Gå til innhold

Acer Aspire 5930G - Samletråd

ovinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man kan si det slik, at den laptopen jeg har for øyeblikket ikke duger til spill i det hele tatt. Scoret ikke mer enn 915 på 3DMark03, og det er flaut det! :p

Maskinen har følgende spesifikasjoner:

Intel Celeron M540 1.8 GhZ

1024MB RAM

Windows Vista Home Basic 32-bit

Mobile Intel 965 Express Chipset Family m/ X3100

MPX sin 5930G med GDDR3-minne var vel på rundt 5500 på 3DMark06, som sikkert blir 10-15.000 på 3DMark03, som jeg fikk 915 på med min bedriftslaptop XD

På tide med en forandring, ja, det tror jeg :p

Lenke til kommentar

Så en video på youtube hvor det var en 5930G med 2,26 GhZ prosessor og 4 GB RAM. tror dere jeg vil merke stor forskjell på 2,26 GhZ og 2 GhZ, og 3- og 4 GB RAM?

Skjermkortet er nøyaktig det samme.

Som dere sikkert forstår, har jeg bestilt MPX sin 5930G til 6999,-

med 3GB RAM, 2GhZ prosessor og 9600M GT 512MB GDDR3 Vram. Den er vel bra den også? :p

Lenke til kommentar
merker ingen forskjeld fra 3-4gb ram siden 32 bit bruker mask 3.2gb ram uansett og 0.26Ghz er VANSkelig og merke noe som helst av :S

Okey, takk for svar :) Da regner jeg med at jeg blir fornøyd, og blir forelska i 5930G'en min relativt fort :) Skal bli herlig å spille nye PC-spill med god grafikk igjen :D Gleder meg som en liten dritunge nå!

Det morsomme er, at det som fyller tankerommet mitt nå, er hvilket spill jeg skal prøve først :p Jeg har så mange jeg vil spille, som f.eks:

- Call of Duty 4

- Call of Duty 5

- Far Cry (kom aldri gjennom det, for den stasjonære kræsja :p )

- Far Cry 2

- Assassins Creed

- GTA4? (Kommer vel i november?)

- Turok

- Rainbow Six 1 & 2

- Mass Effect (Tror dere dette vil kjøre på 5930G?)

- Unreal Tournament 3

mm.

Gleder meg til neste gang jeg kommer på LAN, og faktisk kan være med på spillene som blir spilt, istedet for å sitte alene på "Dungeon Keeper 2" mens de andre durer i vei med CoD4, World in Conflict osv.

Teller ned på dagene :D

Forresten, helt til slutt:

- Er det noen som vet cirka hvor lang tid det vil ta å sende den fra MPX sitt lager til postkontor på Sola utenfor Stavanger? Sånn cirka?

Bestilte bæreveske, musematte og kortleser samtidig, men dette tror jeg var på lager, og da legger vel MPX av disse varene til PC'en kommer, før de sender det samlet? Snakker vi ukesvis på leveringstiden, eller noen dager?

Beklager maset, men jeg er så gira at dere kan ikke tro det :D

Lenke til kommentar

Hehe.. Eg kjenner meg eigentleg relativt godt igjen på kva du føler no. Eg venter sjølv på datadeler no, og kan ikkje vente med å fyre opp Far Cry 2, Red Alert 3 og Fallout 3! Er eg heldig kjem alle delene mine i posten i morgon :D

Det morsomme er, at det som fyller tankerommet mitt nå, er hvilket spill jeg skal prøve først :p Jeg har så mange jeg vil spille, som f.eks:

- Call of Duty 4

- Call of Duty 5

- Far Cry 2

- Assassins Creed

- Turok

- Rainbow Six 1 & 2

- Unreal Tournament 3

Eg har utheva dei eg absolutt vil anbefale deg. Deretter ville eg byrja med COD4 eller 5. Så ville eg spelt gjennom FC2, samt Mass Effect.Far Cry kan du ta sånn utpå vinteren når du draumer deg vekk til ville badestrender og triggerglade soldatar. Eg trur nok 5930G vil dra Mass Effect greit. ME er jo tross alt eit rollespel, og ikkje eit direkte fps-spel. :)

Eg sløyfa GTA4 fordi det enno er ei god stund til det kjem ut. Turok-spelet har eg høyrt båe negative og positive ting om, og RS1/2 har eg aldri prøvd, så dei vil eg ikkje uttale meg om :) Men du vil absolutt få mykje spelmorro i dei andre eg har nemnt.

Endret av aspic
Lenke til kommentar
Hehe.. Eg kjenner meg eigentleg relativt godt igjen på kva du føler no. Eg venter sjølv på datadeler no, og kan ikkje vente med å fyre opp Far Cry 2, Red Alert 3 og Fallout 3! Er eg heldig kjem alle delene mine i posten i morgon :D

- Call of Duty 4

- Call of Duty 5

- Far Cry 2

- Assassins Creed

- Turok

- Rainbow Six 1 & 2

- Unreal Tournament 3

Eg har utheva dei eg absolutt vil anbefale deg. Deretter ville eg byrja med COD4 eller 5. Så ville eg spelt gjennom FC2, samt Mass Effect.Far Cry kan du ta sånn utpå vinteren når du draumer deg vekk til ville badestrender og triggerglade soldatar. Eg trur nok 5930G vil dra Mass Effect greit. ME er jo tross alt eit rollespel, og ikkje eit direkte fps-spel. :)

Eg sløyfa GTA4 fordi det enno er ei god stund til det kjem ut. Turok-spelet har eg høyrt båe negative og positive ting om, og RS1/2 har eg aldri prøvd, så dei vil eg ikkje uttale meg om :) Men du vil absolutt få mykje spelmorro i dei andre eg har nemnt.

Godt å høre, selv om dette bare gjorde ventingen mer uutholdelig :p

Lenke til kommentar
Er forresten dette den samme laptopen som mpx har til 6999?

den har t5800 istede for P7350 og har et hakk dårligere skjermkort :)

Dårligere enn MPX sin håper jeg :p Jeg vil ikke avbestille! :p hehe

Så, er dere fornøyd med MPX sin maskin (3GB versjonen) til gaming? Det er det den får kjørt seg mest på i begynnelsen :)

Lenke til kommentar
Er forresten dette den samme laptopen som mpx har til 6999?

den har t5800 istede for P7350 og har et hakk dårligere skjermkort :)

Dårligere enn MPX sin håper jeg :p Jeg vil ikke avbestille! :p hehe

Så, er dere fornøyd med MPX sin maskin (3GB versjonen) til gaming? Det er det den får kjørt seg mest på i begynnelsen :)

du kjøpte den riktige :)

NB: hvis du har lyst på bedre ytelse så skal jeg hjelpe deg med å avinnstalere div. crap som spill osv som du får med :S og har 1-2 nettsider med speed vista 2 the max etc :) (den siste er kansje litt avangsert :D)

Lenke til kommentar
du kjøpte den riktige :)

NB: hvis du har lyst på bedre ytelse så skal jeg hjelpe deg med å avinnstalere div. crap som spill osv som du får med :S og har 1-2 nettsider med speed vista 2 the max etc :) (den siste er kansje litt avangsert :D)

GJør ingenting om den er litt avansert :) Pleier å være på LAN med en så er helt syk når det gjelder PC! Driver og programmerer egne spill og greier

Endret av b-real
Lenke til kommentar
GJør ingenting om den er litt avansert :) Pleier å være på LAN med en så er helt syk når det gjelder PC! Driver og programmerer egne spill og greier

http://www.theburningsoul.com/my-blog/14-b...-to-the-maximum (den litt anvangserte) pass på at du hvet hva du gjør FØR du gjør det :) NB. det er litt sånn klipp og lim inn i CMD og Copy + Paste i en .txt fil og skrive ***.reg osv :D

http://www.win-xp.no/Sections/op=viewarticle/artid=81.html

Endret av b-real
Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å legge inn xp på denne maskinen. Har integrert sata drivere til xp cd og ting er klart, men lurer på dette med den skjulte vista partisjonen. Jeg liker å ha en liten system disk på rundt 10gb hvor jeg legger OS, men for å gjøre dette må jeg formatere hele disken under installasjon. Forsvinner da den skjulte vista partisjonen? Eller ligger den på sin egen stasjon?

Det er vel egentlig ett fett om den forsvinner så lenge jeg svir ut en gjennoppretts kopi på dvder, men greit å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...