Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke hatt problemer til nå, men nå har jeg fått et nettverksproblem. Som en annen nevtne, er det noen Trojan.Zlob og Backdoor.bot-filer som ligger her, som jeg ikke får slettet. Men nå fungerer ikke internett. Jeg klarer å koble meg til trådløst, men når jeg setter i en internettkabel direkte fra bredbåndsboksen, som fungerer på den andre laptopen min, får jeg ikke internett. Får bare beskjed om at nettverket er uidentifisert, og at jeg kun har lokal tilkobling. Dette irriterer meg så til de grader, at jeg blri rett og slett fly forbanna. Noen som har opplevd lignende problemer, eller opplever lignende problemer, eller som vet hvordan man fikser dette?

Bump

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker du DHCP? Sjekk at det står aktivert.

Nå kan det være vell så mye tull med vista som med hardware. Hva skjer om du avvinstallerer nettverkskortet og restarter?

Har det virka før?

Jepp, internettet har virka før gjennom kabel. I løpet av uken skal jeg kjøpe meg en ruter, så håper hvertfall det kan løse problemet på hjemmebasis

Lenke til kommentar
Er det noen som har en fix for skurrete lyd fra "subwooferen"?

Jeg fikk fjernet mesteparten av skurringen ved å skru ned sub volumet til 80. står vel på 100 som standard. Kan også virke å skru ned/av bass boosten i natural bass instillingene på Dolby taben

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Er det noen som har en fix for skurrete lyd fra "subwooferen"?

Jeg fikk fjernet mesteparten av skurringen ved å skru ned sub volumet til 80. står vel på 100 som standard. Kan også virke å skru ned/av bass boosten i natural bass instillingene på Dolby taben

Se der ja! Nydelig. Men hvor finner jeg Dolby-taben? Har sett under Lyd og Acer HD Audio Manager i Kontrollpanel. Mon tro om jeg har klart å avinnstallere noe "lurt" :hmm:

Lenke til kommentar

Hei!!

Ser at mange kjører GTA IV på 5930g uten problemer.... Hos meg hakker det selv på laveste instillinger.

Har prøvd å laste ned utallige drivere til skjermkortet uten at det har blitt noe bedre. Hvilken driver bruker dere som kjører GTA IV?? Hvilke instillinger har dere på GTA IV??

Mvh

Vann28

Lenke til kommentar
Hei!!

Ser at mange kjører GTA IV på 5930g uten problemer.... Hos meg hakker det selv på laveste instillinger.

Har prøvd å laste ned utallige drivere til skjermkortet uten at det har blitt noe bedre. Hvilken driver bruker dere som kjører GTA IV?? Hvilke instillinger har dere på GTA IV??

Mvh

Vann28

Bare for å spørre, har du sjekket at du ikke kjører med noen lav ytelsesinstilling i strøminstillinger?

Lenke til kommentar

Kjører på høy ytelse der ja :yes:

edit:

Ehmm... Nei jeg gjorde ikke det....

Strømstyringsplan sto på høy ytelse.. men på acer epower managment oppdaget jeg at cpu sto på lav... Nå glir GTA IV fint.....

Beklager at jeg postet før jeg sjekket det, men trodde faktisk at jeg hadde full ytelse. Lærer stadig noe nytt...

Ha en fortsatt fin dag:)

Endret av vann28
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1nDPpQXNWW

Men nu når jeg skal kjøpe denne pcen.

Ka burde jeg gjøre for og få den raskest mulig ??

Skal installere GTA San Andreas/IV multiplayer på denne blir den og kjøre det fint??

Og hvor burde jeg bestille den i fra leste her at det er 3 versoner ute og går.

Leste og at den har 4,20 timers batteri stemmer dette ?? !! :dontgetit:

Takk for hjelp

Lenke til kommentar
Men nu når jeg skal kjøpe denne pcen.

Ka burde jeg gjøre for og få den raskest mulig ??

Skal installere GTA San Andreas/IV multiplayer på denne blir den og kjøre det fint??

Og hvor burde jeg bestille den i fra leste her at det er 3 versoner ute og går.

Leste og at den har 4,20 timers batteri stemmer dette ?? !! :dontgetit:

Takk for hjelp

Les førsteposten, så får du svar på dette med de forskjellige versjonene, samt hvordan du kan få den til å kjøre raskest mulig. 4,20 timers batteritid... tja kanskje. GTA IV og GTA San Andreas er to forskjellige spill. Sistnevnte kommer til å kjøre brillefint, mens IV nok ikke kommer til å kjøre knirkefritt på max i alle fall. Har ikke prøvd selv, men det står sikkert en plass her inne.

Også vil jeg være så freidig at jeg benytter anledningen til å bumpe mitt spørsmål til alle med denne pcen om hvor hen man finner Dolby-tab`en. :ph34r:

Endret av 8ruk3rn4vn
Lenke til kommentar
Hmm..jeg har alltid trodd at strømstyringsplanen ikke hadde direkte sammenheng med hovedytselsen på pcen. Så ved å kjøre balansert slik jeg har gjort til nå så får man ikke brukt pcen til det fulle mtp hva den yter?

Hvis ikke det hadde noen sammenheng, så hadde det vel vært null grunn for at pcen skulle bruke mer strøm.

De forskjellige alternativene setter strømspare alternativer for det meste. Alt fra hvor mye cpu skal klokkes ned og opp, hvor lenge harddisk skal idle før den slås, strømsparing på nettverkskort, selektiv usb aktivering, osv.

Men nå virker det som om acer sin e-power management overstyrer vista sin, så man må velge derfra.

Dette skjermkortet slår av full ytelse når det ikke trengs for å spare strøm, og går dermed over i en slags integrert grafikk kort løsning. Da sier det seg fort at om strøminstillingene er feil vil det meste hakke mer en hakke hakkespett.

Lenke til kommentar

Hei der, har et "lite" problem.

I ren desperasjon over at webcameraet ikke fungerte slettet jeg like så greit hele crystal eye programmet. Etter noen timers leting både her på forumet og ellers på nett må jeg bare spørre om hjelp: Hjelp, hva gjør jeg nå? Hvor får jeg tak i drivere og programvare?

Lenke til kommentar

hei :) edit: si ifra hvis du ikke finner Acer mappa ;)

gå inn i C: diksen din - Acer - Preload - Autorun - APP - velg enten SyWeb10 - klikk på setup.exe.

da burde du ha crystal eye webcam på plass.

sjekk om du får inn camen din hvis ikek skal jeg finne drivere for deg :)

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Hei der, har et "lite" problem.

I ren desperasjon over at webcameraet ikke fungerte slettet jeg like så greit hele crystal eye programmet. Etter noen timers leting både her på forumet og ellers på nett må jeg bare spørre om hjelp: Hjelp, hva gjør jeg nå? Hvor får jeg tak i drivere og programvare?

Her er alt du trenger, både drivere og software.

http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5930.html

Det ser ut som det er to ulike web_cameraer. Du skal laste ned en av de med CCD foran. Du må nesten bare prøve å se hvilken som går.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...