Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere av dere som har prøvd dette eller? Faktisk ganske genialt, kan finne ut av alt mulig rart. Til og med alt som står i denne tråden :)

.... :ninja:

(Og nei, var ikke ment som noe personangrep mot noensomhelst hvis noen trodde det. Bare en påminnelse)

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar

Hvordan er det når man skifter bruker uten å skru av programmer o.l.? Jeg spilte FM 09 i går, og det tok plutselig skikkelig lang tid å lagre og alt gikk merkbart treigt! hvordan i huleste har det seg?

Ser noen nevner at spillene deres gikk tregere, men var det innstillinger på PC eller i spill som gjorde utslaget? Hvordan kan jeg f.eks. se om CPU yter maks?

Lenke til kommentar
Flere av dere som har prøvd dette eller? Faktisk ganske genialt, kan finne ut av alt mulig rart. Til og med alt som står i denne tråden :)

.... :ninja:

(Og nei, var ikke ment som noe personangrep mot noensomhelst hvis noen trodde det. Bare en påminnelse)

Vi spør her først fordi det i de fleste tilfeller er lettest å forstå det som blir sagt her fra folk med erfaring, enn hva en og annen random nerd på nettet :p

Lenke til kommentar

Hei, fin samletråd!

Jeg tenker å kjøpe meg en av disse modellene, men er litt i tvil hvilken. Jeg vil gjerne ha den med 4 GB minne. Men har et pat spørsmål.

1. (:p) Hvorfor lager Acer tre modeller med samme navn, men med ulik farge på tastaturene? (egentlig ikke det jeg lurer mest på men)

2. Hvilken farge er det på den med 4gb? Altså den beste(eller?)

3. Er det 7200 eller 5400 rpm på den med 4gb?

4. På den med 4gb står det Nvidia 9600 512/1gb ? Kan jeg velge dette, hvordan fungerer det?

5. Noen som har den med 4gb her? Den funker fint vel? Har fått intrykk av at de fleste har den med 3gb(har ikke lest alle postene da).

Tusen takk,

Christian

Lenke til kommentar

1. ingen versoner av denne vi snakker om (5930g) har forskjellige farger :)

hvorfor Acer har flere nesten like dataer hvet jeg ikke.

2. svart som på bildene i første post ;)

3. mener det er 5400rpm

4. hvis du tar den riktige 4gb versonen så har den 512 mb ram på GPU. (står up to 1791mb nVidia 9600m GT TurboCache. hvordan det virker hvet jeg ikke)

5. burde vel funka men tenk på at vista 32Bit tar bare 3.2g ram :) med grafikk monne :)

Lenke til kommentar
Takk! Den riktige4gb versjonen er den som er postet i første tråd sant? Har sett mange like maskiner på ulike nettbutikker så er litt forvirret.

Takk skal du ha!

Tror ikke du får så mye bedre ytelse med 4GB. Min 3GB går så det suser :)

Med mindre du ønsker Bluray, så vet jeg at jeg ville valgt 3GB-versjonen.

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle bestille meg en av disse rett etter jul, men hvem av disse har best cpu og raskest minne samt bedre skjermkort (litt gaming ja:))? Litt forvirrende for de som er litt lite pc kyndinge... :p

Tenkte jeg skulle kjøpe meg en raskere hardisk anyway, og 3gb med minne kan jeg senere oppgradere til, og blueray er for meg unødvendig. :p

Lenke til kommentar

Jeg har en 5930g med 9600m gt (ca 2 mnd. gammel), og opplever store variasjoner i grafikkytelsen. Av og til lagger det veldig mye i spill og av og til flyter det helt fint. Det samme gjelder når jeg spiller HD filmer, av og til hakker det så mye at det er umulig å se på. 9600m gt skal jo være mer enn sterkt nok til savspilling av HD filmer. Bare lurte på om noen andre har opplevd det samme, og om det finnes noen løsninger på problemet.

Takk for eventuelle svar :thumbup:

Lenke til kommentar

problem!

en kamerat sin modell (4gig blu ray) har rød skjerm under oppstart og bruk... trodde den hadde fikset seg selv for et par dager siden, men nå har det kommet tilbake... noen som har opplevd dette? ellerhar en løsning? prøvd å laste ned nye drivere fra laptopvideo2go greia men får jo ikke mer en ca 0,5kbts pr sek....

bildet er det, men alt svart blir til rødt...

Lenke til kommentar
Jeg har en 5930g med 9600m gt (ca 2 mnd. gammel), og opplever store variasjoner i grafikkytelsen. Av og til lagger det veldig mye i spill og av og til flyter det helt fint. Det samme gjelder når jeg spiller HD filmer, av og til hakker det så mye at det er umulig å se på. 9600m gt skal jo være mer enn sterkt nok til savspilling av HD filmer. Bare lurte på om noen andre har opplevd det samme, og om det finnes noen løsninger på problemet.

Takk for eventuelle svar :thumbup:

Den har dårligere ytelse når den ikke er koblet til ekstern strømforsyning.

Lenke til kommentar
Nå er jeg tilkoblet strømnettet, har skrudd opp strømgreiene til "ytelse", og likevel hakker skjermbeskytteren. Den der tar jeg ikke helt, klarer ikke maskina å kjøre en stakkars skjermbeskytter? :wow:

Er det Vista som kødder, kanskje?

Er en feil med skjermbeskytteren. Gjelder alle 5930G jeg har vært borte i iallefall. Er ikke noe galt med maskinen, så virker som Acer gjorde noe feil når de lagde skjermbeskytteren :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...