Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd


ovinn

Anbefalte innlegg

Hm... er på utkikk etter en ny bærbar da min trofaste Acer (et eller annet) begynner å ta på årene nå. + at lydutgangen gikk til helv#%= i helga... :hrm:

 

Men tanken var å kjøpe en med blu ray, og litt større skjerm. Evt kjøpe denne versjonen med blu ray, og drite i skjermen. Snakk om priorieteringer her :p

 

Noen som har noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm... er på utkikk etter en ny bærbar da min trofaste Acer (et eller annet) begynner å ta på årene nå. + at lydutgangen gikk til helv#%= i helga... :hrm:

 

Men tanken var å kjøpe en med blu ray, og litt større skjerm. Evt kjøpe denne versjonen med blu ray, og drite i skjermen. Snakk om priorieteringer her :p

 

Noen som har noen råd?

 

Kjøp deg 6935G! :)

Lenke til kommentar
Kva skal ein med Blu-Rayspelar på bærbar? Køyre med høgaste oppløysing på ein 15" skjerm? Om du skal bruke pc'n til å sjå Blu-Ray på tv'n i stua er det mykje betre med ein standalone-spelar. Eg ser liksom ikkje heilt den store nytteverdien i blu-ray på bærbar.

Beklager, tenkte litt feil. Tenkte Mest med tanke på 17 og 18,4" versjonen. (1920x1080)

Og da begynner Blu-Ray virkelig å bli et must ja.

 

Standalone spiller har jeg, samt spiller i den stasjonære maskina. Og i den bærbare så er det jo også en stor fordel at jeg får sett filmene mine også der. Kommer til å være en god del borte fra hjemmet, og da er det veldig greit med Blu-Ray spiller.. ja så vel som god skjerm. (ikke noen TV der)

 

Ikke det at en ikke ser stor forskjell på en 15", for det gjør man. Men det er jo da først i en 17-18,4" det slår mest ut, og var da det jeg tenkte mest på. :)

Lenke til kommentar
*snip*

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt? Det er bare å ta backup nå hvis du vil det, men du vil trolig bruke en plate til ellno. Det er uansett ikke krise om du ikke gjør det (det skulle vært gjort med en gang), du har jo recovery-funksjonen hvis noe skulle skjære seg :)

 

2: Hvor kan jeg finne og forandre på innstillingene til musikkstyring touchpaden på høyresiden? Bruker Winamp til musikk men hver gang jeg trykker play f.eks så starter den både sangen i Winamp OG åpner Windows Media Player, noe som er ganske irriterende. Trodde kansje det hadde noe med launch manager å gjøre men der fant jeg bare instillinger for de snarveitastene på høyresiden :s

Jeg har ikke funnet noe om hvor man kan endre disse innstillingene. Tenkte kanskje det hadde noe med standard avspillingsprogram e.l. men jeg har uansett ikkenoe problem med den da jeg bruker iTunes, som fungerer fint :) Prøv å søk litt rundt eller kontakt Acer kundeservice for å få et skikkelig svar!

Jeg fikset dette hos en kompis som brukte akkurat Winamp. Gå på innstillinger så finner du Global Hotkeys:

image111.png

Lenke til kommentar
En kompis av meg har denne pcen, og han synes den går tregt inniblant.

F.eks:

Vi spilte trackmania nations: forever, jeg på min 2 år gamle asus f3t, han på aspire 5930G. Allikevel lastet jeg inn en bane fortere enn han gjorde?

Har det noe med at han har litt feil innstillinger, eller er den virkelig så treg inniblant?

Kan være at du hadde på lavere grafikkinstillinger, eller at du har raskere harddisk, eller rett og slett andre bakgrunnsprogrammer osv.. (holdt god orden)

Det er mye som ka nvære grunn i det, og det er nok en heller måte å måle opp ytelsen til hele maskinen på. :)

Lenke til kommentar
En kompis av meg har denne pcen, og han synes den går tregt inniblant.

F.eks:

Vi spilte trackmania nations: forever, jeg på min 2 år gamle asus f3t, han på aspire 5930G. Allikevel lastet jeg inn en bane fortere enn han gjorde?

Har det noe med at han har litt feil innstillinger, eller er den virkelig så treg inniblant?

 

kan være mange grunner ja ;) eks drivere kan jo ha skylden :)

 

Hvor fant du det ? :p

 

søk etter Acer Crystal Eye webcam

Lenke til kommentar
Jeg prøvde idag å bestille Acer 5930G LX.AQ40X.046 fra Datakjeden som viste 13 stk på lager. Fikk mail tilbake at de visstnok ikke hadde den på lager likevel og at dette var en utgått vare som ikke kunne skaffes.

 

Prøvde deretter å bestille den på Spaceworld.no som viste 1-20 på lager. Fikk nettopp mail fra de at heller ikke de har denne versjonen på lager.

 

Samtidig er den ikke lengre å finne hos ps.no og amentio som hadde den i går i følge prislisten her på hw.no.

 

Noen som vet om denne modellen skal bli erstattet av en annen med blueray?

 

Kjøper vel heller LX.AQ40X.045 enn å betale 9000 hos euronics for .046, så jeg lurte på

om noen kan si meg om de vet hvilket merke 2 gb ram brikken er på denne så jeg kunne kjøpt tilsvarende. (Skal bruke vista x64)

Lenke til kommentar
Har kjøpt denne: acer 5930 G ....084 FRA ELPRICE.NO

 

Det står at den har blutooth, når jeg trykker på blutooth knappen så står det: "ingen apparater" på skjermen, hva betyr det? Hvordan aktiverer man denne?

soa

 

gå inn i enhetsbehandling og finn "Bluetooth-Radioer" ;) hvis du ikke ser det så si ifra og jeg skal finne en løsning :)

 

edit: hvis ikke: gå inn i C disken - Acer - Preload - Autorun - DRV - og se etter en mappe som kansje heter "Blueth". hvis du ser den gå inn i den og kjør SetUpen ;)

 

blir dette tenkt på som OffTopic foresten?

Endret av Submit
Lenke til kommentar
Har kjøpt denne: acer 5930 G ....084 FRA ELPRICE.NO

 

Det står at den har blutooth, når jeg trykker på blutooth knappen så står det: "ingen apparater" på skjermen, hva betyr det? Hvordan aktiverer man denne?

soa

 

gå inn i enhetsbehandling og finn "Bluetooth-Radioer" ;) hvis du ikke ser det så si ifra og jeg skal finne en løsning :)

 

edit: hvis ikke: gå inn i C disken - Acer - Preload - Autorun - DRV - og se etter en mappe som kansje heter "Blueth". hvis du ser den gå inn i den og kjør SetUpen ;)

 

blir dette tenkt på som OffTopic foresten?

hei fant den mappen, men når jeg trykker setup.exe så får jeg bare melding at ingen bluetooth innretning ble oppdaget....

Lenke til kommentar
Har nå lett og sett etter noe "brukbart", og har kommet fram til denne:

 

http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...r-pc-lxapq0x486

 

Og da spør jeg dere: Åssen er denne? Noen som har prøvd? Åssen er den i forhold til den det er snakk om her inne?

 

Takker for svar :)

 

Dårligere skjermkort og prosessor, men litt større skjerm og blu-ray! Ellers er de vel ganske like!

Endret av SirCarpenter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...