Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

Glad det fortsatt finnes genier i denne verden!! TUSEN TAKK! :dribble::new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste at noen har problemer med plutselig dårligere ytelse i spill osv. Skjedde det samme med meg i går. etter en restart av maskinen så syntes jeg den hadde mista en del futt i spill og sånn da jeg fikk skikkelig dårlig FPS. skjønte ikke hva dette kunne vere. å restarte maskina og registry cleaning osv funka ikke. Viste seg nå at av en eller annen merkelig grunn så har "high performance" instillingen min stilt CPU speed ned på low mens alt det andre fortsatt var på high :O Så dette da jeg rotet meg inn på acer sin batteristyring (dobbeltklikke batteriet på acer toolbaren) skrudde denne på high igjen som den normalt skal vere å nå går maskinen som en kule igjen :) Merkelig at det har stilt seg inn på low av seg selv uten å gi fra seg noen melding :S

Men uansett. sjekk om dette kan ha skjedd hos dere også :)

Glad det fortsatt finnes genier i denne verden!! TUSEN TAKK! :dribble::new_woot:

hehe bare hyggelig :) bra posten min kom til nytte :)

Lenke til kommentar
Et par spm til ang. denne 0.45 modellen.

Noen som vet hvordan "Enter" knappen er paa denne? Er den avlang slik som en vanlig shift, eller er den slik vi er vant med, en som tar to rader, altsa en stor Enter-knapp?

Og noen nevnte kladdemerker paa skjerm, hva menes? Skjermen er noe av det viktigste eg tenker paa naar eg skal kjope meg baerbar no, trenger en som er skikkelig god aa se paa pga. den skal brukes til skolebruk 10timer dagen.

Takker for svar :D

Hei!

Eg fikk nettop 0.45 modellen, og den har iallefall en vanlig stor Enter-knapp som tar 2 rader.

Kladdemerke på skjerm, menes vel med at det er veldig lett at det setter seg fettmerker osv på den. Men ikkje noke stort problem egentlig.

Dette var veldig rart, eg ringte faktisk Acer teknisk support og spurte om den Enter knappen, han sa det var en flat enter som lignet paa en shift. Han var svensk + eg er bergensk, tror du det har noe med saken aa gjore eller har han med en feil tenkt en annen modell av 5930g?

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt? Det er bare å ta backup nå hvis du vil det, men du vil trolig bruke en plate til ellno. Det er uansett ikke krise om du ikke gjør det (det skulle vært gjort med en gang), du har jo recovery-funksjonen hvis noe skulle skjære seg :)

2: Hvor kan jeg finne og forandre på innstillingene til musikkstyring touchpaden på høyresiden? Bruker Winamp til musikk men hver gang jeg trykker play f.eks så starter den både sangen i Winamp OG åpner Windows Media Player, noe som er ganske irriterende. Trodde kansje det hadde noe med launch manager å gjøre men der fant jeg bare instillinger for de snarveitastene på høyresiden :s

Jeg har ikke funnet noe om hvor man kan endre disse innstillingene. Tenkte kanskje det hadde noe med standard avspillingsprogram e.l. men jeg har uansett ikkenoe problem med den da jeg bruker iTunes, som fungerer fint :) Prøv å søk litt rundt eller kontakt Acer kundeservice for å få et skikkelig svar!

Jeg fikset dette hos en kompis som brukte akkurat Winamp. Gå på innstillinger så finner du Global Hotkeys:

image111.png

Funker dette med MediaMonkey?

Lenke til kommentar

Et sykt irriterende problem jeg har, er at når jeg tapper eller såvidt kommer borti touchpad'en, så registrerer maskinen det som et venstre-klikk. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne funksjonen, og for ikke å glemme den idiotiske funksjonen hvor den etter 1-2 sekunder trykker av seg selv, bare ved at du holder pilen/musen over en knapp eller link. Det er så irriterende at jeg holder på å bli gal!

Lenke til kommentar
Et sykt irriterende problem jeg har, er at når jeg tapper eller såvidt kommer borti touchpad'en, så registrerer maskinen det som et venstre-klikk. Noen som vet hvordan jeg fjerner denne funksjonen, og for ikke å glemme den idiotiske funksjonen hvor den etter 1-2 sekunder trykker av seg selv, bare ved at du holder pilen/musen over en knapp eller link. Det er så irriterende at jeg holder på å bli gal!

Hjelpe meg, eg blir gal bare av aa lese dette. Imponerende at du ikke har a) kastet pcen ut vinduet b) slettet og formatert all driten.

Forste eg skal gjore naar eg faar min Acer i morgen, er aa hente drivere, formatere hele jaevla acer programvaren i lag med Vista. Vil sitte med et godt forsteinntrykk og ikke faa slike traumer som du har faatt :)

Lenke til kommentar

Jeg har ikke a) kastet pc'en ut av vinduet fordi jeg er forelska i selve maskina :D og b)formatere har jeg ikke tatt meg bryet til, men nå har det seg slik at en kamerat hjalp med meg skolelaptopen min og fikk bort de funksjonene der, men han husker ikke hva han gjorde :p

Lenke til kommentar

Er keen på å kjøpe denne pcen.

Men skal legge inn XP hvis jeg går for å kjøpe den.

Noen her som har hatt problemer med innstalasjon av XP? og funker det både med Home og Pro?

Og hvordan er det med tastaturet? Så bilde på Komplett, og der er det engelsk tastatur. Leveres pcen med sånn tastatur? eller får jeg med norsk?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Jeg har hatt min aspire 5930G i 1.5 måneder, men i det siste (ca 1 uke) har harddisken begynt å lage tikke-lyder. Du hører lesearmen arbeide, lydnivået er mer enn hva som er normalt, tror jeg. Lydene kommer og går litt og hvis jeg snur litt på pcen (slik at den står i vinkel) forsvinner ofte lydene. Bør jeg levere den inn?

Endret av Cucumber
Lenke til kommentar

Noen her som har hatt problemer med innstalasjon av XP? og funker det både med Home og Pro?

Og hvordan er det med tastaturet? Så bilde på Komplett, og der er det engelsk tastatur. Leveres pcen med sånn tastatur? eller får jeg med norsk?

Noen som kan hjelpe meg her eller?

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe meg her eller?

er noen som har innstalert XP på denne maskina hvis du leter litt lenger bakover :xmas:

det er sefølgelig norsk tastatur.

Lenke til kommentar

Har et spørsmål ang denne pc-en.

<a href="http://www.elprice.no/nye-produkter-ifra-i...mp;shopby=629;4" target="_blank">http://www.elprice.no/nye-produkter-ifra-i...mp;shopby=629;4</a>

Hvordan er støynivået til denne ved vanlig surfing osv? Har lyst på den, men vet ikke hvordan den er kontra testene til dinside.no der den vant for beste kjøp i september.Der sies det at den er svært stillegående, er det noen vesentlig forskjell på prosessoren til denne og Intel T7350 som ble testet der?

Takker for svar

Endret av Marcos
Lenke til kommentar

Hvordan er det hvis man kjøper denne pcen hos f.eks. Komplett eller Mamoz med Vista? får man med Vista cdene sånn at man kan formatere den når man vil? eller er det sånn som det er hos DELL at du ikke får med en dritt og må sende den inn hvis du vil formatere osv.?

Så tidligere i tråden at et linka til en Acer med 4gb ram. Men finner den ikke på prisguide. Er det bare Euronics som selger den til 9000 eller kan man få den billigere andre steder?

Endret av Gloms
Lenke til kommentar

Vista ligge vel forhåndsinstalert, så du berre startar PCen og den installerar rundt 2 timar div. program som ligg på disken. Masse Acer program. Div drittspel og idioti som tar deg tid å fjerne. Men alt ligg på C:, .exe filer til alle program. Du blir også bedt om å brenne 3 dvd-ar med backupmateriale, som du brukar visst PCen kræsjar og gjennopprettar den til fabrikkstandar antar eg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...