Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Jeg har lest posten, men hvis du går på linken så ser du at masse golk har problemer med drivere til grafikk kortet, tenkte at det er sikkert en eller to av dere som har XP.

Og hvis dere vet at noen funker så¨er det rimelig kjekt for oss andre at vi slipper å lete etter riktige. Har god erfaring med everest + google. Men det blir som sagt god del enklere, hvis noen har allerede gjort det.

Men det står ingen sted om rekkefølge? Regner med at motherboard drivere går først ---> evt hdd drivere --> gpu --> lydkort. Noen som vet rekkefølgen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da var laptopen min på plass å alt søppel er fjernet, programmer/spill er installert og vista er speeda opp til det maksimale :) Hadde store forventninger til denne maskina etter å ha lest såppast mye om denne å blei ikke skuffet i det hele tatt :) Har dog noen spørsmål jeg håper jeg kunne fått svar på. Prøvde et kjapt søk men fant ikke noe svar

1: Er det mulig å bruke maskinen uten at batteriet står i og bare kjøre fra AC adapteren til strømnettet? Kommer til å ha denne stort sett koblett til strømnettet når jeg ikke er på farten å det er vel ikke helt bra for batteriet at det står å overlader hele tiden.

2: Hvor kan jeg finne og forandre på innstillingene til musikkstyring touchpaden på høyresiden? Bruker Winamp til musikk men hver gang jeg trykker play f.eks så starter den både sangen i Winamp OG åpner Windows Media Player, noe som er ganske irriterende. Trodde kansje det hadde noe med launch manager å gjøre men der fant jeg bare instillinger for de snarveitastene på høyresiden :s

Takker for svar :)

EDIT. Fant ut av spm 1 selv. Grunnen til at jeg lurte var at med en gang jeg pakket opp maskina så ville den ikke starte fra bare adapteren i strømnettet så jeg måtte sette inn batteriet også for å få skrudd den på. Ser ut til at dette har forandret seg etter vista og acer installasjonen :)

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar
Av programma som følger med, kva kan eg fjerne?

Har tatt vekk alle småspela samt gamezone, men kan eg fjerne McAfee og, på en skikkelig måte, samt en del av Acer programma?

anbefaler deg og IKKE fjerne noen Acer e****** (spesielt IKKE eRecovery)

McAfee er bare og slette (hvis alt ikke vil slettes sier du ifra:)

fjerner du McAfee burde du få deg et nyss antivirus program :)

anbefaler Avira: http://www.free-av.com/en/download/1/avira..._antivirus.html som er et av de beste GRATIS antivirusene ;)

edit: let litt tilbake der jeg skrev om McAfee fjernings program ;)

edit2: ser ut som om Moderatoren sletta det: http://majorgeeks.com/McAfee_Consumer_Prod...Tool_d5420.html

Endret av Submit
Lenke til kommentar
*snip*

Jeg skjønte ikke helt spørsmålet ditt? Det er bare å ta backup nå hvis du vil det, men du vil trolig bruke en plate til ellno. Det er uansett ikke krise om du ikke gjør det (det skulle vært gjort med en gang), du har jo recovery-funksjonen hvis noe skulle skjære seg :)

2: Hvor kan jeg finne og forandre på innstillingene til musikkstyring touchpaden på høyresiden? Bruker Winamp til musikk men hver gang jeg trykker play f.eks så starter den både sangen i Winamp OG åpner Windows Media Player, noe som er ganske irriterende. Trodde kansje det hadde noe med launch manager å gjøre men der fant jeg bare instillinger for de snarveitastene på høyresiden :s

Jeg har ikke funnet noe om hvor man kan endre disse innstillingene. Tenkte kanskje det hadde noe med standard avspillingsprogram e.l. men jeg har uansett ikkenoe problem med den da jeg bruker iTunes, som fungerer fint :) Prøv å søk litt rundt eller kontakt Acer kundeservice for å få et skikkelig svar!

Lenke til kommentar
Intel CPU CORE 2 DUO T5800 2GHZ FSB800MHZ 2MB.

Altså litt dårligere enn P7350.

Vil det ha mye å si, eller vil begge versjoner fungere greit til sine gjøremål som spill osv.?

sier ikke noe 100% men med T5800 så tror jeg du får noe mindre FPS ikke mye :)

Lenke til kommentar

Hvordan tar jeg av fingeravtrykkleseren til min egen bruker? Vil at samboeren min også skal bruke kontoen, har ikke behov for to egne. Fiffig med avleseren, men kan vi registrere to fingeravtrykk som kan godkjennes? I så fall, hvordan gjøres det?

Fant ikke ut hvordan jeg deaktiverte den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...