Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Ok, men tror jeg går for denne http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...oductTabcontent

Den har vel ikke så aller verst prossesor ser det ut som og det er P utgave prossesor.

Var ute etter noe som var hakket kvasser enn 5930

Samme prosessor, men vet ikke om det er GDDR3 på skjermkortet. Du får vel en ytelsesøkning på vel 15% tilregnet, om du velger GDDR3 fremfor GDDR2. Ring/mail Elkjøp og forhør deg om skjermkortet, det ville jeg gjort ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På min 5930G så fulgte det med Trojan.zlob og Backdoor.Bot som jeg ikke blir kvitt, er det noen andre som har oppdaget det samme hos seg?

C:\Users\Default\My Documents\My Music\New Song.lagu (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Music\Video.vidz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\aweks.pikz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\seram.pikz (Backdoor.Bot) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Music\My Music.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Pictures\My Pictures.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

C:\Users\Default\My Documents\My Videos\My Video.url (Trojan.Zlob) -> Delete on reboot.

Malwarebyte klarer ikke å bli kvitt det.

Er det noen som har en løsning på dette?

Jeg sliter også med dette. Veldig irriterende!

Lenke til kommentar

Til alle som skal instalere drivere til denne laptopen så bruk 176.37 fra laptopvideo2go og velg vista 32 bit versjonen (for de som har den 5930g med 3gb ram og 9600m gt).

Bare se på benchmarkene jeg tok i cod 4 når jeg så først rett fram og snudde meg helt rundt og så etter det lot jeg spilleren se rett opp i luften.

På 176.37

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

9975, 60000, 40, 190, 166.250

179.13 (som skulle være bra til 9600 m gt)

Frames, Time (ms), Min, Max, Avg

8673, 60000, 41, 169, 144.550

Lenke til kommentar

Litt off topic her, men ....

Jeg har Windows Vista Ultimate 64 DVD'en som jeg bruker til min stasjonære pc, kan jeg bruke denne dvd'en til å installere på Acer 5930G med nøkkelen som følger med Acer'en?

Windows Ultimate inneholder jo alle versjoner av Vista om jeg ikke husker feil.

Grunnen til at jeg spør om dette er at folk sier de har virus på pc'en ved levering, og det vil jeg ikke ha noe av, så derfor vil jeg installere Vista på ny når jeg eventuelt bestiller og får Acer'en.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hatt problemer til nå, men nå har jeg fått et nettverksproblem. Som en annen nevtne, er det noen Trojan.Zlob og Backdoor.bot-filer som ligger her, som jeg ikke får slettet. Men nå fungerer ikke internett. Jeg klarer å koble meg til trådløst, men når jeg setter i en internettkabel direkte fra bredbåndsboksen, som fungerer på den andre laptopen min, får jeg ikke internett. Får bare beskjed om at nettverket er uidentifisert, og at jeg kun har lokal tilkobling. Dette irriterer meg så til de grader, at jeg blri rett og slett fly forbanna. Noen som har opplevd lignende problemer, eller opplever lignende problemer, eller som vet hvordan man fikser dette?

Lenke til kommentar
Vet det , men var en kar som ikke var sikker på om det var det på denne også ;P

Jepp, den har en prossesor på 2,26, 5930g har 2.0. Ellers samme effektbruk osv. Samt at den har 1GB minne mer og 16:9 skjerm. Eneste er mindre batteri. Det var derfor jeg gikk for 5930G. Prossesoren holder i massevis, men batteritiden frista meg mer, enn å legge 2,5k til for hakket bedre ytelse.

Men, det er jo en flott pc da. Med mediapad og blueray for de som ønsker det.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Tja, utgår og utgår. Bærbare oppdtaeres stadig.

Så hvor lenge skal man vente. En ting er om noe helt nytt var på vei (ny centrino plattform f.eks). Di får allerede ganske mye for penga. Det er ikke sikkert det lønner seg å vente nå. De forventer jo prisoppgang, og mindre produksjon.

Normal utvikling vel gå sin gang, men tilbudet er faktisk ganske bra. Veldig mye for pengene nå. Ser faktisk at man får mindre i dag for penga enn hva jeg gjorde for et år siden med min nåværende. Tilsvarende spec koster nesten det samme nå (maks 500kr under).

Lenke til kommentar

Jepp, har skjønt at denne pc'en er ekstremt bra i forhold til pris, og spesifikasjonene er både nye og gode til å være en bærbar til langt under titusen-lappen. Har prøvd og fulgt litt med på om det skal komme noen nye komponter i nærmeste framtid, og det er ikke de store nyhetene såvidt jeg har skjønt.

Nå har jo denne pc'en vært på markedet en stund, uten at den faller noe tilbake i forhold til andre 15-tommere i denne prisklassen slik f. eks. Dell m1530 (som jeg en stund siklet litt på) har gjort, og det er jo veldig positivt.

Det jeg egentlig er ute etter, var om noen vet om det skal komme noen nye pc'er til omtrent samme pris, bare med bedre spesifikasjoner. Det er jo litt dumt å kjøpe denne, også kommer det en ny med bedre prossesor og mer ram rett etter på :p

Lenke til kommentar

Joda, men det er lite trulig. De fleste i denne klassen bruker de eldre t-seriene, og med lavere ytelse. Selv de som koster 2500 mer har ikke mer en hakket bedre cpu.

Men, det er bare å vente lenge nok. Om et år er forskjellen lik det 5920 som var det store i fjor. Den koster fortsatt 6000kr. Bortsett fra hatt den hadde blue-ray, så er det bare litt oppgradering her og der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...