L O G I M A N Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Legger plutselig merke til at jeg rundt "acer"-logoen nederst på skjermen, har fått prikkete skraper i "lakken". Ser ut som noe av partikler har lagt seg på det grå feltet rundt av/på-knappen, og dannet disse. Men når jeg stenger laptopen ser jeg jo at skjermen aldri berører dette grå feltet. Derfor lurer jeg på om det er noen som vet hva grunnen til dette kan være? Jeg har behandlet maskinen så fint at det nesten er på grensen til nevrotisk Man legger ikke merke til disse skrapene ved vanlig bruk, man må altså studere skjermen for å se dem, men om man først får øye på dem, er de svært sjenerende og irriterende. Har ikke lagt merke til merkene før, så det kan jo eventuelt tenkes at maskinen har hatt disse merkene siden fabrikk? Det er pianloakk. Selv i glasskap så får denne riper/merker. Det er helt uungåelig på sånt. Dessverre. Hei Lurer på hva slags støynivå man kan forlange av denne laptopen? Støynivået er lavt. Mye lavere enn Asusen jeg har. Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Hmmmm Fikk PC'en til jul og hver gang jeg starter maskinen, slår vifta oppe i høyre hjørnet seg på full guffe Hvet ikke om dette er vanlig da. 15 minutter senere blir den litt stillere og så begynner den å bråke på nytt. Er dette normalt? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Det hender en del laptoper kjører full guffe på vifta i det den slås på, men det er maksimum noen sekunder. Virker som det er noe merkelig med din. Er det viftesus eller noen annen ulyd? Vært slik fra 1 dag? Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Har vært slik fra dag en ja Laptopen min oppfører seg motsatt av hva andre gjør. Når jeg starter den er den stille, men når jeg kommer inn i Vista hører jeg vifta starte Når det da har gått 15 min sparker vifta virkelig fra seg før den roer seg ned 15 min senere. Og sånn går den hele tida. Trenger seriøst hjelp her. Hjelper det å oppdatere BIOS? Snakket med Acer, men de viste ikke hva jeg skulle gjøre. Sa bare at jeg skulle sende PC'en til dem. Fint hvis noen med lignende erfaring kunne fortelle hva de gjorde Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Oppdater BIOS til den nyeste Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Biosen er version 1.21. Er det den nyeste? Nå er ikke viften stille lengre i 15 minutter før den bråker igjen, men går for fullt hele tiden! Skikkelig irritert nå etter som laptopen også skal brukes til studier og konsentrasjonen blir virkelig svekket med en orkan under seg Noen flere forslag? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Biosversjon 1.23 er siste. Hvordan står strømstyringa på den maskinen ( i acers kontrollpanel empowered?) Endret 15. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Fapse Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Strømstyringen står på balansert. Både i Windows og i acers kontrollpanel. Vil en oppdatering av BIOS gjøre noe spesielt utslag? Er jo merkelig at ingen nesten ingen andre lider av samme problem Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Noen som vet hva Acer Mobility center plugin er for noe? Eller eMobileCenter som det heter før du laster ned? Den installerer men ser ikke en dritt til den, så har ikke peiling på hva den gjør, ikke noe info på nett heller.... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Strømstyringen står på balansert. Både i Windows og i acers kontrollpanel. Vil en oppdatering av BIOS gjøre noe spesielt utslag? Er jo merkelig at ingen nesten ingen andre lider av samme problem Prøv iallefall. Er bedre å se om det virker, før en enventuelt sender den på service. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 (endret) Et lite spørsmål. Den "Arcade deluxe" knappen øverst ved medieknappene til høyre. Den får jeg til å starte opp maskina som på-knappen. Antagelig siden den skal starte opp arcade deluxe i "offline". Men er det noen måte å deaktivere dette? Og enda et. Deaktivering av wlan. Dette fungerer, men om den er av og jeg rebooter, så er den på igjen (deaktiverer med wlanknappen). Er det slik hos dere og? Endret 16. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Noen som vet hva Acer Mobility center plugin er for noe? Eller eMobileCenter som det heter før du laster ned? Den installerer men ser ikke en dritt til den, så har ikke peiling på hva den gjør, ikke noe info på nett heller.... hvis du søker etter Windows Mobilitetssenter så skal det være ekstra Acer valg aka: totalt unødvendig Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 (endret) Ok, takk for svar. Men noen som kan svare meg på det spørsmålet om de 2 knappene? En annen ting. Hvilken driver bruker dere som har Vista x64 på Nividia skjermkortet? Kan ikke si Nvidia imponerer som vanlig når det gjelder drivere. Synes snart de må ta skjea i en annen hånd, og skamme seg over å lage visse makkverk drivere. Jeg ble drittlei de på min stasjonære og heiv det ut og alt ble fryd og gammen, så jeg håper ikke det skal bli et slit med Nvidia, for da går denne i retur. Endret 16. januar 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
Eirikpet1 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Hei, fekk .045-5930G'en i posten frå MPX sist laurdag, og den er alt eg drøymde om. Glitrande nøgd Likevel, for tida er det ein ting som verkeleg irriterar meg. Kvar gong eg bruker ein av Fn-tastane (som for å låse keypad) medan eg speler til dømes Bioshock eller Crysis, vil nemleg spelet gå frå fullskjerm til vindus-modus. Dette er i og for seg ikkje noko stort problem då eg sjeldent tek i bruk Fn medan eg speler, men det same skjer når eg skrur på volumhjulet. Det verkar å vere forbundet med den grøne opplysningsteksten som kjem opp når ein forandrar på Acer-instillingane. (Verkar dei utanfor Windows, kanskje?) Og sidan eg brukar volumhjulet ein heil del, er dette ei skikkeleg plage. I eldre spel som til dømes BF2 (demoen for å vere eksakt ), får eg derimot justere volum med eg vil utan at noko skjer. Nokon forslag til korleis volumsjustering skal fungere som i BF i alle spel? Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 har nå spilt mirrors edge på denne dataen nå og det er lagg fritt med ALT på maks UTEN phsyX skal teste litt FPS med fraps og PhsyX imorra Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Et lite spørsmål. Den "Arcade deluxe" knappen øverst ved medieknappene til høyre. Den får jeg til å starte opp maskina som på-knappen. Antagelig siden den skal starte opp arcade deluxe i "offline". Men er det noen måte å deaktivere dette? Og enda et. Deaktivering av wlan. Dette fungerer, men om den er av og jeg rebooter, så er den på igjen (deaktiverer med wlanknappen). Er det slik hos dere og? Bumper denne. Må da være noen som iallefall kan gi meg et raskt svar spm. 2 iallefall da det skal være en hel del her inne med denne Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Da har jeg bestillt euronic sin pc Venter nu Jeg må ha den før neste helg Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Har den steget i pris? Finner den kun til 7500 rundt forbi, hørte den kostet 7000 for en eller to måneder siden. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Prisen er 7500kr nå ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Samme spesifikasjoner som før til 7500 kr? Betalte 6800 kr for ca 3-4 mnd siden:) F.Krisen som rammer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå