Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Er det noen som har problemer med WoW på denne? Jeg har hatt to acer maskiner (7520G og 8920G) i begge disse har jeg hatt problemer med plutselig lavere ytelse, lag og spraking i lyden. Jeg begynner å tro at det er en gjennomgående feil hos Acer med dette.

Så jeg gjentar meg selv nå, er det noen andre som har problemer med plutselig redusert spillytelse?

Fiske.

Er det bare jeg som har fått en fungerende utgave? Min har funka bra siden første dag :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Funker grisebra min og. Etter litt tweaking vel og merke, feks kortere kill-tid, boote med begge prosessorene etc.. Men i spill er det ikke fullt så imponerende, altså. Mulig det bare er litt tweaking som skal til der og. Er det forresten stress å klokke en laptop? Tenker først og fremst på cpu..

Hvordan kan du tweake kill-tid og boote med begge prosessorene? skulle gjerne ordnet det på min også!:)

Lenke til kommentar
Blir nok vanskelig å boote med begge prosessorene, ettersom det kun er en. :p

Skal nok stå "begge prosessorkjernene" :)

Hehe nettopp.. ;) Gikk litt fort i svingene her. Se litt lenger bak i tråden, trur brukeren med nick Submit la inn en link til ei side der det var masse tips..

Jepp.

Men skulle likt å visst hvordan man kan tweake OSet til dette, samt om det gir noen raskere oppstart i praksis.

Stor forskjell her i allefall.

Edit: forresten noen som har funnet ut hvordan de spiller HL2 med høyere oppløsning enn 1024x768? Skjermen går jo til 1280x800..

Endret av appelsinbrus
Lenke til kommentar
Er det noen som har problemer med WoW på denne? Jeg har hatt to acer maskiner (7520G og 8920G) i begge disse har jeg hatt problemer med plutselig lavere ytelse, lag og spraking i lyden. Jeg begynner å tro at det er en gjennomgående feil hos Acer med dette.

Så jeg gjentar meg selv nå, er det noen andre som har problemer med plutselig redusert spillytelse?

Fiske.

Quoter meg selv fra en tidligere post:

Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

Sjekk om dette kan vere feilen hos deg :)

Lenke til kommentar

"Er det noen som har problemer med WoW på denne? Jeg har hatt to acer maskiner (7520G og 8920G) i begge disse har jeg hatt problemer med plutselig lavere ytelse, lag og spraking i lyden. Jeg begynner å tro at det er en gjennomgående feil hos Acer med dette.

Fiske."

det kan man fikse med en kjapp BIOS oppdatering fordi det er et fint tegn på at dataen blir for varm :)

Lenke til kommentar

Det trodde jeg og med en gang. Men den ligger ikke på lista. Så prøvde jeg å gå inn på C: for å slette den derfra, men finner den ikke der heller.

Mener å huske at når jeg dreiv og sletta all den dritten man får med når man starter pcen for 1. gang at jeg sletta noe fra Google. Mulig det var den toolbaren, men virker jo som om den ikke ble helt sletta i såfall.

Noen som vet hvordan jeg sletter den? har prøvd å søke og, men pcen finner det ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...