Galexon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Uansett, jeg gleder meg veldig til maskinen kommer, forhåpentligvis innen neste helg (ikke førstkommende, men den etter der igjen), slik at jeg får spillmoro denne helgen! Det er iskaldt og drittvær her, så tenkte jeg skulle "varme opp" med Far Cry (det første), siden jeg aldri fikk spilt det ferdig pga at den stasjonære datamaskinen min kræsja. Far Cry får meg til å drømme meg vekk til varme plasser Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 God pekepinn hva du kan forvente av ytelse på den bærbare maskinen i spill (det er skjermkortet som har "alt" å si):http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Ser vi på 9600M GT, så er det ikke akkurat noen kraftpakke, men den skal da klare de nyeste spillene på low-medium. (5000 poeng i 3Dmark 06 er ikke akkurat veldig imponerende) Som man ser i "testen" så kjører den FEAR på maks med 32 FPS (altså kalrer den vel en "high" dugelig greit, mens Doom 3 klarer den naturligvis på Ultra High) 9600m GT får faktisk 5500 poeng i 3dmark 06 5095 ifølge den siden. Så en YouTube-video der et 8600M GT 256MB DDR2 kort hamlet opp med FC2, og da burde et 9600M GT 512MB GDDR3 hvertfall hamle opp med det også Utvilsomt. 9500M GT er en god del bedre. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 God pekepinn hva du kan forvente av ytelse på den bærbare maskinen i spill (det er skjermkortet som har "alt" å si):http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Ser vi på 9600M GT, så er det ikke akkurat noen kraftpakke, men den skal da klare de nyeste spillene på low-medium. (5000 poeng i 3Dmark 06 er ikke akkurat veldig imponerende) Som man ser i "testen" så kjører den FEAR på maks med 32 FPS (altså kalrer den vel en "high" dugelig greit, mens Doom 3 klarer den naturligvis på Ultra High) 9600m GT får faktisk 5500 poeng i 3dmark 06 5095 ifølge den siden. Så en YouTube-video der et 8600M GT 256MB DDR2 kort hamlet opp med FC2, og da burde et 9600M GT 512MB GDDR3 hvertfall hamle opp med det også Utvilsomt. 9500M GT er en god del bedre. Jeg kan jo da komme med en morsom historie om bedriftslaptopen jeg sitter på i skrivende øyeblikk! Har nevnt dette før, men jeg fikk aldri noen kommentar tilbake, så prøver igjen Den har følgende spesifikasjoner: Intel Celeron M540 1.8GhZ CPU 1024MB RAM Mobile Intel 965 Express Chipset Family m/ GMA X3100 Windows Vista Home Basic 32-bit På 3DMark03 fikk den 915 poeng! Gidder ikke prøve 3DMark06 engang Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hehe, tro det eller ei, men det er faktisk ikke så utrolig dårlig med de spesifikasjonene. Integrert skjermkort har og vil nok aldri bli brukbart til å gjøre noen former for 3D-kalkulasjoner (som du ser på poengsummen). De er laget for å vise et bilde på skjermen, og ikke noe mer enn det. Et dedikert skjermkort er nesten "uendelig" mye bedre. Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Hehe, tro det eller ei, men det er faktisk ikke så utrolig dårlig med de spesifikasjonene. Integrert skjermkort har og vil nok aldri bli brukbart til å gjøre noen former for 3D-kalkulasjoner (som du ser på poengsummen). De er laget for å vise et bilde på skjermen, og ikke noe mer enn det. Et dedikert skjermkort er nesten "uendelig" mye bedre. Og jeg regner med at Acer Aspire 5930G har dedikert skjermkort? Haha, jeg er skikkelig grønn når det gjelder bærbare datamaskiner Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Ja. Det stemmer, det har det dedikerte skjermkortet 9600M GT. Det største skillet fra en rimelig laptop og en dyrere en, er som regel at en dyrere maskin har et dedikert skjermkort. Ps: Hvis skjermkortet er fra Intel så er det garantert integrert, da Intel ikke har noen dedikerte skjermkort, og er i tillegg den største leverandøren av integrerte "skjermkort". Endret 4. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Ja. Det stemmer, det har det dedikerte skjermkortet 9600M GT. Det største skillet fra en rimelig laptop og en dyrere en, er som regel at en dyrere maskin har et dedikert skjermkort. Ps: Hvis skjermkortet er fra Intel så er det garantert integrert, da Intel ikke har noen dedikerte skjermkort, og er i tillegg den største leverandøren av integrerte "skjermkort". Siste spørsmålet mitt til deg som er anmelder for gamer.no (appearantly ) - Hvordan duger 9600M GT 512MB GDDR3 på Battlefield 2? Kan jeg kjøre det på max? Lenke til kommentar
Mokado Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Sitter på en 7730G med samme skjermkort og den drar BF2 lett på max Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 jeg fikk 5500 og det samme fikk dinside.no på 3dmark06... vil bare nevne at aceren banket alle hardt i den testen på grafikk og batteri Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Er i tvil på kva type eg skal kjøpe, kva er best? Hos mpx.no til 6990,- : http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=97439 Hos elprice.no til 6999,- ; http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...mp;shopby=629;2 Finst det betre til 6999? Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Begge er "feil". Den "riktige" versjonen som yter best i spill er denne. Endret 4. november 2008 av Knasent Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Okey, takker. Det er billigaste også? Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Okey, takker.Det er billigaste også? Per dags dato billigste 5930g, ja Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Er det ingen som kan fortelle meg hvordan hardisken kommer oppstykket? Ligger alt under C: eller finnes det også en D: ? Prøver å finne ut på ev. hvilken stasjon de har lagt vista filene. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 til du som spurte om BF2: skal sjekke nå men mener at den kjørte det pent med alt på maks Lenke til kommentar
kizzykazz Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Kjem ikkje på lager før 11 jo. :/ Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Kjem ikkje på lager før 11 jo. :/ Det stemmer og jeg vedder på at nesten hele lageret er forhåndsbestilt allerede. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 mpx.no brukte hele 10 (søndager ikke medregnet) dager å levere til meg, selv om jeg bestilte på søndag og de hadde 20+ på lager... ringte og spurte etter den mange ganger, og fikk bare til svar at de drev å bygget om lageret sitt... men en kompis som bestilte samme maskin på torsdag kveld samme uke, fikk den neste tirsdag morgen, selv om vi bor på samme sted... :S Lenke til kommentar
Knasent Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 mpx.no brukte hele 10 (søndager ikke medregnet) dager å levere til meg, selv om jeg bestilte på søndag og de hadde 20+ på lager... ringte og spurte etter den mange ganger, og fikk bare til svar at de drev å bygget om lageret sitt... men en kompis som bestilte samme maskin på torsdag kveld samme uke, fikk den neste tirsdag morgen, selv om vi bor på samme sted... :S Det kaller jeg uflaks! Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Siste spørsmålet mitt til deg som er anmelder for gamer.no (appearantly ) - Hvordan duger 9600M GT 512MB GDDR3 på Battlefield 2? Kan jeg kjøre det på max? Ja det burde den. Men det kommer jo litt ann på oppløsningen du kjører i, og hvor høy Anti-Aliasing du kjører på, men jeg tror nok du skal kunne klare det på mer eller mindre maks. (i en 1280x1024 eller 1680x1050, samt 2xAA / 4xAA) Kommer jo også litt ann på hvor kresen du er på ytelsen. Jeg gikk ut fra en rundt 50 FPS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå