nvidia.com > download drivers > Option 2: Automatically find drivers for my NVIDIA products

Lenke til kommentar

for dere som ikke får CUDA/PhsyX les:

 

<a href="http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.28_beta.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nvidia.com/object/geforce_noteb...79.28_beta.html</a>

last ned den driveren

 

og denne PhsyX drivern: <a href="http://www.nvidia.com/object/physx_9.09.0010_whql.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.nvidia.com/object/physx_9.09.0010_whql.html</a>

 

Phsyx i Mirrors Edge funka fett for meg ;)

 

EDIT!: du MÅ også go inn i kontroll panel (klassisk Visning) - finne NVIDIA PhysX (gå inn på den) - Settings - GeForce PhysX

Harddisken er bare 284 :/

Siden den er delt i 2 står det : C: 142 GB D: 142 GB

 

Skal det ikke være 320 ?

 

resten er til Fabrikk reinnstal partisjonen som er på 9gb og en annen som er på 3gb ellerno sånt :p

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Harddisken er bare 284 :/

Siden den er delt i 2 står det : C: 142 GB D: 142 GB

 

Skal det ikke være 320 ?

 

Diskprodusenten regner 1000 Kb som 1 Mb.

Microsoft regner 1024 Kb som 1 Mb. 

 

Derfor ser det ut som at harddisken er mindre enn det den er.

 

MS har større Mb enn diskprod. rett og slett

 

Les her.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar
Et lite spørsmål. Den "Arcade deluxe" knappen øverst ved medieknappene til høyre. Den får jeg til å starte opp maskina som på-knappen. Antagelig siden den skal starte opp arcade deluxe i "offline". Men er det noen måte å deaktivere dette?

 

Og enda et. Deaktivering av wlan. Dette fungerer, men om den er av og jeg rebooter, så er den på igjen (deaktiverer med wlanknappen). Er det slik hos dere og?

 

Faktisk så er dette noe jeg også lurer på. Samt om det er mulig å konfigurere media knappene mot foreks Winamp. De funker mot Winamp pr idag, men play knappen er også pause knapp, men jeg får den bare til å starte sangen på ny for hver gang jeg trykker på den.

 

LOGIMAN, har du vært innom i bios'en og sjekket om det er noe der man kan skru av denne Arcade knappen av med?

 

 

Jeg har sjekket i Bios, ikke noe spennende der.

 

Harddisken er bare 284 :/

Siden den er delt i 2 står det : C: 142 GB D: 142 GB

 

Skal det ikke være 320 ?

 

I tillegg til at harddiskene bruker 1000MB = 1GB og Windows 1024MB= 1GB, så er det ogå noen GB som går bort i en recovery partisjon.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte den hos Elprice, og den har P-prosessor ja. Ser ingen grunn til å kjøpe en uten blu-ray, når du kan få en med til samme pris :)

 

Nei det er helt sant, men synd jeg finner ut dette nå, og ikke for 1 uke siden. Men uansett Bluray spiller har jeg, så det spiller ikke så stor rolle for meg uansett. 3Gig med RAM er nok til mitt bruk, og Vista 32 støtter stort ikke mer uansett så.... Alt i alt er jeg fornøyd med min pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...