naitsi Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan tror dere Acer's 6935G er i forholdt til 5930G. http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094# Jeg ser den har samme skjermkort: Nvidia Geforce 9600M-GT Og har Intel Core 2 Duo P8400 mens 5930G har Intel Core 2 Duo P7350. Hva er best av disse? Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan tror dere Acer's 6935G er i forholdt til 5930G. http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094# Jeg ser den har samme skjermkort: Nvidia Geforce 9600M-GT Og har Intel Core 2 Duo P8400 mens 5930G har Intel Core 2 Duo P7350. Hva er best av disse? Jeg tror P8400 er et lite hakk bedre enn P7350. Men i motsetning til 6935G kan 5930G skilte med GDDR3-skjermkort. Tror ikke det blir stor forskjell, spesielt når det gjelder spill. Lenke til kommentar
raWrz Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan tror dere Acer's 6935G er i forholdt til 5930G. http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094# Jeg ser den har samme skjermkort: Nvidia Geforce 9600M-GT Og har Intel Core 2 Duo P8400 mens 5930G har Intel Core 2 Duo P7350. Hva er best av disse? 6935G er bedre PGA 1 mer ram (vista 32 bit tar bare 3.2gb) og bedre prosessor Hvordan tror dere Acer's 6935G er i forholdt til 5930G. http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094# Jeg ser den har samme skjermkort: Nvidia Geforce 9600M-GT Og har Intel Core 2 Duo P8400 mens 5930G har Intel Core 2 Duo P7350. Hva er best av disse? Jeg tror P8400 er et lite hakk bedre enn P7350. Men i motsetning til 6935G kan 5930G skilte med GDDR3-skjermkort. Tror ikke det blir stor forskjell, spesielt når det gjelder spill. nøyaktig likt skjermkort Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Hvordan tror dere Acer's 6935G er i forholdt til 5930G. <a href="http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094#" target="_blank">http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094#</a> Jeg ser den har samme skjermkort: Nvidia Geforce 9600M-GT Og har Intel Core 2 Duo P8400 mens 5930G har Intel Core 2 Duo P7350. Hva er best av disse? 6935G er bedre PGA 1 mer ram (vista 32 bit tar bare 3.2gb) og bedre prosessor Hvordan tror dere Acer's 6935G er i forholdt til 5930G. <a href="http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094#" target="_blank">http://www.elprice.no/data/baerbar-pc/acer...35g-lxatp0x094#</a> Jeg ser den har samme skjermkort: Nvidia Geforce 9600M-GT Og har Intel Core 2 Duo P8400 mens 5930G har Intel Core 2 Duo P7350. Hva er best av disse? Jeg tror P8400 er et lite hakk bedre enn P7350. Men i motsetning til 6935G kan 5930G skilte med GDDR3-skjermkort. Tror ikke det blir stor forskjell, spesielt når det gjelder spill. nøyaktig likt skjermkort Hehe okey Må ha vært en annen versjon jeg så på da Tror ikke jeg har sett på Elprice sin Ikke veit jeg Kan være en helt annen modell til og med Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 kan meddele at Fallout 3 fungerer ypperlig på maskina Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 kan meddele at Fallout 3 fungerer ypperlig på maskina Takk for den meddelelsen Vesleengen Nå gleder jeg meg enda mer Gud hjelpe posten om de roter vekk pakka mi XD Da blir det månelyst! Lenke til kommentar
Dezzorex Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Overraskende nok, spiller jeg Fallout 3 på High i 1280x800 med 60 fps! Det hadde jeg ALDRI trodd! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Med tanke på at Fallout 3 er bygd på motoren til eit snart 3 år gammalt spel (Oblivion), så er det ikkje akkurat den ultimate grafikktesten. Likevel, kjekt at de køyrer spelet stabilt Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Overraskende nok, spiller jeg Fallout 3 på High i 1280x800 med 60 fps! Det hadde jeg ALDRI trodd! Hvilken versjon av Acer'n har du? Høres fantastisk ut! Jeg har bestilt: Intel Core 2 Duo P7350 2.0GhZ 3GB RAM DDR2 nVidia GeForce 9600M GT 512MB GDDR3 320GB HD Altså, jeg har bestilt den på MPX til 7000,- Håper vi har den samme, for Fallout 3 ser temmelig fristende ut! Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du har i alle fall den betre versjonen av Aceren, så om Dezzorex køyrer spelet stabilt har du absolutt ingenting å bekymre deg over Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du har i alle fall den betre versjonen av Aceren, så om Dezzorex køyrer spelet stabilt har du absolutt ingenting å bekymre deg over Godt å høre Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) God pekepinn hva du kan forvente av ytelse på den bærbare maskinen i spill (det er skjermkortet som har "alt" å si): http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Ser vi på 9600M GT, så er det ikke akkurat noen kraftpakke, men den skal da klare de nyeste spillene på low-medium. (5000 poeng i 3Dmark 06 er ikke akkurat veldig imponerende) Som man ser i "testen" så kjører den FEAR på maks med 32 FPS (altså kalrer den vel en "high" dugelig greit, mens Doom 3 klarer den naturligvis på Ultra High) Endret 3. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
aspic Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ikkje rart det kjem frå ein som har ramsa opp det nyaste av skjermkort i signaturen sin. Eg vedder på at du testar/overklokkar maskinvare eller noko, og berre fnys av ytelsen til 9600M GT Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 God pekepinn hva du kan forvente av ytelse på den bærbare maskinen i spill (det er skjermkortet som har "alt" å si):http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Ser vi på 9600M GT, så er det ikke akkurat noen kraftpakke, men den skal da klare de nyeste spillene på low-medium. (5000 poeng i 3Dmark 06 er ikke akkurat veldig imponerende) Som man ser i "testen" så kjører den FEAR på maks med 32 FPS (altså kalrer den vel en "high" dugelig greit, mens Doom 3 klarer den naturligvis på Ultra High) Du er hva man kaller en gledesdreper Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) Ikkje rart det kjem frå ein som har ramsa opp det nyaste av skjermkort i signaturen sin. Eg vedder på at du testar/overklokkar maskinvare eller noko, og berre fnys av ytelsen til 9600M GT Hehe, det stemmer at jeg er en maskinvaretester (for HW.no og ITpro). Så sånnsett kan du gjerne kalle meg litt bortskjemt med tanke på at jeg gjerne sitter på noe av det beste til enhver tid. Men det betyr dog ikke at jeg ikke tester svakere skjermkort. (test av 9500 GT kommer om en dag eller to) Har selv sterkt vurdert Acer Aspire 5930G, og fnyser faktisk ikke av ytelsen, da jeg nok kan klare meg med et 9600M GT. Men igjen, jeg vet sånn ca hva jeg kan forvente. Min hensikt med innlegget var vel egentlig at en ikke skal forvente seg noen massiv spill-ytelse med et 9600M GT. Bærbare maskiner er (som regel) ingen spillmaskiner. Ja med mindre du ønsker å bruke 12-13 K eller mer. Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt en Acer Aspire 5930G er pga jeg skal inn i militæret og da blir det litt håpløs å drasse med en svært stasjonær maskin. Trenger også en med Blu-Ray-spiller (har en god del filmer), samt en med kurrant ytelse/pris, noe jeg synes Acer har klart svært bra. Du er hva man kaller en gledesdreper Bedre at jeg dreper gleden nå, eller når man mottar maskinen i posten? Endret 3. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ikkje rart det kjem frå ein som har ramsa opp det nyaste av skjermkort i signaturen sin. Eg vedder på at du testar/overklokkar maskinvare eller noko, og berre fnys av ytelsen til 9600M GT Hehe, det stemmer at jeg er en maskinvaretester (for HW.no og ITpro). Så sånnsett kan du gjerne kalle meg litt bortskjemt med tanke på at jeg gjerne sitter på noe av det beste til enhver tid. Men det betyr dog ikke at jeg ikke tester svakere skjermkort. (test av 9500 GT kommer om en dag eller to) Har selv sterkt vurdert Acer Aspire 5930G, og fnyser faktisk ikke av ytelsen, da jeg nok kan klare meg med et 9600M GT. Men igjen, jeg vet sånn ca hva jeg kan forvente. Min hensikt med innlegget var vel egentlig at en ikke skal forvente seg noen massiv spill-ytelse med et 9600M GT. Bærbare maskiner er (som regel) ingen spillmaskiner. Ja med mindre du ønsker å bruke 12-13 K eller mer. Grunnen til at jeg gjerne skulle hatt en Acer Aspire 5930G er pga jeg skal inn i militæret og da blir det litt håpløs å drasse med en svært stasjonær maskin. Trenger også en med Blu-Ray-spiller (har en god del filmer), samt en med kurrant ytelse/pris, noe jeg synes Acer har klart svært bra. Du er hva man kaller en gledesdreper Bedre at jeg dreper gleden nå, eller når man mottar maskinen i posten? Jeg vet at jeg ikke kan forvente meg en sensasjon av en laptop, men jeg regner da med at jeg får mye spillglede med den? Eller? Nå blir jeg veldig usikker på bestillingen min Jeg krever ikke ultimat grafikk, men jeg vil bare ha det gøy med spill på LAN, og være med på de nyeste spillene, samme hvordan grafikken er, så lenge den ikke er så stygg at jeg får vondt i hodet. Skal også kanskje i militæret til sommeren, og da vil jeg ha en bærbar løsning fremfor en stasjonær Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 (endret) Jeg vet at jeg ikke kan forvente meg en sensasjon av en laptop, men jeg regner da med at jeg får mye spillglede med den? Eller? Nå blir jeg veldig usikker på bestillingen min Jeg krever ikke ultimat grafikk, men jeg vil bare ha det gøy med spill på LAN, og være med på de nyeste spillene, samme hvordan grafikken er, så lenge den ikke er så stygg at jeg får vondt i hodet. Skal også kanskje i militæret til sommeren, og da vil jeg ha en bærbar løsning fremfor en stasjonær Sure, no problem. Trenger ikke være bekymret. Husk at det kun er de nye og tunge spillene du ikke kan kjøre på med høyehere grafikknivåer. (Crysis, WIC, og Far Cry 2 må nok alle kjøres på medium/low) Litt eldre og ikke så krevende spill går nok sweet. Call of Duty 4 går nok nice (High/medium grafikk), FEAR går fint (high), Doom 3 (ultra High) går utmerket osv.. Endret 4. november 2008 av Andrull Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 Jeg vet at jeg ikke kan forvente meg en sensasjon av en laptop, men jeg regner da med at jeg får mye spillglede med den? Eller? Nå blir jeg veldig usikker på bestillingen min Jeg krever ikke ultimat grafikk, men jeg vil bare ha det gøy med spill på LAN, og være med på de nyeste spillene, samme hvordan grafikken er, så lenge den ikke er så stygg at jeg får vondt i hodet. Skal også kanskje i militæret til sommeren, og da vil jeg ha en bærbar løsning fremfor en stasjonær Sure, no problem. Trenger ikke være bekymret. Husk at det kun er de nye og tunge spillene du ikke kan kjøre på med høyehere grafikknivåer. (Crysis, WIC, og Far Cry 2 må nok alle kjøres på medium/low) Litt eldre og ikke så krevende spill går nok sweet. Call of Duty 4 går nok nice (High/medium grafikk), FEAR går fint (high), Doom 3 (ultra High) går utmerket osv.. Dessuten kan det jo nevnes at jeg tenker å kutte ned litt på gaming, og heller begynne å interessere meg for andre ting som det motsatte kjønn for eksempel Så denne maskinen blir min "utgang" fra gamingen. Videre gaming vil da foregå på en Xbox 360 Men håper absolutt at jeg får noen kjekke år med min kommende Acer Aspire 5930G Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 God pekepinn hva du kan forvente av ytelse på den bærbare maskinen i spill (det er skjermkortet som har "alt" å si):http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphi...List.844.0.html Ser vi på 9600M GT, så er det ikke akkurat noen kraftpakke, men den skal da klare de nyeste spillene på low-medium. (5000 poeng i 3Dmark 06 er ikke akkurat veldig imponerende) Som man ser i "testen" så kjører den FEAR på maks med 32 FPS (altså kalrer den vel en "high" dugelig greit, mens Doom 3 klarer den naturligvis på Ultra High) 9600m GT får faktisk 5500 poeng i 3dmark 06 Lenke til kommentar
Galexon Skrevet 4. november 2008 Del Skrevet 4. november 2008 5500 på Mark06 er jo ikke noe å skryte av, som "gledesdreperen" nevnte Men det duger for meg! Jeg er mest gira på "Left 4 Dead", "CoD4", "FC2" osv, og dette skal gå greit! Så en YouTube-video der et 8600M GT 256MB DDR2 kort hamlet opp med FC2, og da burde et 9600M GT 512MB GDDR3 hvertfall hamle opp med det også Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå